ده کاری که باید بلافاصله پس از خرید گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 سونی انجام دهید!

بررسی کردن و نقد گوشی‌های هوشمند به عنوان شغل، خوبی‌های خود را دارد. یکی از این خوبی‌ها این است که می‌توان گوشی‌های جدید را به‌محض موجود شدن در بازار امتحان کرد. می‌توان یکی را برای مدتی کوتاه یا حتی تا زمانی که فرد تمایل داشته باشد، در اختیار بگیرد. درنتیجه فرد به اندازه قدرت گوشی احساس خوب پیدا می‌کند و می‌تواند مقاله مثبتی درباره آن بنویسد.

56

به‌هرحال این متن یک نقد نیست و تغییراتی را که باید پس از خرید Xperia Z5 در دستگاه ایجاد کنید، پوشش می‌دهد. از تغییر تنظیمات گرفته تا حالت‌ها و قابلیت‌هایی که به علت‌های مختلف باید فعال یا غیرفعال شوند.

بهتر است توجه کنید که این تغییرات بر Sony Xperia Z5 Compact اعمال شده‌اند، اما نکات و روش‌هایی که در ادامه می‌خوانیم بر Xperia Z5، Xperia Z5 Premium و احتمالاً سایر مدل‌های جدید اکسپریا هم کارساز خواهند بود. شاید این نحوه از اعمال تغییرات برای همه مناسب نباشد، فراموش نکنید که تنظیمات انتخابی باید به رفع نیازهای شما بپردازند. امیدوارم که در ادامه نکات مفیدی پیدا کنید تا بهترین استفاده را از Xperia Z5 خود ببرید. شاید به چیزهایی برخورد کنید که از وجودشان اطلاعی نداشتید.

تم یا پوسته

Themes-themes-themes

مثل بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید، Xperia Z5 هم از پوسته‌ها برای رابط کاربری پشتیبانی می‌کند. اگر از یکی استفاده کنید تصویر پس‌زمینه صفحه اصلی، رنگ غالب، ظاهر دکمه‌ها و اجزای دیگر رابط کاربری تغییر خواهد کرد. تعدادی تم به صورت پیش‌فرض روی گوشی وجود دارند که همگی حول رنگ‌های خاصی می‌چرخند؛ اما اگر هیچ‌کدام از این تم‌ها را دوست نداشتید، می‌توانید تم‌های دیگری را دانلود کنید. برای تغییر دادن تم Xperia Z5 انگشت خود را در صفحه اصلی روی قسمتی خالی نگه دارید و از منوی پاپ آپ که نمایش داده می‌شود، گزینه Themes را انتخاب کنید.

آشفتگی را مرتب کنید

Clean-up-the-clutter

Xperia Z5 دارای برنامه‌های پایه زیادی است که شامل Office suite، برنامه مدیریت فایل و برنامه آب‌وهوا و سایر برنامه‌ها می‌شود. شاید نیازی به استفاده از برخی از این برنامه‌ها مثل Lifelog، Sociallife یا PSN Network نداشته باشید. در این صورت می‌توانید آن‌ها را از گوشی حذف کنید. یک راه ساده برای حذف کردن برنامه‌ها از Xperia Z5 این است که به لیست برنامه‌های خود بروید و انگشتتان را روی قسمتی خالی نگه دارید. علامت X روی هر برنامه‌ای که قابل حذف شدن باشد، نمایش داده خواهد شد. فراموش نکنید که تمام برنامه‌های Z5 قابل حذف شدن نیستند. باید این برنامه‌ها را از طریق منوی تنظیمات غیرفعال کنید. برای این کار به Settings > Apps > All بروید. در تصاویر برنامه‌های Xperia Lounge و Movie Creator غیرفعال شده‌اند.

صدای زنگ افزایشی

Ascending-ringtone-for-incoming-calls

از دست دادن یک تماس می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، اما قرار دادن صدای تماس در آخرین حد هم تجربه چندان خوشایندی نیست. خوشبختانه گزینه ساده و درعین‌حال فوق‌العاده‌ای در تنظیمات Xperia Z5 وجود دارد که باعث می‌شود شدت صدای زنگ تماس روندی صعودی را طی کند. برای فعال کردن آن به Settings > Call بروید و گزینه Increasing ringtone را فعال کنید. در اینجا در صورت تمایل می‌توانید ویبره برای تماس‌های ورودی را هم فعال کنید.

