گروهی از محققان MIT به دنبال امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند به وسیله پا هستند!

این‌روزها به اندازه‌ای مشغله‌های انسان‌ها زیاد شده که مردم دوست دارند در کنار انجام دادن کار با دست، از پاهای خود نیز برای کنترل دستگاه‌های هوشمند کمک بگیرند، از قرار معلوم محققان دانشگاه معتبر MIT این ایده را تا حدودی میسر ساخته‌اند.

0

نمونه اولیه این اختراع به کاربران کمک می‌کند تا  گوشی‌های همراه، کامپیوترها و دستگاه‌های الکترونیکی آشپزخانه را بوسیله پا کنترل کنند، این فرآیند از طریق اتصال وایر‌لس‌ انجام می‌شود.

تجهیزات الکترونیکی لازم برای این کار در داخل کفی کفش دوخته می‌شود. میکروکامپیوتر Arduino به همراه ماژول بلو‌توث و دستگاه محاسبه میزان حرکات پا که به شتاب سنج و ژیروسکوپ مجهز هست،‌قطعات الکترونیکی تعبیه شده در این فناوری را تشکیل می‌دهند.

به این ترتیب تمامی حرکات پا محاسبه شده و به میکروکامپیوتر Arduino‌ مخابره می‌شود. در مرحله بعد با استفاده از الگوریتمی به خصوص،‌دو حرکت مختلف بوسیله پا برای تعامل با دستگاه‌های دیجیتال تعریف می‌شود، در هر زمان که یکی از این حرکات مشخص شده از جانب پای کاربر شناسایی شد، ماژول بلوتوث تعبیه شده در کفی کفش این دستورات را به گوشی همراه مخابره می‌کند.

در این مرحله بنا به تنظیماتی که از جانب کاربر انجام شده است، گوشی همراه، تعامل مختلفی با این دستورات صادر شده انجام می‌دهد. برای نمونه فرض کنید قصد دارید در حالی که دست شما بند است، تصویر دلخواهی را بر روی صفحه‌نمایش گوشی بزرگنمایی کنید، برای اینکار با استفاده از این کفی الکترونیک کفش کافی است تا انگشت‌های پای خود را باز کرده تا عکس بزرگنمایی شود، برای کوچک‌ نمودن عکس نیز کافی است تا انگشتان پا را به داخل جمع کنید تا عکس کوچک‌تر شود. ن

مونه‌های بسیار زیادی از دستوراتی که به این ترتیب می‌توان به گوشی هوشمند صادر کرد وجود دارد، خاموش کردن صفحه‌نمایش گوشی، رد تماس دادن یا پاسخ دادن به تماس با استفاده از دستورات صادر شده بوسیله پا به این ترتیب به راحتی امکان پذیر است.

تیم سازنده این کفی الکترونیک در حال حاضر هیچ‌ برنامه‌ای برای عرضه انبوه آن ندارد، اما به احتمال زیاد یکی از تولید کننده‌های موبایل در نهایت این طرح را خریداری کرده و در گوشی‌های هوشمند آینده خود به خدمت خواهد گرفت.

gizmag.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.