درز تصویری منتسب به مدل اولیه نسل چهارم موتو ایکس موتورولا با لوله انتقال حرارت

احتمال این وجود دارد که چیپست 820 SoC اسنپ‌دارگون بیش از اندازه گرم شود، از قرار معلوم نسل چهارم موتو ایکسِ موتورولا به این پردازنده مجهز است و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حدِ گوشی لوله‌هایی برای انتقال حرارت در آن تعبیه شده است.

0

بر اساس تصویری که به تازگی از نمونه اولیه موتو ایکسِ جدیدِ موتورولا منتشر شده است،‌این گوشیِ تراز اول از لوله انتقال حرارت برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه استفاده می‌کند.

heat-pipe-inside-a-prototype-of-the-fourth-generation-Motorola-Moto-X

طرفداران چیپست‌های اسنپ‌دراگون به خوبی می‌دانند که مدل 810 SoC نیز حرارت زیادی تولید می‌کرد، این چیپست در گوشی‌های تراز اولی نظیر وان‌پلاس 2، سونی اکسپریا زد 5 پریمیوم و شیائومی Mi نوت پرو استفاده شده است،‌در این گوشی‌ها نیز لوله‌ای برای انتقال حرارت زیاد تعبیه شده بود. ناگفته نماند شایع شده است که گلکسی اس 7 سامسونگ نیز از لوله انتقال حرارت استفاده می‌کند.

انتظار داریم چیپست اگزینوس مدل 8890 سامسونگ در بعضی از مدل‌های این گوشی که برای بازار آسیا و اروپا عرضه می‌شوند به کار گرفته شود. از طرف دیگر گفته می‌شود که گلکسی اس 7 در آمریکا و چین با چیپست اسنپ‌دراگون 820 روانه بازار می‌شود. البته به قول قدیمی‌ها هیچ بقالی نیست که بگوید ماست من ترش است، شرکت کوالکام نیز که وظیفه تولید چیپست‌های اسنپ‌دراگون را به عهده دارد مدعی است چیپست مدل ۸۲۰ این شرکت به هیچ‌وجه داغ نمی‌کند.

منابع آگاه از برنامه‌های موتورولا ادعا می‌کنند که نسل چهارم موتو ایکس به این زودی‌ها روانه بازار نمی‌شود و هنوز چند ماهی تا رونمایی این محصول تراز اول زمان باقی مانده است. این فاصله زمانی ممکن است برای انتخاب پردازنده به کمک موتورولا بیاید.

با این حساب باید دید سامسونگ و موتورولا که انتظار می‌رود هر دو از پردازنده اسنپ‌دراگون 820 در گوشی‌های تراز اول خود استفاده کنند چه روشی را برای سرد نگه داشتن گوشی ابداع می‌کنند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.