تغییر بالانس رنگ صفحه‌نمایش

Tweaking-the-displays-color-balance

صفحه‌نمایش Xperia Z5 لزوماً بد نیست، اما نمی‌توان آن را فوق‌العاده هم خواند. تا حدودی آبی به نظر می‌رسد که دمای رنگ آن را در حدود 7700 کلوین در نظر گرفته‌اند. دمای رنگ در Z5 Compact وضعیتی شدیدتر داشت و تا 9000 کلوین رسید. شاید برخی با این رنگ اصلاً اذیت نشوند، اما برای افرادی که با این ویژگی مشکل دارند، راه‌حلی را در نظر گرفته‌ایم تا دقت رنگ در Xperia Z5 را بهبود ببخشند. به این منظور به Settings > Display > White balance رفته و رنگ قرمز را تا جایی که مناسب میدانید، افزایش دهید.

فعال کردن حالت‌های نمایش: نور پس‌زمینه هوشمند، حالت کار با دستکش، لمس برای روشن کردن

Enabling-display-modes-Smart-backlight-Glove-mode-tap-to-wake-up

حال که صحبت از تنظیمات صفحه‌نمایش شده، بهتر است بدانید که Xperia Z5 حالت نور پس‌زمینه هوشمند دارد که به صورت پیش‌فرض غیرفعال است. زمانی که فعال شده باشد، گوشی با استفاده از حسگرهایش تشخیص می‌دهد که آیا در حال انجام دادن کار با آن هستید یا خیر. به‌عنوان‌مثال قادر است تشخیص دهد که در حال خواندن یک مقاله هستید، اما مدتی از اینکه صفحه را لمس کرده‌اید می‌گذرد. برای فعال کردن این حالت به Settings و بعد Display بروید و Smart backlight control را فعال کنید. در اینجا می‌توانید در صورت تمایل دو حالت کار با دستکش و دو بار لمس برای روشن شدن صفحه را هم روشن کنید. حالت اولی یا کار با دستکش را درصورتی‌که واقعاً به آن نیاز ندارید فعال نکنید، چراکه حساسیت صفحه افزایش پیدا می‌کند و ممکن است موجب لمس‌های اتفاقی بشود. در حالت دوم، می‌توانید زمانی که نور صفحه گوشی خاموش شده است با دو بار لمس پیوسته صفحه آن را روشن کنید.

نکاتی درباره دوربین: افزایش رزولوشن تصویر، دانلود کردن حالت‌های اضافه

Camera-tips-increasing-the-image-resolution-downloading-extra-modes

Sony Xperia Z5 بااینکه دارای حسگر 23 مگاپیکسلی است به صورت پیش‌فرض تصاویر 8 مگاپیکسلی می‌گیرد. اگر می‌خواهید از دوربین گوشی خود بیشترین استفاده را ببرید بهتر است که از گزینه 23 مگاپیکسل استفاده کنید. این باید عکس‌هایی با جزئیات بیشتر تولید کند که برای کراپ کردن و ویرایش عکس‌ها بهتر است. تنظیمات رزولوشن در خود برنامه دوربین قرار گرفته است. علامت سه‌نقطه را لمس کرده، ازآنجا منوی تنظیمات را باز کنید تا به گزینه‌های رزولوشن دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که عکس‌های 23 مگاپیکسلی فضای بسیار بیشتری را اشغال می‌کنند. پس اگر در وضعیت شما پر نشدن حافظه گوشی اهمیت دارد، شاید بخواهید که دوربین به گرفتن عکس‌های 8 مگاپیکسلی ادامه دهد.

