سونی بالاخره بخش سنسورهای توشیبا را به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار خرید

در راستای شایعات از پیش درز کرده، شرکت سونی سرانجام  ساعاتی پیش به طور رسمی از خرید بخش سنسورهای دوربین توشیبا به ارزش 115 میلیون دلار خبر داد.

0

بر این اساس از تاریخ ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ سونی در ازای پرداخت مبلغ 155 میلیون دلاری صاحب تمامی کارخانه جات، تجهیزات و کارکنان مجموعه تولیدکننده بخش سنسورهای دوربین توشیبا خواهد شد.

امکانات جدید تماماً از تاریخ قید شده تحت تأسیساتی تابعه از شرکت سونی ادامه فعالیت خواهند داد به طوری که در کارخانجات تولیدکننده نیمه هادی اصلی زین پس سنسورهایی دوربینی با برند سونی را تولید خواهند شد. البته ممکن است سونی از بخشی از این کارخانه که مسئول تولید کنترلرهای حافظه بر عهده دارند نیز در محصولات آینده خود استفاده کند.

این نکته را باید یادآور شویم که سونی هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سنسور دوربین گوشی همراه در جهان شناخته می‌شود و محصولات این برند بر روی گوشی‌های بالا رده و میان رده بسیاری در جهان در حال به کار گیری است. علی‌رغم کاهش سود عملیاتی این شرکت از تولید گوشی هوشمند در جهان، بخش تولید سنسور دوربین سونی طی سالیان اخیر سود سرشاری را برای شرکت سازنده به همراه داشته است و حال ژاپنی‌ها در نظر دارند درآمد خود را از این بخش به بیش از دو برابر افزایش دهند.

از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که از سنسورهای سونی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند می‌توان به اپل، سامسونگ و شیائومی اشاره کرد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.