نگاه اول؛ بررسی کوتاه گوشی هوشمند ال‌جی V10 در فارنت

پس از رونمایی ال‌جی از گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی، این شرکت از رونمایی از یک گوشی هوشمند پرچمدار و قدرتمند دیگر خبر داد که با توجه به بالا رفتن انتظارات پس از عرضه جی 4 واقعا کار را برای ال‌جی سخت کرد. ال‌جی نهایتا گوشی هوشمند V10 را را معرفی کرد. یک گوشی مبتنی بر امکانات مولتی‌مدیا که ظاهرا با این قد و وقواره قرار است رقیبی برای فبلت‌های رقبا باشد. دفتر ال‌جی در ایران فرصتی فراهم کرد تا این گوشی هوشمند را به صورت کوتاه و برای اولین بار نگاهی بیندازیم در ادامه می‌توانید بررسی کوتاه گوشی هوشمند ال‌جی V10 را در فارنت بخوانید.

14

طراحی ال‌جی V10

حالا ال‌جی دیگر یک تولیدکننده تلفن همراه نیست که بخواهد در هر محصول خود به آزمایش و تجربه یک نوع طراحی دست بزند. حالا این شرکت به زبان طراحی مستقل خود رسیده که می‌توان آن را در نحوه قرارگیری دکمه‌ها در قاب پشتی، حاشیه بسیار باریک صفحه نمایش، زاویه‌های بکار گرفته شده در گوشی و .. دید.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-12

اما حالا ال‌جی در حال تجربه یک گام بالاتر است. در گوشی هوشمند ال‌جی V10 که می‌توان به راحتی آن را جدیدترین پرچمدار ال‌جی در بازار تلفن همراه دانست، این شرکت پا را فراتر گذاشته و به طراحی فلزی روی خوش نشان داده تا از یک فریم فلزی ضد زنگ مقاوم بهره ببرد و با وجود استفاده از پلاستیک در سایر اجزای بدنه شاهد کیفیت بسیار بالای جنس پلاستیک در آن هستیم که با وجود استحکام بالای ان همچنان در برابر لمس توسط دست نرم به نظر می‌رسد.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-05

بدنه کاملا در برابر ضربه‌های روزمره و خط‌ وخش‌های احتمالی مقاوم است. این ترکیب فلز و پلاستیک در قاب پشتی که ال‌جی از آنها با نام‌های Dura Guard و Dura Skin یاد کرده به بدنه V10 ‌ال‌جی استحکام بالایی بخشیده تا جایی که این گوشی توانسته استاندارد نظامی 810G را کسب کند که در برخی کیس‌های جانبی عرضه شده برای گوشی‌های هوشمند می‌توان یافت.

در قاب جلویی چیزی که کاملا گوشی را از سایر گوشی‌ها متمایز می‌کند استفاده از صفحه نمایش دوم و همچنین دو دوربین سلفی است که در بالای صفحه نمایش در کنار هم خودنمایی می‌کنند و باعث افزایش ارتفاع گوشی شده‌اند. به جز این موارد که به موقع و در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد قاب جلویی کاملا از همان زبان طراحی سایر گوشی‌های ال‌جی بهره می‌برد.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-10

قاب پشتی از طرح خاصی بهره می‌برد که نمای زیبایی به آن بخشیده است و خوشبختانه این درپوش از بدنه جدا می‌شود تا با فراغ بالا بتوانید به باطری و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی گوشی دسترسی داشته باشید. این امکان یکی از نکاتی است که ال‌جی با توجه به حساسیت کاربران سعی داشته با توجه به حذف آن از امکانات گوشی‌های رقبا آن را در گوشی‌های خود حفظ کند. ترکیب دکمه‌های پشتی چیز چندان ناآشنایی نیستند و حالا اسکنر اثر انگشت نیز در کنار قابلیت خازنی به دکمه پاور اضافه شده است.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-08

با تمام این اوصاف اندازه گوشی کاملا در حد و اندازه یک تبلت است و استفاده از فلز در فریم دور گوشی اگر چه به آن حس استحکام بیشتری بخشیده اما در هنگام دست گرفتن با توجه به استفاده از فلز و نوع طراحی لبه‌های آن، حس خوشایندی را منتقل نمی‌کرد و این موضوع حتی در وزن گوشی نیز تاثیرگذار بوده که کاملا سنگینی آن را حس می‌کنید. اگر چه تمام این موارد برای کسانی که تجربه استفاده زا فبلت‌ها را داشته‌اند تجربه غریبی نیست و این بیشتر به تجربه و حس خود شما بستگی دارد.

