نیمی از ژاپن در سال 2035 توسط ربات‌ها اداره خواهند شد

ربات‌ها از دیرباز به خاطر نحوه تعامل و شباهت و نزدیکی با انسان ها مورد توجه بوده اند و امروزه به عنوان جانشین آینده انسانها برای انجام کارهای سخت و تکراری مورد توجه هستند.

2

ژاپن در صنعت ربات یک غول محسوب می‌شود و تنها کشوری است که می‌توان در آن مجسمه گاندم‌ یا رُبات انسان نما پیدا کرد و این علاقه شدید آن‌ها به روبات‌ها و مانگا را نشان می‌دهد. مجسمه گاندم تنها یکی از علامت‌هایی است که نشان می‌دهد ربات‌ها تا چه حد در جامعه ژاپن نفوذ کرده‌اند.

هتلی در ژاپن وجود دارد که بخش پذیرش آنرا ربات‌ها مدیریت می‌کنند. اکنون هم صحبت از ربات‌های مترجم راهنمای توریست‌ها و مسافران و ربات‌های پرستار برای بیماران است.

پژوهشگران مرکز تحقیقاتی نومورا بر اساس تحقیقات‌شان اعلام کرده‌اند که ظرف بیست سال آینده دست کم نیمی از مشاغل ژاپن را ربات‌ها به دست خواهند گرفت. تحقیق آنها بر اساس ارزیابی مشاغل و تمایل هر یک به خودکار شدن صورت گرفت.

مثلا شغل خلاقانه‌ای مثل طراحی گرافیک کمتر به اتوماسیون شدن تمایل دارد اما مشاغلی مثل ترجمه و سرویس‌های خدماتی یا حتی تحویل اجناس مستعد اتوماسیون‌شدگی و اشغال توسط ربات‌ها هستند. نظر شما چیست؟ آیا انقلاب ربا‌ت‌ها در ژاپن سریع‌تر از سایر نقاط جهان روی خواهد داد؟

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    خیلیم عااالی … مشاغل خیلی زیادی رو میشه ماشینی کرد….

    1. Ali می‌گوید

      بعد آدما چی میشن؟ بیکار؟