اینها بهترین کاستوم‌رام‌های موجود اندروید 6 مارشملو هستند

گوگل چند ماه پیش پلتفرم اندروید 6 مارشملو را به صورت رسمی معرفی کرد. هرچند تقریباً مدت زمان زیادی از این رخ داد می‌گذرد با این حال بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی این شرکت تنها 0.5 درصد از کل دستگاه‌های قدرت گرفته از اندروید به نسخه 6 آن به روز شده‌اند.

1

در سوی دیگر از آنجا که آماده‌سازی آپدیت سیستم‌عامل کار زمان بری است، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند صرفاً چند بالا رده خود را به اندروید 6 ارتقا خواهند داد. یکی از دغدغه‌های دارندگان گوشی‌های بالا رده اندرویدی به دلیل اینکه هزینه بالاتری نسبت به میانرده‌ها هزینه می‌کنند، عدم اطمینان خاطر از عرضه شدن نسخه‌های جدید پلتفرم قدرت گرفته دستگاه خود و بازه زمانی پشتیبانی شرکت سازنده از آن می‌باشد.

برای اطلاع از آخرین برنامه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مبنی بر عرضه آپدیت 6 و زمان آن پیشنهاد می‌کنیم پُست گوشی هوشمند شما چه زمانی به اندروید 6 مارشملو آپدیت می‌شود؟ را یک بار مطالعه فرمایید.

طبیعی است که گوشی و تبلت‌های قدیمی بایستی قید دریافت بسته به‌روزرسانی مذکور را بزنند، با این حال خوشبختانه از آنجا که اندروید یک پلتفرم متن باز است، این امکان را به توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌دهد تا برای آن دسته از گوشی‌هایی که از چتر حمایتی شرکت سازنده خارج شده‌اند هم امکان استفاده از قابلیت‌های اندروید 6 مارشملو را در غالب یک کاستوم رام به ارمغان بیاورند.

در ادامه با ما بهترین کاستوم‌رام‌های موجود اندروید 6 مارشملو را  برای شما معرفی خواهیم کرد، با این حال قبل از آن بهتر است معنای واقعی کاستوم رام را با یکدیگر مرور کنیم.

از آنجایی که سیستم‌عامل اندروید به صورت Open Source یا متن‌باز عرضه شده است هر توسعه‌دهنده و برنامه‌نویسی قادر است آن را به دلخواه خود تغییر دهد. تولیدکنندگان کاستوم رام یا اصطلاحاً کوکرها با دریافت سورس‌های اندروید و یا حتی کاستوم رام‌های دیگر و انجام تغییراتی مانند حذف اپلیکیشن‌های اضافه، تغییرات در آیکن‌ها و تم، انجام بهینه‌سازی‌ها، افزودن Mod های اختصاصی مانند موتور براویای سونی یا Beats Audio اچ‌تی‌سی و همچنین افزودن امکانات مفیدی مانند Halo و Pie Controls یک رام جدید و سفارشی یا کاستوم ایجاد می‌کنند و آن را برای عموم عرضه می‌کنند.

کاستوم رام CyanogenMod 13

CyanogenMod-13

 

بر کسی پوشیده نیست که بهترین و امن‌ترین کاستوم را موجود اندروید ساخت شرکتی به نام سیانوژن است. با بهره‌گیری از رام سیانوژن مد می‌توانید از نسخه‌ به‌روزرسانی شده اندروید خالص استفاده کنید. سیانوژن مد از این هم فراتر رفته و قابلیت‌ها و برنامه‌هایی با کارایی بالا را به رام خود افزوده است. البته سیانوژن مد به رابط کاربری گوگل احترام گذاشته و تغییرات زیادی در آن ایجاد نکرده است.

اکثر قابلیت‌های مهم را می‌توانید در زیرشاخه تنظیمات گوشی مشاهده کنید. با توجه به عدم استفاده از برنامه‌های زائد و اضافی، این رام بسیار سبک و سریع می‌باشد. با استفاده از سیانوژن می‌توانید در صورتی که برای دستگاه اندرویدی شما از سوی شرکت سازنده به‌روزرسانی جدیدی ارائه نشده از نسخه‌های جدید اندروید بهره ببرید. لازم به ذکر است کاستوم رام CyanogenMod 13 که بر پایه اندروید 6 مارشملو توسعه یافته هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد و بروز برخی مشکلات ناخواسته برای افرادی که ترجیح می‌دهند آن را از طریق این لینک دریافت و نصب نمایند دور از ذهن نخواهد بود.

کاستوم رام Dirty Unicorns

Dirty-Unicorns

اگر شما گوشی خود را در جهت دسترسی‌های بیشتر به فایل‌های سیستمی و امکان شخصی سازی‌های بدون محدودیت روت کرده‌اید، بدون شک کاستوم رام Dirty Unicorns به کارتان خواهد آمد. گروه توسعه دهنده Dirty Unicorns جدا از هرگونه دریافت‌های کمک مالی، اقدام به تهیه این کاستوم رام نموده و هدفش دستیابی کاربران دستگاه‌های اندرویدی به بروزترین نسخه‌های اندروید بوده است. از طریق این صفحه می‌توانید لیست تمامی دستگاه‌هایی که از این کاستوم رام پشتیبانی می‌کنند را مشاهده نمایید.

کاستوم رام Cataclysm

Cataclysm

یکی دیگر از کاستوم رام‌ها که با هدف استفاده قدرتمند از دستگاه‌های اندرویدی تولید گردیده، Cataclysm نام دارد که با چندین ویژگی جا افتاده خود به رابط کاربری دستگاه اندرویدی شما رنگ بویی تازه می‌بخشد. همچون Dirty Unicorns، کاستوم رام Cataclysm نیز تنها قابل نصب بر روی دستگاه‌های سری نکسوس می‌باشد و بعید به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک برای سایر دستگاه‌های اندرویدی پورت شود. از طریق این صفحه می‌توانید آخرین نسخه از رام Cataclysm که بر پایه اندروید 6 مارشملو توسعه یافته را دریافت نمایید.

کاستوم رام crDROID

crDROID

یکی دیگر از کاستوم رام‌های ساخته شده بر اساس نسخه خالص اندروید 6، crDROID نام دارد که روزبه‌روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. خوشبختانه کاستوم رام crDROID محدوده وسیع‌تری از دستگاه‌های قدرت گرفته اندرویدی علاوه بر سری نکسوس را پشتیبانی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ال‌جی جی 2، جی 3، جی 4، اچ‌تی‌سی وان ام 7، ام 8، ام 9، سونی اکسپریا زد 3 اشاره کرد. برای بررسی تمامی دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این رام می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

کاستوم رام Chroma

Chroma

هرچند Chroma نسبت به کاستوم رام‌های توسعه یافته بر اساس اندروید 6 مارشملو قبلی قابلیت‌های کمتری را در اختیار کاربران قرار دهد، با این حال رابط کاربری غنی آن می‌تواند حال و هوای جدیدی به دستگاه نکسوسی شما که احتمالاً از نسخه خالص اندروید 6 بهره می‌برد ببخشد. کاستوم رام Chroma دارای سرعت و پایداری عالی می‌باشد و همچنین پشتیبانی مناسبی از سوی سازنده رام صورت می‌گیرد.برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود Chroma می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ahmad می‌گوید

    سلام برای نوت n9005 3 گوشیمم روت نشده رام براش هست و میشه بدون روت رام رو نصب کنم روش؟؟؟