پتنت جدید گوگل طراحی متفاوت احتمالی عینک هوشمند گوگل گلس 2 را نشان می‌دهد

هفته گذشته گوگل پتنتی را به ثبت رسانده که گمان می‌شود مربوط به نسخه ارتقا یافته گوگل گلس باشد. هرچند ورژن اولیه این محصول توسط یک تکیه‌گاه تعبیه شده بر روی بینی روی سر افراد مستقر می‌شد، با این حال این پتنت جدید نشان می‌دهد که مهندسان گوگل در نظر دارند گلس 2 را به مکانیزمی خاص برای جایگری مجهز کنند.

0

کاربران قادر خواهند بود زاویه قرارگیری گوگل گلس 2 را بر اساس فیزیک سر خود تنظیم نمایند. در سوی دیگر اکنون گلس 2 می‌تواند با بهره‌گیری از یک منشور تصاویر را به هردو چشم کاربران بتاباند.

نکته جالب اینکه گوگل پتنت مذکور را در سال 2012 و قبل از ممنوعیت استفاده از این وسیله در مکان‌هایی همچون کافه‌ها و سینماها به جرم به خطر انداختن حریم خصوصی افراد به ثبت رسانده است. بدیهی است که گوگل برنامه‌هایی زیادی پیرامون تجاری‌سازی عینک هوشمند خود در سر می‌پروراند، با این حال ممکن است بسیاری از این ایده‌ها هیچگاه به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی به عرصه اجرا نرسند.

شاید یکی از عوامل عدم موفقیت نسل اول گوگل گلس را بتوان بالا بودن توقعات در هنگام عرضه آن به بازار برشمرد. در هر حال باید یادآور شویم که عینک هوشمند گوگل گلس 2 از چیپ پردازشی اینتل بهره مند خواهد شد و پتنت آن در تاریخ سوم آذرماه با کدهای 9,195,067B در USPTO با عنوان “دستگاه پوشیدنی با ورودی و خروجی سازه‌ها”به ثبت رسیده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.