گوگل پشتیبانی از مرورگر کروم در ویندوز XP، ویستا و نسخه‌های قدیمی OS X را در فروردین ماه 95 متوقف خواهد کرد

گوگل اواخر سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد پشتیبانی مرورگر کروم خود را در ویندوز ایکس‌پی، ویستا و نسخه‌های قدیمی OS X از فروردین‌ ماه آینده قطع کند و از قرار معلوم در اجرای این تصمیم جدی است.

0

با نزدیک شدن به اواخر سال گوگل اعلام کرد که دیگر زمان پشتیبانی کروم از ویندوز ایکس‌پی به سر آمده و از فروردین‌ ماه آینده کاربران ایکس‌پی دیگر رنگ پشتیبانی مرورگر محبوب کروم را نخواهند دید. به این ترتیب دیگر وصله‌های امنیتی و آپدیت‌های کروم در ویندوز ایکس‌پی نصب نخواهد شد.

البته ویندوز محبوب ایکس‌پی یک‌سالی می‌شود که در بازنشستگی به سر می‌برد و مایکروسافت نیز پشتیبانی از این سیستم‌عامل خاطره‌انگیز را قطع کرده اما در کمال تعجب گوگل پشتیبانی کروم در ویندوز ویستا و سیستم‌عامل OS X 10.6 ،OS X 10.7 و OS X 10.8 h اپل را نیز قطع می‌کند، گوگل متذکر شده که سیستم‌عامل‌های ذکر شده دیگر از جانب مایکروسافت و اپل پشتیبانی نمی‌شوند بنابراین توجیهی ندارد که کروم در آنها پشتیبانی شود.

مدیر ارشد واحد مهندسی گوگل، آقای مارک پاولیگِر، در سخنان خود تاکید کرده این پلتفرم‌ها دیگر عمر خود را کرده‌اند و آپدیت‌های مهم امنیتی برای آنها منتشر نمی‌شود، با این حساب در برابر ویروس و بدافزارهای مخرب بسیار آسیب‌پذیر هستند.

انصافا باید گفت که مایکروسافت و گوگل تا همین الان هم به خوبی از این سیستم‌عامل‌های قدیمی پشتیبانی کرده‌اند و استفاده از مروگر کروم که آپدیت‌های امنیتی در آن استفاده نشده باعث می‌شود کامپیوتر بیشتر در معرض حملات خرابکارانه قرار بگیرد.

البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که بنا به گزارش منتشر شده از جانب Market Share، در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از بازار جهانی از ویندوز ایکس‌پی مایکروسافت استفاده می‌کنند. ویندوز ویستا نیز از همان ابتدا با اقبال خوبی روبرو نشد و در حال حاضر تنها ۲ درصد از بازار جهانی سیستم‌عامل‌ها را در اختیار دارد.

کاربران OS X اپل نیز نسبت به سایر سیستم‌عامل‌ها تمایل بیشتری به آپدیت و ارتقا دارند و با این حساب عدم پشتیبانی کروم در نسخه‌های قدیمی OS X نگرانی را برای این کاربران به همراه ندارد.

به هر ترتیب گوگل از دو سال پیش آب پاکی را روی دست کاربران کروم در ویندوز ایکس‌پی ریخته و به آنها اعلام کرده بود که امسال آخرین سال پشتیبانی کروم در این سیستم‌عامل محبوب است بنابراین هیچ خرده‌ای نمی‌توان به گوگل گرفت. با این حساب می‌توان گفت ویندوز ایکس‌پی کم کم باید غزل خداحافظی را بخواند و به جمع سایر سیستم‌عامل‌هایی که کاملاً‌ از رده خارج شده‌اند بپیوندد.

techcrunch.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.