صفحه نمایش ال‌جی V10

حالا نوبت به صفحه نمایش گوشی رسیده، جایی که ال‌جی همواره در محصولات خود حرفی برای گفتن داشته است. گوشی هوشمند ال‌جیV10 از صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS با رزولوشن QHD (2560 در 1440 پیکسل) و تراکم پیکسلی 513 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. ال‌جی در این صفحه نمایش از فناوری کوانتوم بهره برده که پیش از این شاهد استفاده از ان در صفحه نمایش جی 4 بودیم و طبیعتا می‌توانیم انتظار تجربه‌ای مانند جی 4 را در این گوشی نیز داشته باشیم. تجربه استفاده از این گوشی نشان داد که شاهد تولید خوب رنگ و همانطور که گفتیم تکرار تجربه خوب جی 4 در آن هستیم.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-04

اما صحبت در مورد صفحه نمایش گوشی هوشمند V10 به همین جا ختم نمی‌شود چرا که باید در مورد صفحه نمایش دوم گوشی هم حرف بزنیم که تجربه جدیدی را به ارمغان اورده است. ال‌جی در این صفحه نمایش باریک به اندازه 2.1 اینچی از رزولوشن 106 در 1040 پیکسل بهره برده که می‌تواند برای نمایش چیزهای زیادی مانند شورتکات اپلیکیشن‌های دلخواه، آخرین اپلیکیشن‌های استفاده شده، تاریخ، میزان شارژ و ..مورد استفاده قرار بگیرد که در این مطلب از فارنت به آنها کاملا اشاره کردیم. در عین حال امیدواریم ال‌جی درآینده امکانات بیشتری به این صفحه نمایش کوچک اما بدردبخور اضافه کند.

سخت‌افزار و عملکرد ال‌جی V10

ال‌جی در بخش پردازش V10 از اسنپ‌دراگون 808 به همراه پردازنده گرافیکی ادرنو 418 بهره برده که کاملا ترکیبی آشناست و در جی 4 شاهد حضور این تیم در کنار هم بودیم اگرچه اصلا چیز بدی نیست و در جی 4 کاملا ترکیب فوق‌العاده‌ای را فراهم کرده بودند و نتایج امیدوارکننده‌ای از خود نشان دادند و حالا با ارتقا رم به 4 گیگابایت مطمئنا عملکرد بهتری را مخصوصا در مولتی تسکینگ نشان خواهند داد. مطمئنا صفحه نمایش دوم بخشی هر چند اندک از قدرت و توان گوشی هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-07

ال‌جی V10‌با حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که کاملا مناسب به نظر می‌رسد و حتی اگر به دنبال حافظه داخلی بیشتری باشید می‌توانید از درگاه کارت حافظه جانبی تا 2 ترابایت بهره‌مند شوید.

ال‌جی در این گوشی هوشمند یک قابلیت صوتی را برای عاشقان صدای حرفه‌ای فراهم کرده و از فناوری صدای 32 بیتی ESS Hi-Fi DAC بهره برده که این سیستم با توجه به ابزار جانبی صوتی متصل به گوشی صدای مورد نیاز برای آن را تنظیم و به خروجی ارسال می‌کند. ال‌جی همچنین برای اولین بار در بازار در این گوشی هوشمند از چیپست آنتن QFE2550 کوالکام برای کیفیت صدای بهتر و پوشش شبکه بیشتر بهره برده است.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-11

در بخش طراحی به حسگر اثر انگشت اشاره کردیم. ال‌جی در اولین تجربه خود این حسگر را به ترکیب دکمه‌های پشتی خود افزوده است که می‌توانید از آن مطابق معمول برای باز کردن قفل گوشی و خاموش کردن صفحه نمایش آن استفاده کنید. این حسگر مطابق معمول با اپلیکیشن‌های مختلف سازگار است و می‌توان با سیستم پرداخت اندروید پی استفاده کرد.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-03

مطابق معمول نوبت به باتری دستگاه می‌رسد که به راحتی با برداشتن قاب پشتی قابل دسترسی است. این باتری 3 هزار میلی‌آمپرساعتی همان باتری است که پیش از این در جی 4 شاهد آن بودیم و عملکرد قابل قبولی ارائه کرد. حالا با اضافه شدن صفحه نمایش دوم گوشی باید دید تا چه میزان بر مصرف باتری تاثیرگذار خواهد بود.

دوربین ال‌جی V10

ال‌جی در این گوشی هوشمند از همان ترکیب دوربین گوشی هوشمند جی 4 استفاده کرده تا این اطمینان را دهد که با یک دوربین کاملا امیدوارکننده روبرو خواهیم بود. دوربین اصلی V10 ال‌جی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 برخوردار است و ال‌جی در رابط کاربری دوربین دسترسی لازم برای کنترل جزئیات بیشتر تصاویر ثبت شده توسط دوربین مانند سرعت شاتر، ISO و چیزهای دیگر را داده تا نهایتا تصویری حرفه‌ای را ثبت کنید.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-06

اما قسمت جذابتر بخش دوربین گوشی V10‌ ال‌جی، استفاده از دو دوربین در کنار هم به عنوان دوربین سلفی در این گوشی هوشمند است. دو سنسور 5 مگاپیکسلی در کنار هم البته قرار نیست چیز خارق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورند اما استفاده از هر دو لنز در کنار هم می‌تواند زاویه سلفی وسیع‌تری و اصطلاحا وایدتری را برای کاربرانی به ارمغان بیاورد که تلاش می‌کنند از یک جمعیت انبوه هر طور که شده یک عکس سلفی ثبت کنند.