پیکربندی حالت Stamina

Configuring-Stamina-mode

این حالت به‌گونه‌ای طراحی شده تا عمر باطری Xperia Z5 را افزایش دهد. یکی از راه‌هایی که به کمک آن‌ها به هدف خود می‌رسد، جلوگیری از به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه آن‌هم درزمانی که از گوشی استفاده‌ای نمی‌شود است. از یک‌سو عمر باطری، در حالت آماده‌به‌کار به شدت افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر برنامه‌های پیام‌رسانی تا زمانی که صفحه گوشی را روشن نکنید پیام‌های جدید را دریافت نخواهند کرد. راه‌حل این است که برنامه‌هایی را که لازم دارید در لیست مجاز قرار دهید تا در پس‌زمینه هم به کار خود ادامه دهند. این کار از مؤثر بودن حالت Stamina می‌کاهد، اما شما هم پیام‌های خود را سریعاً دریافت می‌کنید. برای فعال کردن این حالت به ترتیب به Settings و Power management بروید. سپس در بخش Stamina Mode برنامه‌هایی را که می‌خواهید درهرصورت به کار خود ادامه دهند تا از آن‌ها نوتیفیکیشن دریافت کنید را اضافه کنید.

حاضر کردن پویشگر یا اسکنر اثرانگشت

Setting-up-the-fingerprint-scanner

دکمه روشن کردن Sony Xperia Z5 دارای حسگر اثرانگشت است. یک قابلیت امنیتی که جایگزین پین یا پسورد در صفحه قفل گوشی شما می‌شود. این اسکنر سریع و در بیشتر اوقات دقیق عمل می‌کند پس استفاده از آن منطقی به نظر می‌رسد. برای آماده کردن آن به Settings > Security > Fingerprint manager بروید و تمام انگشت‌هایی که ممکن است با آن‌ها از دکمه استفاده کنید را در گوشی ثبت کنید. هنگام ثبت اثرانگشت، مطمئن شوید هر بار قسمت اندک متفاوتی از مثلاً شصت خود را بر اسکنر قرار دهید. به‌این‌ترتیب قابلیت اطمینان آن بالاتر می‌رود و در شناسایی به مشکل کمتری می‌خورید.

اطلاع‌رسانی نصب برنامه‌های جدید را غیرفعال کنید

Disable-the-software-installer-prompt

احتمالاً این مورد برای شما هم آزاردهنده است. هرگاه که Xperia Z5 را از طریق یواس‌بی به کامپیوتر متصل کنید، از شما خواسته می‌شود که نرم‌افزار مدیریت گوشی سونی را بر کامپیوتر نصب کنید و این برنامه‌ای است که بیشتر افراد به آن نیاز ندارند. خوشبختانه راهی برای غیرفعال کردن نمایش این پیغام وجود دارد. برای این کار به Settings > Device connection > USB Connectivity بروید و گزینه Install software را غیرفعال کنید.

از همه‌چیز پشتیبان تهیه کنید

Back-it-all-up

ذخیره کردن یک کپی از اطلاعاتتان در محلی امن، ایده هوشمندانه‌ای است. شاید دستگاه خود را گم کنید، شاید بخواهید از گوشی دیگری استفاده کنید یا حتی آن را فکتوری ریست کنید. ابزار بک آپ گیری سونی می‌تواند تمام پیامک‌ها، تاریخچه تماس، چینش صفحه اصلی و تنظیمات دیگر را از فایل بک آپی که قبلاً تهیه‌کرده‌اید، بازیابی کند. برای بهره بردن از این قابلیت به Settings و بعد Backup & Reset بروید. می‌توانید بنا بر سلیقه به صورت دستی یا خودکار بک آپ تهیه کنید و بعد فایل خروجی در فضای ابری در حساب گوگل شما ذخیره خواهد شد. توجه کنید که این ابزار از عکس‌ها و ویدئوهای شما پشتیبان نمی‌گیرد. برای گرفتن بک آپ از این دو نوع فایل باید از Google Photos یا سرویس‌های ابری نظیر Dropbox استفاده کنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

56 نظر برای این مطلب
  1. Jasmine می‌گوید

    سلام. گوشی Sony Z5 مدل E6633 دارم.حسگر مجاورتی گوشی مشکل داره به طوری که وقتی با کسی تماس میگیرم و یا تماس کسی رو جواب میدم هنوز گوشی رو نزدیک گوشم نکردم صفحه سیاه میشه و دیگه روشن نمیشه تا زمانی ک تماس قطع بشه. حتی با دکمه لاک گوشی هم نمیشه صفحه رو روشن کرد. از قسمت تنظیمات و تست های گوشی تست فاصله تا گوش رو انجام میدم همین که وارد صفحه ی تست میشی لرزش شروع میشه بدون اینکه حسگر رو بپوشونم! و قطع هم نمیشه.

