سامسونگ و بایدو نیز به باشگاه شرکت‌های در حال کار بر روی خودروهای خودران پیوسته‌اند

سامسونگ در حال جمع‌کردن تیم جدیدی برای کار بر تکنولوژی خودروهای خودران است. این بخش به‌جای ساخت یک خودروی کامل، بر ساخت قطعات تمرکز خواهد کرد و علت آن مطمئنا  کارهایی که شایع شده رقیبش یعنی اپل انجام می‌دهد است و دیگر اینکه ممکن است با رقابت محلی از شرکت کره‌ای Hyundai مواجه شود.

0

هیوندای هفته گذشته اعلام کرد که در حال بررسی توسعه چیپست‌ها و حسگرهای مخصوص خود برای خودروهای خودران است. سامسونگ در این مرحله درباره جزئیات برنامه‌های طولانی مدتش صحبتی نخواهد کرد.

حالا یک غول آسیایی دیگر راه مستقیمی را برای به باشگاه‌ فناوری خودروهای خودران یا همان بدون راننده انتخاب کرده است؛ Wang Jing یکی از معاونان ارشد Baidu به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته که موتور جست‌وجوی عظیم چینی بایدو هم درحال‌توسعه وسایل نقلیه خودران است که برای رفت‌وآمد عمومی استفاده خواهند شد.

خبرگزاری دولتی شینهوا می‌گوید که بایدو اولین خودروی کاملاً خودران چین را ساخته و در آزمایشی سرعت 100 کیلومتر در ساعت را هم به دست آورده است. بر اساس این گزارش، Andrew Ng یک محقق دانشگاه استنفورد که پشت پروژه یادگیری عمیق گوگل بود، هم‌اکنون بر قدرت تصمیم‌گیری و خلاقیت ماشین خودران Baidu کار می‌کند.

ماشین‌های انتخابی، سری 3 بی.ام.دببلیو هستند که در آن‌ها تغییراتی ایجاد شده و در بزرگراه‌های شمال پکن بر آن‌ها آزمایش می‌شود. این ماشین‌ها از رادارهای لیزری، حسگرها و دوربین‌هایی در ترکیب با نقشه‌برداری Baidu و نرم‌افزار یادگیری عمیق آن، کار می‌کنند.

این شرکت درباره هیچ برنامه‌ای که در آن خودروها به مصرف‌کنندگان خصوصی عرضه شوند، صحبت نکرده اما انتظار می‌رود که اولین خودروی عمومی در فاصله سه سال برای استفاده آماده باشد. Wang ادامه می‌دهد که:

ما با دولت‌ها برای عرضه وسایل نقلیه عمومی برای تأمین خدمات رفت‌وآمد، همکاری خواهیم کرد. خودروها می‌توانند ماشین معمولی یا ون باشند، البته برای استفاده عمومی.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.