ایرباس و قطر ایرویز از هواپیمای با جنس فیبر کربن خود رونمایی کردند

علاقه‌مندان صنعت هواپیمایی به خوبی می‌دانند که بدنه هواپیما بیشتر از آلومینیوم ساخته   می‌شود، در این بی ایرباس و هواپیمایی قطر موفق به معرفی هواپیمایی شده‌اند که از جنس فیبر کربن ساخته شده است.

0

فیبر کربن بیشتر در ساخت خودروهای مسابقه‌ای و پر سرعت به کار می‌رود و با این حساب ایده ساخت این هواپیما چندان هم تازه به نظر نمی‌رسد. در هواپیمای ایرباس مدل A350 نیز که آخرین محصول ایرباس به حساب می‌آید از ۵۰ درصد فیبر کربن استفاده شده است.

ناگفته نماند که به کارگیری فیبر کربن در ساخت هواپیما بی‌دلیل نیست و وزن کم این ماده باعث می‌شود هواپیما در حین به پرواز در آمدن انرژی کمتری مصرف کند، از طرف دیگر فیبر کربن نسبت به زنگ‌زدگی، خوردگی و فرسایش نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

جالب اینجاست که در کنار تمامی این فواید، شرکت ایرباس معتقد است مسافرت با این هواپیمای جدید مسافران را کمتر دچار خستگی پس از پروازهای طولانی می‌کند. در اینجا ممکن است از خود بپرسید فیبر کربن به کار رفته در بدنه هواپیما چه ربطی به خستگی مسافرین دارد؟

این امر بوسیله چند چراغ LED که در کابین مسافر تعبیه شده میسر می‌شود. این چراغ‌ها طیف رنگ خود را تغییر می‌دهند تا شرایط نور طبیعی خورشید در ذهن مسافران تداعی شود. به غیر از تمامی این موارد ذکر شده، این هواپیمای جدید امکانات رفاهی دیگری نیز برای مسافرین تعبیه می‌کند.

فیلتر هوای به خصوص برای تعویض هوای داخل در هر ۲ تا ۳ دقیقه و تنظیم فشار هوای داخل تا میزان ۲ کیلومتری از سطح زمین باعث می‌شود مسافرین احساس راحتی کاملی در حین پرواز داشته باشند. همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، هواپیمایی قطر برای اولین بار این هواپیما را به پرواز درخواهد آورد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.