اچ‌پی برای ساخت ابزارهای پوشیدنی با یک تولیدکننده بزرگ ساعت مشارکت می‌کند

سال 2015 را می‌توان سال شکوفایی عرصه رقابت در بازار گجت‌های پوشیدنی نامید به طوری که غول‌های فناوری از اپل گرفته تا TAG Heuer لااقل در این سال یک ساعت هوشمند را با قابلیت‌های منحصربه‌فرد راهی بازار کردند. در این بین به نظر اچ‌پی که سال گذشته لقب بزرگ‌ترین تولید کننده پی سی در جهان را به لنوو واگذارد کرد، اکنون قصد دارد به جای سرمایه‌گذاری در بخش تولید گجت‌های پوشیدنی، همکاری تنگاتنگی را با چند شرکت زبده در این عرصه آغاز کند.

0

اگر به خاطر داشته باشید چند پیش اچ‌پی با همکاری شرکت ساعت سازی سوئیسی Movado ساعت هوشمند لوکس و گران قیمتی را تحت عنوان Bold Motion معرف کرد، این در حالیست که به نظر می‌رسد این تازه شروع همکاری اچ‌پی با ساعت‌سازان بزرگ دنیا بوده به طوری که منابع نزدیک به این شرکت از احتمال شروع همکاری اچ‌پی با شرکت Titan سخن به میان آورده‌اند.

شاید شما نیز همچون ما تاکنون نام این شرکت به گوشتان نخورده باشد، از این رو بد نیست بدانید  Titan که یک شرکت چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در هند واقع شده و اکنون به عنوان پنجمین تولید کننده برتر ساعت در جهان شناخته می‌شود. هرچند هنوز اطلاعات زیادی پیرامون ابزارهای پوشیدنی جدید اچ‌پی و Titan منتشر نشده، با این حال می‌توان حدس زد که حاصل این همکاری یک ساعت هوشمند اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های iOS خواهد بود.

در این بین منابع مطلع از برنامه‌ریزی بلندمدت اچ‌پی در ورود مجدد به بازار دیگر ابزارهای پوشیدنی علاوه بر ساعت‌های هوشمند خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد  بخش سخت‌افزاری به Titan محول شده و اچ‌پی نیز زیرساخت های نرم‌افزاری این محصولات را آماده خواهد کرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این حوضه، همکاری اچ‌پی با شرکت‌های سازنده ساعت در جهان یک استراتژی هوشمندانه به شمار می‌آید زیر خطر ریسک‌پذیری ورود به بازاری که در آن سررشته ندارد را به حداقل خواهد رساند.

در سوی دیگر شرکت‌هایی همچون TAG Heuer و Hermès نیز می‌توانند به کمک اچ‌پی محصولاتی منحصر به فرد را نسبت به نمونه‌های رایج در بازار و با پشتوانه از این برند عرضه کنند. در رابطه با Titan نیز بدون شک همکاری نزدیک با اچ‌پی می‌تواند رقم فروش محصولات این شرکت که در سال 15 میلیون عدد برآورد می‌شود را به طور محسوسی افزایش دهد. با این سیاست، دور از انتظار نخواهد بود که طی چند سال آینده اچ‌پی به یکی از قطب‌های اصلی تولید کننده  ابزارهای پوشیدنی جهان تبدیل شود.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.