بررسی دقیق‌تر دوربین ال‌جی V10 را به بررسی کامل این گوشی هوشمند موکول می‌کنیم. اما در عین حال می‌توانید نمونه تصاویر دوربین این گوشی هوشمند در اندازه اصلی را که در محیط داخلی و با نور پنجره گرفته شده است در گالری تصاویر بالا به تماشا بنشینید.

Lg-V10-UI-Farnet

نرم‌افزار و رابط کاربری ال‌جی V10

ال‌جی در گوشی هوشمند V10 از اندروید 5.1.1 آّ‌نبات چوبی بهره برده و شاهد استفاده از همان رابط کاربری موسوم به G UI گوشی‌های هوشمند ال‌جی هستیم که حالا شاهد بهبودهایی محسوس در آن هستیم که آن را به یک رابط کاربری نرم و روان تبدیل کرده است.

Lg-V10-UI-01Farnet

مهمترین چیزی که در رابط کاربری این گوشی هوشمند اضافه شده بخش‌های مربوط به صفحه نمایش دوم و تنظمیات آن است که همانطور که پیش از این اشاره کردیم می‌توانید امکانات جذاب آن را در این مطلب از فارنت بخوانید.

LG-V10-Hands-On-in-Farnet-01

حرف آخر

گوشی هوشمند V10 ال‌جی حدودا یک ماه دیگر به بازار ایران عرضه خواهد شد. نمی‌توان از یک بررسی کوتاه انتظار توصیه در مورد مزیای خرید و یا مضرات آن را داشت. ماهم مثل شما مشتاقانه منتظر عرضه نسخه نهایی این گوشی به ابازرو بررسی کامل آن در فارنت می‌مانیم تا بررسی و قضاوت منصفانه‌تری از آن را در فارنت با هم داشته باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. سجاد قرقی می‌گوید

    اولین باریه که با لمس کردن این گوشی از برند الجی خوشم اومد لایک

  2. آرش می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گل من خودم گوشی فروشی دارم و از وقتی که گوشی V10نو اووردم خیلی از مشتریان بهش مراجعه میکنن ولی فقط به خاطر گرونیش اونو نمیخرن من نه طرفدار سامسونگو اچ تی سیو اپلو الجیم ینی طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی انصافا از وقتی که جی2وارد بازار ایران شد مردم نظرشون درباره الجی عوض شده الجی باg2پرواز کرد وباg3وg4به اوج رسید ولی حالا باید همه بی چون چرا به الجی وی تن باید بگیم سلطانه گوشی ها

  3. z5 می‌گوید

    موزایک الجی رو ول کنید شیشه سونی رو بخرید only z5

  4. بنیامین می‌گوید

    بهترین در سال 2015. حداقل تو اندرویدیها

    1. z5 می‌گوید

      z5دیدی تا حالا که حرف مفت میزنی این همون g4هستش قیمت z5 3 تومنه این یکو هشتصد بدون چی میگی. تا ژاپن هست کره باید لنگ بندازه تا تویتا هست هیوندا باید کپی کنه.

  5. یاحسین می‌گوید

    مهیار جان تو فرق گلکسی نوت 1 و نوت5 رو به من بگو
    یا نه فرق ایفون 3gبا ایفون6s رو بم بگو؟؟؟؟؟؟مرد مؤمن همه ی مردم میدونن که الجی و هواوی تو طراحی گوشی بهتر بقیه هستن

  6. Amir می‌گوید

    پشتش انگار موزاییک پیاده روها

    1. سولماز می‌گوید

      خیلی هم زیباست به نظرم. از طراحی یکنواخت و تکراری خیلی از گوشیای بازار بهتره. داداشم یه جی 4 خریده از این کاور چرمی ها داغون شده بعد از چهار ماه

      1. Amir می‌گوید

        خراب شدنش مربوط به استفاده بد میشه نه خود چرم
        و البته چرم هم زود خراب میشه
        بهتر بود براش کاور میگرفت

        و این گوشی هم واقعا در پشتیش زشته

  7. Amir می‌گوید

    ولی خیلی زشته

  8. حسین جعفری می‌گوید

    من یک g4 آنرا دارم و قبل آن یک g3 داشته ام و خیلی از این مارک راضی هستم حال مشتاقانه منتظر v10 هستم و منتظر گزارش شما میمانم شاید باید دوباره آنرا عوض کنم.

  9. مرتضی می‌گوید

    فرمول ساخت: جی 4 منهای کاور چرمی + چند تا چیز تکراری و کپی شده!

    1. مهیار می‌گوید

      آقا ظاهرا ریاضیتون خوب نیست یا مطلب رو درست نخوندید!

      فرمول ساخت واقعی: جی 4 + فریم فلزی + صفحه نمایش کوچک دوم + حسگر اثر انگشت + دوربین سلفی دوم + استاندارد مقاومت نظامی – کاور چرمی (بدردنخور و الکی شیک)

      1. مهیار می‌گوید

        ضمنا من اصلا طرفدار ال جی نیستم اماحقیقت رو نباید نادیده گرفت