سامسونگ جزئیات ماژول دوربین Britecell و Bio Processor خود را اعلام کرد

شرکت سامسونگ به تازگی جزئیات برخی از فناوری‌های نوین انحصاری خود از جمله ماژول دوربین BRITECELL و تراشه مبتنی بر الکتروکاردیوگرامی که در دستگاه‌های آینده این شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت را منتشر کرد.

0

یکی از این محصولات تراشه Bio Processor هست که درواقع پردازنده‌ای زیستی مجهز به سنسورهای EPG بوده و قادر خواهد بود ضربان قلب شما را به سرعت اندازه‌گیری کند و به طور خاص می‌تواند بر روی گجت‌های سلامتی مورد استفاده قرار گیرد. درواقع این پردازنده زیستی یک سیستم متشکل از حافظه فلش جاسازی شده، پردازنده نرم‌افزار و بلوتوث در یک ماژول به منظور حفظ اندازه و ضخامت حداقل است.

samsung-bio-processor

Bio Processor قادر خواهد بود روند ضربان قلب، میزان چربی خون، میزان باکتری‌های مضر بر سطح پوست و میزان دمای کلی بدن را توسط یک پردازنده اندازه‌گیری و تحت نظر داشته باشد. انتظار می‌رود این تراشه سال آینده به تولید انبوه رسد.Bio Processor نسبت به نمونه‌های مشابه رایج در بازار حدود 80 درصد کوچک‌تر و 50 درصد قدرتمندتر بوده به طوری که کاربران را حتی قادر می‌سازند از ریتم ضربان قلب خود به عنوان یک راه تشخیص هویت برای ورود به خانه استفاده کنند.

samsung-britecell-3

محصول دیگر این شرکت Britecell نامیده می‌شود که در واقع یک سنسور دوربین است که از الگوی رنگ جدید RWB برای بهبود حساسیت به نور و نسبت سیگنال به نویز در شرایط نوری کم استفاده می‌کند. این لنز به لطف بهره‌مندی از پیکسل میکرون حدود 17 درصد کاهش بیرون‌زدگی را شاهد است.

این سنسور با استفاده از فنّاوری هوشمند WDR، قادر به ثبت تصاویری با وضوح و عمق دید بیشتر است و در سوی دیگر سرعت فوکوس خودکار را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. هنوز مشخص نیست که از لنز Britecell چه زمانی بر روی گوشی‌های هوشمنداستفاده شود، این در حالیست که احتمال می‌رود پرچم‌دار سال آینده این شرکت یعنی گلکسی اس 7 به آن مجهز شود.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.