این ویدئو باید 200 هزار بار دیده شود تا مایکروسافت جریمه 224 هزار دلاری این فرد را ببخشد!

این ویدئو که برای مقابله با دانلود و انتشار غیرقانونی منتشر شده است، اگر ۲۰۰ هزار بار دیده نشود، صاحب این اثر مجبور به پرداخت 224 هزار دلار به بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای اروپا به نمایندگی مایکروسافت خواهد شد!

0

این مرد که در حال حاضر وی را با نام جاکوب اِف (Jakub F) در دادگاه‌های چک به دلیل انتشار نرم‌افزارهای دارای حق کپی‌رایت محکوم شناخته شده است، به همین دلیل باید سه سال حبس تعلیقی را تحمل کند، بیشترین خلاف وی، گذاشتن نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸ مایکروسافت در شبکه‌های اشتراک فایل است.

 اسامی شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت، HBO Europe، سونی موزیک و فاکس قرن بیستم در پرونده قضایی جاکوب به چشم می‌خورند. این شرکت‌ها مدعی هستند جاکوب تاکنون ۲۲۴ هزار دلار به آنها از طریق انتشار غیرقانونی صدمه وارد کرده است. جالب اینجاست که شرکت‌هایی که از جاکوب شکایت‌ دارند بر این باور هستند که وی نمی‌تواند از عهده پرداخت جرائم بریده شده برآید و به همین دلیل حاضر هستند با وی کنار بیایند.

این شرکت‌ها که اختصاراً BSA نامیده می‌شوند و حالا مایکروسافت نمایندگی آنها را بر عهده گرفتهدر اقدامی جالب حاضر شده‌اند تا جاکوب تنها مقدار کمی از جریمه‌های بریده شده را پرداخت کند و در عوض به عنوان سوژه در فیلم کوتاهی در خصوص مبارزه با دانلود و انتشار آنلاین حضور داشته باشد. نکته دیگر نیز اینکه جاکوب اف باید این فیلم را در معرض دید ۲۰۰ هزار نفر قرار دهد تا شرکت‌های شاکی دست از سر وی بردارند.

با این حساب اگر فیلم تهیه شده در عرض ۲ ماه از مرز ۲۰۰ هزار بیننده تجاوز نکند، این شرکت‌ها شکایات خود را بر علیه وی از سر می‌گیرند. البته از قرار معلوم جاکوب اف خوش‌ شانس‌تر از این حرف‌هاست چرا که این ویدئو در همین مدت اندک توانسته چیزی بیشتر از ۱۸۰ هزار بار بیننده‌ داشته باشد.

به این ترتیب باید گفت این تبهکار اینترنتی به کمک یوتیوب توانست مورد شفقت این شرکت‌های بزرگ قرار بگیرد، اما بعید به نظر می‌رسد در آینده نیز شاهد تکرار چنین مواردی باشیم.

geek.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.