گزارش: اپل برای کاهش ضخامت آیفون بعدی جک 3.5 میلیمتری صدا را حذف می‌کند!

هرچند مدت زمان زیادی تا معرفی آیفون 7 فرصت باقیست، با این حال از هم اکنون شاهد درز شایعاتی پیرامون این محصول اپل هستیم. در همین رابطه به تازگی یکی از منابع نزدیک به کوپرتینوها مدعی شده که اپل برای کاهش ضخامت آیفون بعدی جک 3.5 میلی‌متری صدا را حذف می‌کند!

5

همان‌طور که در جریان هستید مهندسان اپل همواره زیبایی محصولات را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند در همین جهت در نظر دارند روند کاهش ضخامت آیفون‌های جدید را کماکان حفظ کنند؛ حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا یکی از راه کارهاییست که این طراحان معتقدند می‌تواند کاهش ضخامت محسوس آیفون 7 را در پی داشته باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده در وبگاه MacOtakara، شرکت اپل در نظر دارد نسل بعدی گوشی هوشمند آیفون را بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا تولید نماید و وظیفه انتقال صدا به هدفون را به پورت Lightning که اکنون از آن به عنوان رابط شارژر نیز استفاده می‌شود محول کند. اقدام مذکور این شرکت کاهش یک میلی‌متر ضخامت بدنه آیفون 7 را نسبت به نسل قبلی در پی خواهد داشت.

استفاده از این درگاه به کمک فناوری DACs، شرایطی را محیا خواهد کرد که از طریق یک رابط نرم‌افزاری و یک آداپتور کوچک بتوان انواع هدفون‌های سیمی و بلوتوثی را به آیفون 7 متصل نمود. هرچند اگر کاربران خواستار بهره‌گیری از هدست های معمول سیمی کنونی بر روی آیفون 7 باشند، طبیعتاً مجبور به استفاده از یک مبدل خواهند شد.

البته از آنجا که حدود 10 ماه تا معرفی گوشی مورد بحث زمان باقی مانده و MacOtakara نیز آن‌چنان که باید منبع مورد اعتمادی به شمار نمی‌آید، سخت می‌توان این تغییر رویکرد را در زمانی که اکثر تولیدکنندگان لوازم جانبی از جک 3.5 میلی‌متری برای تولید هدست پشتیبانی می‌کنند باور کرد. لازم به ذکر است که تا پیش از این چند شرکت چینی نیز گوشی‌های فوق باریکی را با جایگزین کردن جک 3.5 میلی‌متری صدا با درگاه یو‌اس‌بی تولید کرده‌اند با این حال استقبال خوبی از آن‌ها در بازار به خصوص از سوی تولیدکنندگان لوازم جانبی صورت نگرفته است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی می‌گوید

    به نطرم که از usb-c استفاده میکنه چون باریکتر هست و هندز فری هم usb میشه این خبر اولیه هست بعدا معلوم میشه بقیش

  2. Amir می‌گوید

    یه سوال
    من بخوام گوشیم متصل به پاوربانک
    با هندزفری صحبت کنم

    چی میشه بعد!!!!!!!!!!

  3. مهيار می‌گوید

    به نظرم اپل یه استاندارد جهانی مث درگاه 3.5 میلیمتری صدا رو فراموش نمی کنه. اینکه کاربر آیفون مجبور باشه از پورت لایتنینگ برای هدفون استفاده کنه خیلی دست و پاگیر و محدودکننده اس. تازه قراره کل شارژرهای گوشی‌های تلفن همراه یکی به شه اونوقت اپل این کارو کنه! بعید میدونم

  4. همایون می‌گوید

    کار خیلی خوبیه ، امیدوارم تقویت اسپیکرها رو هم در نظر بگیره … و اینکه تو خبرها اومده که اپل با کمک الجی از صفحه نمایش جدیدی هم تو روایت 7 آیفون بهره خواهد برد که منجر به مصرف کمتر باتری خواهد گردید.

  5. ax1 می‌گوید

    چرا از درگاه 2.5 میلی متری استفاده نمی کنن که لوازم جانبی اش در بازار موجود است تا نیاز به تولید لوازم جدید و هزینه اضافی نباشد، به نظر من این کار تنها در راستای تیغ زدن مشتری های اپل هست که اپل در این کار به درجه ی استادی رسیده است.