این بار با گوگل استریت ویو به شهر کهن پترا؛ از عجایب جدید هفت‌گانه جهان پای بگذارید

شرکت گوگل همچنان در حال توسعه پروژه استریت ویو خود است. این شرکت در روز جاری تصاویری را از شهر پترا در اردن ( یکی از عجایب هفت‌گانه جهان) آماده کرده که در کنار تصویرسای‌های انجام شده از 30 مکان تاریخی دیگر در این کشور قرارگرفته است.

0

این روند، پنجمین پروژه Street View گوگل را در جهان عرب رقم می‌زند. پروژه‌های قبلی شامل تصویرسازی‌ از اهرام Giza، صحرای Liwa و البته آماده‌سازی تصاویر از برج خلیفه بوده است. گوگل عنوان داشته در این پروژه، ملکه اردن نیز همکاری داشته و حتی او شخصا ویدئوی تبلیغاتی برای این پروژه را به صورت داستانی، بیان می‌کند.petra01_big

در این پروژه نیز همانند پروژه‌های انجام شده در کشورهایی مانند نپال، از کوله پشتی ویژه استریت ویو استفاده شده است. با این تفاسیر در صورتی که تاکنون به اردن سفر نکرده‌اید، می‌توانید سفری مجازی در پترا داشته باشید و مکان‌هایی مانند خزانه‌داری،  نمای خیابان‌ها و خانقاه را نیز مشاهده کنید.

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.