    اندروید 7.1.1. گلس روی حسگر نیست بارها هم به دقت حسگر رو تمیز کردم فایده ای نداشته و هنوز مشکل پابرجاست. لطفا اگر کسی میتونه راهنمایی کنه. ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      معمولا این مشکل ناشی از پوشانده شدن حسگر توسط گلس هست اما اگر می‌فرمائید که گلس روی حسگر رو نپوشونده احتمالا خود حسگر مشکل پیدا کرده و مشکل سخت افزاری هست.

      1. Jasmine می‌گوید

        سلام. بله روی حسگر کاملا باز هست و هر بار هم به دقت تمیزش میکنم. مشکل از خود حسگر هست.از جاهای دیگه هم تحقیق کردم افراد دیگه ای هم دقیقا همین مشکل رو دارن.
        سوال اینه که این مشکل رو چطور میشه حل کرد؟؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          بهتره به مرکز خدمات سونی موبایل مراجعه کنید. باید سخت افزاری بررسی و تعمیر بشه

  2. هادی می‌گوید

    سلام
    من z5 دارم اما در مورد عکس هاش یه مشکلی هست:
    داخل خود گوشی موقع نمایش عکس چند ثانیه طول می کشه تا به کیفیت اصلی لود بشه، اما وقتی داخل کامپیوتر عکس رو باز می کنیم، عکس بی کیفیت و دارای نویز است.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      عکس همونی هست که توی کامپیوتر می بینید توی صفحه گوشی معایبش مشخص نمیشه. اون لود شدنی که میگید برای گالری گوشیه. اگر از اپ دیگه ای مثل QuickPic استفاده کنید سریع تره.
      نویز توی نور کم برای دوربین Z5 عادیه

  3. Mohammad Reza می‌گوید

    سلام…من z5premiumدارم …کیفیت صفحه نمایش خیلی خوب و تاچ خیلی حساسه
    اما خوانایی صفحه نمایش تو فضای باز و زیر نور خورشید به شدت کمه(حتی وقتی رو اتومات نیست) …میخوام ببینم مشکل از چیه؟
    اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه ممنون میشم

  4. آرش می‌گوید

    از دست موبایل سونی دارم دیوونه میشم. یه مدت هنگ می کرد و کلا می مرد. سیستمش رو ارتقا دادم کمی بهتر شد. ولی هنوز داغونه. یکی از ایراداتش اینه که تا دستتو بذاری روی یک اسم مخاطب، سریع شماره می گیره. تا حالا بیشتر از ده بار آبروم رفته. میخوام موبایلمو فرو کنم تو حلقوم مدیرعامل شرکت سونی. سونی فقط تلویزیونش خوبه. بقیه ی محصولاتش آشغال محضه. امیدوارم پولی که دادم خرج سرطان مهندسا و مدیرای سونی بشه

  5. محمد می‌گوید

    سلام. من گوشی z5 پرمیوم دارم. از دیروز تا خالا دکمه های کنار گوشی کار نمی کنه. ریستم کردم درست نشد لطفا راهنمایی کنید ممنون

  6. مجتبی سنایی می‌گوید

    سلام
    بنده sony z5 معمولی دارم .و نمیتونم حالت های دوربین مثل پانورما 360 , Sound Photoو موارد دیگر دوربین رو از گوگل پلی بگیرم.مینویسه کشور شما پشتیبانی نمیکند.
    میشه بگید چظور میشه این کار رو انجام بدم .
    آیا فایل آفلاین این برنامه ها رو میشه ازجایی بگیرم و نصب کنم.
    تشکر میکنم راهنمایی کنید.

