بهترین تبلت‌های اندرویدی رونمایی شده در سال 2015

حال که روزبه‌روز به پایان سال 2015 میلادی نزدیک می‌شویم سعی کرده‌ایم در ادامه بهترین تبلت‌های موجود در بازار را برایتان لیست کنیم. ترتیب قرارگیری تبلت‌ها به صورت تصادفی مشخص شده است.

0

بر کسی پوشیده نیست که با آمدن ویندوز 10 آمار عرضه تبلت های قدرت گرفته از این سیستم عامل رو به افزایش است، این در حالیست که اندروید کمکان سلطان بلامنازع پلتفرم های نصب شده بر روی گوشی های هوشمند و تبلت است و در رده دوم نیز iOS قرار دارد.در این بین اوضاع برندها در بازار تبلت‌های اندرویدی اندکی پیچیده است و انتخاب یک تبلت بر اساس برند با دشواری‌های خاص خود همراه است.

محصولات برخی برندها که سابقه و اعتبار بیشتری در این گروه دارند گران‌تر از سایرین عرضه می‌شوند و گاهی در مشخصات فنی مشابه کاربر تا دو برابر قیمت را برای انتخاب یک برند معتبر باید هزینه کند. برخلاف کامپیوترهای خانگی، تبلت ها قابلیت ارتقا و یا تعویض قطعه توسط کاربر را ندارند از این رو بهتر است در صورت بروز هرگونه مشکل به مرکز خدمات پس از فروش دستگاه مراجعه کنید تا مشکل را برای شما حل کند. البته حتماً در هنگام خرید به شرایط ضمانت یا شرایط گارانتی کالا توجه کامل داشته باشید.

تبلت انویدیا شیلد کا 1 | NVIDIA SHIELD K1

shield-tablet-k1-04

SHIELD K1 یک تبلت بسیار قدرتمند مخصوص بازی است که در سینه از تراشه تگرا K1 بهره می‌برد. این تبلت با یک قلم مخصوص همراه است که با فناوری DirectStylus 2 تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را برای یادداشت‌برداری و یا طراحی و نقاشی به همراه دارد.

تبلت انویدیا شیلد کا 1 هم مانند کنسول دستی Nvidia Shield قادر به استریم بازی‌ها به صورت ابری و آنلاین بوده و می‌توانید بازی‌های PC در حال اجرای خود را در هر کجای خانه با شیلد ادامه دهید. علاوه بر این حالت Console Mode تبلت را به یک کنسول تبدیل کرده که می‌توانید آن را به تلویزیون خود وصل کرده و با گیم‌پد Shield بازی کنید.

مشخصات فیزیکی: 221 در 126 در 9.2 میلی‌متر، 390 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 4.4 کیت‌کت

صفحه‌نمایش: 10.1 اینچی LCD با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و چگالی تصویر 296 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  چهار هسته ای، Tegra K1 انویدیا با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی GeForce Kepler

حافظه: 2 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 5 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت 5 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت 19.75 وات

سایر امکانات:صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، بلوتوث،بلندگوهای استریو با تکنولوژی SonicMaster ،درگاه HDMI، USB و GPS


تبلت اکسپریا زد 4 | Xperia Z4 Tablet

xperia-z4-tablet-1

این تبلت با طراحی زیبا، قاب فلزی و شیشه‌های بادوام در دوطرف تنها 6.1 میلی‌متر ضخامت و 395 گرم وزن دارد. با وجود حفظ قابلیت ضدآب پورت شارژ این تبلت بدون هرگونه درپوشی بوده تا شارژ کردن آن به آسانی صورت گیرد. تبلت Z4 Tablet مانند تبلت‌های قبلی سونی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده است.

Xperia Z4 Tablet از 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه استفاده کرده و دوربین‌های پشت و جلو به ترتیب 8 مگاپیکسلی با فناوری Exmor RS سونی و 5 مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع خواهد بود.

مشخصات فیزیکی: 254 در 167 در 6.1 میلی‌متر، 393 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 5 آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: 10.1 اینچی LCD با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و چگالی تصویر 299 پیکسل بر اینچ

پردازنده: هشت هسته ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 1.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8.1 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت 5.1 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ,موتور X-Reality، دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط ,کارت خوان،قطب نما، حسگر شتاب سنج,،ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB،DLNA،NFC اسپیکرهای داخلی استریو و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی

++ مقاومت در برابر ذرات آب و گرد و غبار
++ پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی

 


تبلت زن‌پد اس 8.0 | ASUS ZENPAD S 8.0

zenpad-s-8-white-display

تبلت قدرتمند و سبک وزن زن‌پد اس 8.0 اینچی از 6.6 میلی‌متر ضخامت و 298 گرم وزن در قالب ساختاری فلزی بهره می‌برد و به رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل با تراکم 324 پیکسل در هر اینچ در صفحه‌نمایش IPS خود با نسبت 4:3 تجهز شده است تا رقابتی شانه‌به شانه با آی‌پد مینی داشته باشد.

