تماشا کنید: سیر تاریخ تحول دوچرخه‌ها در کمتر از یک دقیقه!

هرچند در نگاه اول دوچرخه از سیستم داخلی بسیار ساده متقارنی برای حرکت بهره می‌برد، با این حال شاید بد نباشد که بدانید نسل‌های اولیه این محصول بیشتر به یک گاری شبیه بوده است.

0

واژهٔ دوچرخه نخستین بار در فرانسه در دههٔ ۱۸۶۰ ابداع شد.این وسیله در ابتدایی‌ترین شکل در ۲۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشورهایی همچون چین، مصر و هند دیده و روی دیوار غارها نیز اشکالی از آن موجود است. لفظ دوچرخه در زبان انگلیسی از کلمه یونانی KYKLOS گرفته شده و بعدها این ریشه یونانی در زبان لاتین به کلمه BICYCLE تبدیل شد.

اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک، در سال 1790 میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخ‌های آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.

در ادامه می‌توانید سیر تاریخ تحول دوچرخه‌ها را در یک ویدئو کلیپ یک دقیقه‌ای مشاهده نمایید.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.