  7. نسیبه می‌گوید

    سلام من گوشی سونی z5 دارم بعد الان مونوپاد گرفتم کار نمیکنه بقیه گوشی درست فقط گوشی من نمیگیره به نظرتون مشکلش کجاست

  8. شاهکار می‌گوید

    من هم z1 درام و هم z5 .باور کنید که گوشیهای سونی از هر مارک و مدل دیگه ای بهتر هستند.علاوه بر ضد آب بودن که حتی از همون اولی مدل این گوشیها کاملا ضد آب و قابل اعتماد هستند z5 که دیگه محشره. از هر نظر به مراتب از اپل و کلا گوشیهای آمریکایی که گرونتر هم هستند واقعا بهتره.من به هرکسیکه میخواد گوشی بخره توصیه میکنم بخره.

  9. رستمی.ر می‌گوید

    سلام این گوشی داغ میکنه.
    راهی برای جلوگیری از داغ شدن هست؟

  10. m می‌گوید

    سلام.من گوشیم z5 هست و یه مشکل تو برنامه تلگرام دارم.نمیتونم فایلی ارسال کنم و پیغام setting میده که داخلشم یا حذف برنامه هست یا متوقف کردن.نمیدونم باید چیکارش کنم میشه راهنماییم کنید

  11. ناصر می‌گوید

    آقا این کوییک شارژ زد فایوچه جوره واسه منکه تو نیم ساعت شصت در صد شارژ نمیکنه شارژرمم نشون دادم اصل هست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی بعضی جعبه ها شارژر سریع قرار داره توی بعضی ها خیر (بسته به منطقه و سری). شما ببینید آمپراژ خروجی چقدره

  12. محمود می‌گوید

    سلام منم زیر آب استخر باهاش فیلمبرداری کردم مشکلی نداشت و با چه کیفیتی هم فیلمبرداری کرد

  13. aref می‌گوید

    سلام من میخوام یه z5p بخرم. میخواستم ببینم دوربینش از سامسونگ s6 بهتره؟ میتونه اسلوموشن ظبط کنه؟؟؟

    1. Amin می‌گوید

      صد در صد بهتره دوربینش از اس سیکس منم میخوام امروز z5p بخرم، این گوشی حرف نداره

  14. Mohsen می‌گوید

    سلام ب همگی من الا حدود ۹ ماه گوشی z5 پرمیوم خریدم و از همه لحاظ ازش راضیم.شمای ک می گید ضد آب نیست یا گوشی z5 نداریند یا اگر داریند داغونه.من شخصا گوشیما در حالت خواندن موسیقی با صدایی بالا و صحنه ی روشن.انداختم درون آب و صبر کردم صدایی آهنگ ب خوبی ب گوش می رسید.و بعد از چند دقیقه گوشی از آب در آوردم با همون خیس بودن پرتش کردم هوا و محکم خرد زمین در حالی ک هنوز آهنگ می خوند.ن آبی درون گوشی رفت ن صداش کمتر شد با ضربه ی ب آون محکمی ک من زدم ی خراش هم بهش نیوفتاد.من شخصا ب همگی این گوشیا معرفی می کنم و از این گوشی صد در صد راضیم از همه لحاظ دوربین عالی و… بخصوص آندروید 7 ک الا روش نصب کردم.عالی تر هم شده.تنها عیبی ک این گوشی دارد ک عیب زیادیم نیست عکس گرفتن در حالت شب چون ب خاطر ضد آب بودنش فلاش یکم کم نوره در ضمن می تونیند تو تنظیماته دوربین نور گوشیا زیاد کنیند و در حالت کاهشی قرمز چشم گذاشت و عکس گرفت آون موقع عکس خیلی عالی می شه.در کل گوشی عالی و بدون عیب و ایرادیه.و از همه مهمتر ضد ضربه بودنشه.ممنون خدافظ شما.