از دیگر قابلیت‌های موجود این محصول می‌توان به بهره‌گیری از اسپیکرهای استریو در جلو دستگاه به همراه صدای مجازی فراگیر و قلم Z Stylus اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی: 203.2 در 134.5 در 6.6 میلی‌متر، 295 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 5 آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۸ اینچی IPS با رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل و چگالی تصویر 320 پیکسل بر اینچ

پردازنده: چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی، اینتل Atom Z3580 با فرکانس کار 1.9 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی PowerVR G6430

حافظه: 4 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت 5 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی با ظرفیت ۱۵.۲ وات

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB-C

++ حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت
++ پردازنده قدرتمند

– -عدم قابلیت مکالمه از طریق سیم کارت

 


گلکسی تب اس | Galaxy Tab S 8.4

samsung-galaxy-tab-s-8.4 02

تبلت ۸.۴ اینچی گلکسی تب اس تنها چند گرم سبک‌تر از آی‌پد مینی است که البته چندان در عمل نشان نمی‌دهد و با گرفتن دو تبلت در دست نمی‌توانید متوجه تفاوت آنها شوید.

بزرگترین نقطه قوت تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ را می‌توان صفحه نمایش‌های سوپر امولد آنها و همچنین ظاهر زیبای انها دانست.صفحه نمایش‌های سوپر آمولد بکار رفته در تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ در واقع بزرگترین صفحه نمایش‌های سوپر آمولد هستند که سامسونگ در محصولات بخش موبایل خود به کار برده است.

مشخصات فیزیکی: 6.6 در 212.8 در 125.6 میلی‌متر، 298 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 4.4 کیت‌کت

صفحه‌نمایش: 8.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 359 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  چهار هسته ای، اگزینوس 5 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-T628 MP6

حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده، ثانویه با کیفیت 2 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی 4900 میلی آمپر ساعتی

سایر امکانات:پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB ،پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی و سنسور اثر انگشت


لنوو یوگا تب 3 | Lenovo Yoga Tab 3 Pro

yoga-tab3-pro-main (1)

بدنه‌ی این تبلت 10.1 اینچی، یکپارچه‌ و زیبا به نظر می‌رسد و لنوو زبان طراحی اختصاصی خود را برای آن در نظر گرفته است. این محصول همچون نسل قبلی از یک پروژکتور داخلی استفاده می‌کند که می‌تواند تصاویری حداکثر به ابعاد 70 اینچ را بر روی دیوار بتاباند.

یوگا تب 3 پرو همچنان از یک تکیه‌گاه در قسمت لولا مانند بدنه بهره می‌برد که هم می‌توان از آن برای عمودی قرار دادن دستگاه استفاده کرد و هم‌مکانی برای جایگیری بهتر در دست می‌باشد.

البته این ناحیه نسبتاً حجیم تنها به دلایل مذکور طراحی نگردیده و در داخل آن یک باتری قدرتمند 10,200 میلی‌آمپر ساعتی تعبیه گردیده که حداکثر به مدت 18 ساعت می‌توان در حالت آماده‌به‌کار انرژی قطعات داخلی این محصول را تأمین کند.

مشخصات فیزیکی: 24.7 در 17.92 در 0.92 میلی‌متر، 224 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 5 آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: 10.1 اینچی iPS با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 299 پیکسل بر اینچ

پردازنده:  چهار هسته ای،l Atom x5-Z8500 CPینتل با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-T628 MP6

حافظه: 2 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 64 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده، ثانویه با کیفیت 5 مگا پیکسل

باتری: لیتیوم_یونی 10,200 میلی‌آمپر ساعتی

سایر امکانات:پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط , حسگر شتاب سنج, قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB ،دارای پایه‌ی نگه‌دارنده و قابل تنظیم در 180 زاویه‌ی مختلف، ویدئو پروژکتور داخلی و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی


تبلت ونیو 8  7000|Venue 8 7000

dell-venue-8-7000-7150-010

Venue 8 با نسل جدید پردازنده‌های اینتل کار می‌کند و مجهز به دو دوربین با سرعت‌بالای ثبت تصاویر است. با نگاهی به اعداد و ارقام ارائه شده برای این دستگاه می‌توان دریافت که Venue 8 تنها ۱ میلی‌متر پهنای کمتری نسبت به آی پد ایر ۲ اپل دارد، اما همین میزان کافیست تا به آن لقب باریک‌ترین تبلت دنیا را نسبت دهیم.

مشخصات فیزیکی: 6.1 در 124.2 در 215.9 میلی‌متر ، 305 گرم

سیستم‌عامل: اندروید 4.4 کیت‌کت

صفحه‌نمایش: 8.4 اینچی OLED با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 539 پیکسل بر اینچ

پردازنده: چهار هسته‌ای 32 بیتی، اتم Z3580 اینتل با فرکانس کار 2.3 گیگاهرتز،واحد پردازش گرافیکی PowerVR G6430

حافظه: 2 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

دوربین: اصلی 8.1 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ویدیو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه مجهز به تکنولوژی Intel RealSense 3D، ثانویه با وضوح 2 مگاپیسکل

باتری: لیتیوم_یونی حد اکثر 12 ساعت پخش مداوم ویدیو

سایر امکانات: پشتیبانی از سیم‌کارت, صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط ،قطب نما، حسگر شتاب سنج,،ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – GPS – USB و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.