اپل با بیرون انداختن چند نوجوان سیاهپوست از اپل‌استور استرالیا به نژادپرستی متهم شد

یکی از فروشگاه‌های اپل در استرالیا به دلیل اینکه مسئولین فروشگاه فکر می‌کردند چند نوجوان سیاه‌پوست قصد سرقت دارند آنها را از اپل استور بیرون انداختند، این خبر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشت و اپل را وادار به عذر خواهی کرد.

3

سه‌شنبه گذشته چند جوان سیاه‌پوست به یکی از فروشگاه‌های اپل در استرالیا مراجعه می‌کنند، رفتار این نوجوان‌ها باعث می‌شود پرسنل امنیتی اپل استور به آنها شک کنند و بر این گمان باشند که قصد دزدی دارند، به همین دلیل نوجوان‌ها را از فروشگاه بیرون می‌کنند، تصاویر منتشر شده از این برخورد که در اپل‌استور ملبورن صورت گرفته بود چند روز پیش به اینترنت راه‌ یافت و باعث شد اذهان عمومی اپل را بابت این رفتار به نژاد پرستی متهم کنند.

در ویدئوی منتشر شده، دیده می‌شود که یکی از پرسنل اپل‌استور به نوجوان‌ها می‌گوید حضور شما باعث نگرانی کارمندان می‌شود، آنها نگران هستند سرقتی صورت پذیرد.

این نوجوان‌های ده ساله که دانش‌آموز یکی از کالج‌های ملبورن هستند، روز بعد به همراه مدیر مدرسه به اپل استور مراجعه و از مسئولین فروشگاه می‌خواهند که رسما عذر خواهی کنند. یکی از مدیران فروشگاه نیز از نوجوان‌های سیاه‌پوست عذر خواهی می‌کند و از آنها خواهش می‌کند که باز هم از اپل استور دیدن کنند.

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و اپل برای اینکه مشتری مداری خود را ثابت کند و از اتهام نژاد‌پرستی، خود را برهاند در بیانه‌ای رسما از این نوجوان‌ها و مدیر مدرسه آنها عذر خواهی کرد.

اپل در این بیانه متذکر شد که شعار این شرکت عرضه محصولاتی با کیفیت برای تمامی انسان‌ها است و جنسیت، نژاد، سن و مذهب به هیچ‌ وجه مانع از خدمت‌ رسانی به مشتریان اپل نمی‌شود. این سیاست جز اصول بنیادین اپل است و تمامی واحد‌های این شرکت در سرتاسر دنیا به آن پایبند هستند. اپل مدعی شد، ماجرای بیرون انداختن نوجوانان سیاه‌پوست از اپل‌استور را به دقت بررسی کرده و بابت این اتفاق عذر خواهی می‌کند. این غول فناوری متذکر شد هر چه درتوان دارد به کار می‌برد تا از رضایت خاطر تمامی مشتریان این شرکت اطمینان خاطر حاصل کند.

در این بین محمد سِمرا، یکی از نوجوانانی که از اپل‌استور بیرون انداخته شده بود،‌در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد که عذرخواهی اپل را می‌پذیرند و ازرفتار ناشایست پرسنل اپل‌استور ملبورن چیزی به دل نگرفته‌اند.

cultofmac.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    هیچی دیگه تو هر جای دنیا به این سیاه پوستا ملت تلنگر بزنن متهم به نژاد پرستی میشن … کار خوبی کردن انداختنشون بیرون. :))

    1. مرتضا می‌گوید

      سلام آقا درسته شما سفید پوستی ولی خاک بر سرت متاسف ام برات به خاطر همین چیزاست همه دنیا ما ایرانی ها رو ترد کردن به خاطر یه عده آدم کم عقل ?

  2. him می‌گوید

    اگر برای همه ی انسان هاست چرا این چیزها پیش میاد چرا ایرانی ها رو گذاشتن کنار،افسوس که با این حرفاشون مردم ساده رو سیاه کردن.