مایکروسافت به دنبال عرضه‌ی ایکس‌باکس کوچک‌تر برای رقابت با اپل تی‌وی است

این شرکت تصمیماتی برای عرضه‌ی یک ایکس‌باکس وان سبک‌تر دارد که فقط مخصوص بازی‌های فروشگاه ویندوز است و برای رقابت با اپل‌ تی‌وی عرضه می‌شود

0

اپل تی‌وی قرار است به زودی صاحب یک رقیب قدرتمند از سوی مایکروسافت شود، اگر شایعه‌ی اخیر در مورد تصمیم این شرکت برای عرضه‌ی یک ایکس‌باکس وان اسلیم و ارزان جهت از میدان به در کردن اپل در اتاق نشیمن صحت داشته باشد.

برد سمز که مدت‌ها است در مورد مایکروسافت در بلاگ خود می‌نویسد، ادعا کرده که این شرکت سال آینده اقدام به عرضه‌ی یک دستگاه ایکس‌باکس وان باریک‌تر خواهد کرد تا این کنسول بازی را در میان کاربران معمول و غیرگیمرها محبوب‌تر کند.

“من از منابعی داخل مایکروسافت شنیده‌ام که این شرکت تصمیماتی برای عرضه‌ی یک ایکس‌باکس وان سبک‌تر دارد که فقط مخصوص بازی‌های فروشگاه ویندوز است و برای رقابت با اپل‌ تی‌وی عرضه می‌شود، اما معلوم نیست که این تصمیمات عملی شوند.”

رابطه‌ی دو شرکت مایکروسافت و اپل در سال‌های اخیر بهبود یافته است. برخی از بهترین اپلیکیشن‌های iOS را حالا مایکروسافت می‌سازد. با این‌که بعد از خروج استیو بالمر از مایکروسافت همکاری‌هایی بین دو شرکت در گرفت اما رقابت همچنان برقرار است. مایکروسافت در حال حاضر با تبلت‌های سرفیس پرو توانسته رقابتی پایاپای با آی‌پد داشته باشد. لومیای جدید هم برای رقابت با آی‌فون در حال ساخت است.

ایکس‌باکس وان اسلیم از سال 2013 که مایکروسافت کنسول خود را عرضه کرد در دست ساخت بود، اما بعدا به دلایل نامعلومی این پروژه متوقف شد. اگر بنا باشد کنسول اسلیم مایکروسافت به بازار عرضه شود، حداقل تا نیمه‌ی دوم سال 2016 میلادی این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت این دستگاه نیز از ایکس‌باکس وان اصلی بسیار کم‌تر خواهد بود.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.