    1. aref می‌گوید

      Z5p واقعا ضد ابه؟

    2. متین می‌گوید

      سلام. من هم z5پریمیوم دارم وخیلی ازش راضی هستم. یک سوال هنگام فیلم برداری میشه صدا گذاری کرد

  15. Parvane می‌گوید

    سلام من زدZ پرمیوم خریدم.تعداد پی امای تلگرامم روی ایکونش نمیخوره و نشون نمیده چنتا پی ام اومده..باید چیکار کنم؟
    برای عوض کردن فونت گوشی باید کجاش برم؟تو تنظیماتش فونت استایل نداره..
    ممنون

  16. mehrdad می‌گوید

    سلام
    ISO دوربین من در حالت خودکار قرار داره میخوام دستی تنظیم کنم چطور عمل کنم ؟

  17. حافظ حافظی می‌گوید

    من گوشی سونی زد5خریدم وخیلی هم ازش راضی هستم دوربینش هم عالی

  18. Ali می‌گوید

    سلام گوشی من powermanagmentesh تو قسمت settingنیستش چجوری باید بیارمش

    1. علی می‌گوید

      سلام اسکنر انگشت در گوشیم غیر فعال شده و در برنامه setting هم fingerperinr manager نیست چجوری بیارم و انرا فعال کنم
      لطفا راهنماییم کنید متشکرم

      1. عیسی می‌گوید

        منم این مشکل را دارم چکار کردی درست شد؟

  19. بهروز می‌گوید

    سلام من یه یه ماهه z5pخریدم برای اولین بار خواستم از ماهیان عکس بگیرم لنز گوشیو زدم تو آب عکسگرفتم بعد سی ثانیه گوشیم بهم ریخت شارژ تموم شد انگار آب رفته بود توش الان بهتر ولی نامردی دروغ میگن ضد آبه

    1. davood می‌گوید

      Z5 را نمیشخ انداخت تو آب مثل مدلهای دیگه ضد آب نیست
      Z1 همه جاش پلمپه میشه انداخت تو آب اونم فقط عمق تا یک و نیم متر اول مشخصات گوشی رو چک کن بعد از این کارها بکن
      هیچ جا ننوشته ضد آب تا عمق یک و نیم
      هر مدلی که اینو نوشته امتحان کن نه z5

  20. karen می‌گوید

    سلام من گوشیم sony z5 dual من دکمه R رو که میزنم et همراس میگیره کمک کنید چجوری رم یا فلشش کنم و خودش لمش میکنه میره تو دوربی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شما فکتوری ریست کنید اگر درست نشد مشکل سخت افزاریه

  21. کاوه می‌گوید

    سلام

    مدیر، ادمین، بچه های گل هر کی نظر منو میخونه لطفا جواب بدین

    من گوشی سونی زد۵ خریدم ولی چند ساعت باهاش کار میکنم خود به خود ریست میشه و از دوباره روشن میشه

  22. ... می‌گوید

    سلام کسی میدونه لیست رد تماسش کجاست این گوشی؟!

  23. مهرداد می‌گوید

    با سلام
    ضمن خسته نباشید
    ممنون از درج اطلاعات

  24. ب می‌گوید

    از کجا گوشیمو سایلنت کنم؟ گزینش کجاست؟

    1. ب می‌گوید

      اوه چقده جواب. ممنون از همه. چجوری بخونمشون حالا!!!!!

    2. سامان می‌گوید

      دوست عزیز ولوم پایین رو فشار بده تا بره رو حالت ویبره بعد دوباره فشار بدی میره رو سکوت

  25. نگین می‌گوید

    اگه میشه زود پاسخ بدین ضروری

  26. نگین می‌گوید

    چگونه حالت اولیه بزنیم دوربین گوشی زد ۵رو؟؟!!
    تنظیماتش قاطی شده

  27. سجاد می‌گوید

    سلام آیا میشه موقع عکس برداری رو حالت خودکار از ۲۳ مگاپیکسل استفاده کرد.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  28. غلام علی می‌گوید

    چجوری تو پرمیوم دوبار رو صفحه بزنم تا خاموش بشه؟؟لطفا بگید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فکر می کنم این امکان توی اندروید 6 اضافه شده

    2. سامان می‌گوید

      از بخش منوی برنامه ها بالا سمت راست اون 3 نقطه رو بزن بعد برو تنظیمات اونجا تیک گزینه ی dauble-tab to sleep رو برای دوبار کلیک برا خاموش کن بزن و برای دوبار کلیک برای روشن کردن برو تنظیمان گوشی بخش display و تیک گزینه ی Tap to Wake Up رو بزن تمام

