گوگل ممکن است در بهینه‌سازی رابط کاربری تاچ‌ویز به کمک سامسونگ برود

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی هر یک پس از عرضه رسمی نسخه جدید پلتفرم اندروید توسط گوگل، رابط کاربری خود را پس از بهینه کردن بر روی آن قرار داده و سپس برای محصولات خود منتشر می‌کنند. حال اخباری به بیرون درز کرده که بیان می‌کند گوگل درصدد کمک به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان یعنی سامسونگ برای بهینه کردن رابط کاربری تاچ‌ویز برآمده است.

0

استفاده کنندگان گوشی‌های ساخت سامسونگ اغلب از رابط کاربری تعبیه شده بر روی دستگاه خود احساس رضایت می‌کنند، این در حالیست که کاربران سایر گوشی‌های اندرویدی همیشه ایجاد تغییرات کوچک در نسخه‌های مختلف و مدیریت حافظه نه چندان جالب تاچ‌ویز را یکی از دلایل ضعف این رابط کاربری می‌دانند.

البته پر بیراه نبوده که بگوییم تاچ‌ویز بعد از 6 نسخه هنوز هم عملکرد قابل قبولی در بخش مدیریت مصرف انرژی و حافظه رم از خود نشان نمی‌دهد این در حالیست که چندین پرچم‌دار اندرویدی در حال حاضر از آن بهره می‌برند. حال خبر رسیده که گوگل در نظر دارد در یک همکاری دوطرفه به کره‌ای‌ها در بهینه کردن رابط کاربری گوشی‌های خود یاری رساند.

در صورت صحت این خبر سامسونگ به طور مستقیم مورد تمجید کاربران خود قرار خواهد گرفت و در سوی دیگر مانتین ویوها نیز که طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در راستای محبوبیت پلتفرم موبایلی خود هزینه کرده‌اند می‌توانند سهم بیشتری را در قبال فروش بیشتر سامسونگ به دست آوردند. به زبان ساده‌تر نمایش وجهه بهتری از رابط کاربری تاچ‌ویز مساوی است با افزایش محبوبیت و استقبال از پلتفرم اندروید.

لازم به یادآوریست که این دو شرکت در سال 2014 نیز قراردادی در جهت همکاری بر توسعه رابط کاربری Magazine UX که بر روی سری Pro تبلت‌های گلکسی تب و همچنین نوت مورد استفاده قرار گرفت به امضا رسانده بودند؛ حاصل این توافق چیزی نبود جز بازگشت برخی سرویس‌های گوگل پلی به این رابط کاربری.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.