بوئینگ از جدیدترین هواپیمای خود با نام Boeing 737 MAX رونمایی کرد.

قطعاً شما هم به این موضوع فکر کرده‎اید که هواپیماهایی که با آن‎ها مسافرت می‎کنید خیلی قدیمی هستند. به تازگی شرکت بوئینگ از مدل Boeing 737 MAX رونمایی کرد. با فارنت همراه باشید!

1

هواپیمای Boeing 737 MAX اخرین مدلی است که این شرکت بسیار معتبر قصد دارد تا در اوایل سال 2016 اولین پرواز آن را انجام دهد. اما با این حال تا سه ماهه‎ی سوم سال 2017 طول می‎کشد تا این مدل در دسترس همگان قرار بگیرد و به احتمال زیاد برای کشور ما سالیان سال طول خواهد کشید!

Maldar-boeing-737-max-1

ناوگان هوایی آمریکایی Southwest Airlines یک قرارداد تقریباً انحصاری برای مدل‎های بوئینگ 737 در دست دارد که این ناوگان را شریک تجاری بوئینگ کرده است و از این رو احتمالاً اولین پرواز در این ناوگان آمریکایی انجام خواهد شد.

Maldar-boeing-737-max-2

و اما سوال اینجاست که مدل Boeing 737 MAX چه ویژگی‎های خاصی دارد؟ در ابتدا باید گفت که طراحی آن با مدل کلاسیک 737 که می‎شناسیم تفاوت چندانی ندارد. اما شرکت بوئینگ اذعان دارد که این مدل جدید با 20 درصد مصرف سوخت پایین‎تر و کمترین هزینه‎ی عملیاتی، یکی از کارآمدترین هواپیماهای این شرکت تا به حال است.

Maldar-boeing-737-max-5

در نوک بال‎های Boeing 737 MAX دو بالک بزرگ جدا از هم وجود دارد، همچنین این هواپیما از نسل جدید موتورهای LEAP-1B بهره می‎برد. این دو ویژگی به افزایش بهره‎وری سوخت کمک خواهند کرد. اگر از طرفداران صنعت هوانوردی هستید می‎توانید به وبسایت رسمی بوئینگ مراجعه کنید تا اطلاعات فنی این هواپیما را مطالعه کنید.

  ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مرتضی می‌گوید

    به احتمال قوی فردای رونمایی یا همزمان با رونمایی دومیشو امارات میخره