این محقق چینی خودرو با فناوری کنترل با ذهن ابداع کرده است!

ظاهراً رؤیاهای مربوط به فیلم‌های علمی تخیلی یکی یکی در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند! محققان چینی حالا دست به ابداع سیستم کنترل خودرو با تلپاتی یا همان کنترل ذهنی زده‌اند. تیم تحقیقاتی دانشگان نانکای در شهر تیانجین گزارش داده‌اند با قابلیت دریافت سیگنال‌های EEG حالا می‌توانید درحالی‌که بی‌حرکت در خودرو نشسته‌اید آن را هدایت کنید!

0

کافیست راننده یک هدست مخصوص بپوشد که در آن 16 حسگر مختلف برای دریافت سیگنال‌های الکتروانسفالوگرام (EEG) تعبیه شده است. سپس این سیگنال‌ها به صورت بی‌سیم به سیستم هدایت ماشین ارسال شده و رایانه آن‌ها را به فرمان‌های قابل فهم برای خودرو تبدیل خواهد کرد. در گزارشی از رویترز محقق چینی “ژانگ ژائو” موفق شد با این سیستم خودرو را به جلو براند، متوقف کند، دنده عقب برود و درب‌ها را قفل و باز کند بدون این‌که دست یا پاهایش را تکان بدهد!

mind-control-car

با وجود این‌که چنین سیستمی به نظر جذاب و جالب می‌آید اما شاید کاربرد آن کمی مبهم باشد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای چنین سیستمی احتمالاً قابلیت رانندگی معلولین و ناتوانان جسمی خواهد بود که تاکنون میسر نبود. علاوه بر آن قابلیت هدایت خودروهای بدون راننده نیز فراهم شده و حتی می‌توان از راه بسیار دور کنترل خودرو را به دست گرفت. اما چنین سیستمی احتمالاً خطرهای بسیار بیشتری نیز دارد چرا که حواس‌پرتی راننده می‌تواند کنترل خودرو را به کلی مختل کند.

گفتنی است که این فناوری هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و امکاناتی از جمله پیچیدن با ماشین هنوز در آن گنجانده نشده است؛ همچنین این محققان هنوز برنامه‌ای برای عرضه چنین خودروهایی ندارند.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.