  29. Amin می‌گوید

    علی رغم تمام محاسن گوشی بنده مشکل ضعیف بودن باتری داره.
    و حقیقتا این مسئله بشدت برای من ناراحت کننده است.
    ان شا الله که فقط گوشی من مشکل داشته باشد و گوشی های دوستان صحیح و سالم باشه

    1. davood می‌گوید

      حات stamina mod رو فعال کن تا عمر باطری بره بالا در غیر اینصورت با توجه به اینکه باطریش ظرفیت بالایی داره ولی به دلیل رزولوشن و نور صفحه بالا و آنتن دهی بالا در حالت فور جی شارژ رو زود میخوره بزار رو استامینا مد

  30. آزاده می‌گوید

    سلام یکی کمکم کنه دوربی جلوی گوشیم (سونی زد 5) از کار افتاده این پیغامو میده:
    خطا
    ممکن است برنامه دیگری در حال استفاده از دوربین باشد. لطفاً دوربین را ببندید و دوباره امتحان کنید.
    من گوشیمو خاموش روشن کردمم تغییر نکرد همش دو هفتس دستم گرفتم خیلیم ازش راضی بومد اما با این مشکل دارم دیونه میشم

    1. محمد حسین می‌گوید

      ریست فکتوریش کن
      برو تو تنظیمات بعد برو تو تهیه ی نسخه ی پشتیبان یا همون BAKUP&RESETبعد بازگشت به تنظیمات کارخانه رو بزن

      توجه داشته باش که همه چیزت از گوشیت پاک میشه

      ایشاللاه که درست شه

  31. sadegh می‌گوید

    سلام دوست عزیز .علی جان امیدوارم این راهکار مفید باشه.با مراجعه به قسمت تنظیمات، انتخاب گزینه Xperia Connectivity، لمس USB Connectivity و در نهایت انتخاب Detect USB Device می‌توانید از فعال بودن تنظیمات دستگاه خود برای تشخیص ارتباط از طریق کابل یو‌اس‌بی اطمینان حاصل کنید. راه‌اندازی مجدد رایانه و به‌روزرسانی درایورهای یو‌اس‌بی نیز می‌توانند راهکارهای بعدی پیش روی شما باشند. به‌منظور به‌روزرسانی درایورها می‌توانید از ابزار ارائه شده توسط سونی یعنی PC Companion استفاده کنید.

  32. sadegh می‌گوید

    اقای محترم شما اصلا گوشی تو دستتون گرفتین .دوربین z5 یکی از بهترین دوربینهای گوشی سال 2015 چرا این برندو بد نام میکنید.با نظر دوستمون موافقم شما که نمیتونید با گوشی کار کنید الکی نظر منفی نده.

  33. پرویز می‌گوید

    تمام تبلیغات گفته شده در مورد کیفیت گوشی زد 5 پریمیوم دروغه من خریدم و ازش ناراضی هستم یک میلیون و هشتصد و سی هزار تومان پرداخت کردم ای کاش نوت 4 سامسونگ می خریدم عکسهاش بی کیفیت هستند

    1. مرتضی می‌گوید

      من نوت 4 داشتم کیفیت دوربین سونی خیلی بهتر از نوت بلد نیستی باهاش کار کنی وگرنه حرف نداره از نوت4 خیلی بهتره فقط تنها ایرادش داغ کردن همین

    2. Hamid می‌گوید

      چی میگی واسه خودت داداش بلد نیستی کار کنی چرا ایراد الکی میگیری؟
      داخل ساید DxOmark(معتبرترین سایت تحلیل دوربین) سونی زد فایو بهترین دوربینو داشت
      خودمم زد فایو دارم خیلی هم عالی کتر میکنه
      هبچوقتم یه ژاپنی رو با کره ای داغون مقایسه نکن

  34. علی می‌گوید

    سونی زد خریدم از پورت یو اس پی فعال نمیشه چرا لطفا راهنمایی کنید

    1. محمدرضا می‌گوید

      تو بخش بالای گوشی که نبتونی وای فای و بلوتوس و اینجور چیزارو فعال کنی یه قسمت داره شناسایی usb اونو بزنی usb فعال میشه
      اگر هم اون قسمت نبود از اون آبکون که عکس مداده استفاده کن