موزیلا رسماً مرگ سیستم‌عامل فایرفاکس را اعلام کرد؛ حداقل برای گوشی‌های هوشمند!

چند سال پیش موزیلا تصمیم گرفت سیستم‌عامل مبتنی بر وبی تحت عنوان Firefox OS مخصوص گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت توسعه دهد. با وجود این‌که طی این چند سال چند گوشی هم با این سیستم‌عامل عرضه شد اما موزیلا امروز به تازگی خبر از پایان این پروژه و مرگ Firefox OS داد.

0

به گفته موزیلا دلیل این تصمیم “عدم توانایی برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن” برای کاربران بوده است. سیستم‌عامل فایرفاکس را پیش از این بر روی گوشی‌هایی مانند Alcatel Klif، LG FxO، Alcatel Onetouch Fire C و Flame دیده بودیم که همگی از ضعیف‌ترین سخت‌افزارها استفاده می‌کردند. ایده سیستم‌عامل فایرفاکس سپردن برخی عملیات پردازشی به سرورهای ابری و استفاده از اینترنت برای گرفتن سرویس بود که ظاهراً به شکست منجر شد. همان‌طور که می‌دانید مشتریان اصلی گوشی‌های ارزان‌قیمت کشورهای نسبتاً فقیر هستند که دسترسی پرسرعتی هم به اینترنت ندارند و همین عامل باعث می‌شود Firefox OS عملاً کارایی کمتری هم داشته باشد. علاوه بر آن بسیاری اعتقاد دارند نسخه موبایل وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف عملکرد مناسبی برای گوشی‌های ارزان‌قیمت دارد و نیازی به یک پلتفرم تحت وب جداگانه برای استفاده از آن‌ها نیست.

Firefox-OS-Phone

موزیلا با این سیستم‌عامل آفرقا و آمریکای جنوبی را هدف قرار داده بود و به عرضه گوشی‌های کمتر از 100 دلار می‌پرداخت. ظاهراً در فضای رقابتی کنونی Firefox OS نیز محکوم به مرگ شده و موزیلا قصد دارد با تعطیلی این بخش و اقداماتی دیگر مانند فروش Thunderbird تمرکز بیشتری روی مرورگر فایرفاکس خود داشته باشد.

GSMArena Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.