Tag Heuer از نخستین ساعت هوشمند لوکس اندرویدی با بدنه تیتانیوم رونمایی کرد

قبل از اینکه ساعت‌های تجملی را به صفحه‌نمایش‌های AMOLED و وای‌فای مجهز کنیم، می‌توانستیم تنها یک ساعت را تهیه کرده و برای مدت‌ها از آن استفاده کنیم.

0

TAG Heuer فکر می‌کند که با ساعت هوشمند جدید خود به نام Connected ابدیت را در جعبه‌ای محبوس کرده است و با این کار اندکی حس موروثی بودن این ساعت را به‌گونه‌ای که برای نسل بعدی صاحب آن باقی بماند، القا می‌کند. چراکه در غیر این صورت تنها تکنولوژی پوشیدنی دیگری که کهنه هم می‌شود خواهد بود. خواهیم دید که طرز فکر درستی دارد یا خیر. خلاصه بگوییم که یک ساعت اندرویدی 1500 دلاری است که اگر از آن خوشتان نیامد، می‌توانید آن را پس از دو سال با نسخه مکانیکی ساعت تعویض کنید.

tag-heuer-connected

البته با دید جاودانه بودن ساعت باید هزینه زیادی را هم برای داشتنش پرداخت. تصور کنید یک ساعت Connected را در یکی از 20 بوتیک TAG Heuer در آمریکا خریداری کنید و بعد از استفاده در مدت‌زمانی به زباله‌ای تجملی تبدیل خواهد شد. پس از دو سال، می‌توانید با پرداخت 1500 دلار دیگر آن را با ساعت سنتی carrera تعویض کنید. شاید به نظر دیوانگی بیاید، اما اگر قیمت دیگر ساعت‌های carrera که بیش از 3000 دلار هستند را در نظر بگیریم، احتمالاً مخاطبان هدف گرفته شده این ساعت به خاطر هزینه اضافی خم به ابرو نخواهند آورد.

tag-colors

این ساعت جدید Connected از carrera سعی می‌کند که به تله‌ای که بین سایر گجت‌های لوکس و تجملی شایع است سقوط نکند. به‌این‌ترتیب اندکی بهتر از سایر ساعت‌های اندرویدی معمولی عمل می‌کند. جدا از کمبود تنوعی که در کنار استفاده از Android Wear به عنوان پلتفرم وجود دارد، TAG پوسته‌هایی خاص و برنامه‌هایی برای پیشنهاد دادن رستوران به کاربران و برنامه‌هایی برای یاری رساندن به گلف بازان تدارک دیده است.

بلومبرگ اشاره کرده به زودی صاحبان Connected به پوسته‌هایی که توسط Tom Brady و لئوناردو دیکاپریو طراحی شده دسترسی خواهند داشت. ازلحاظ ظاهر فیزیکی خود هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. با عرض 46.2 میلی‌متر و قطر 12.8، از Moto 360 جدید پهن‌تر و از Huawei Watch ضخیم‌تر است. البته به علت استفاده از تیتانیوم نباید آن‌چنان سنگین شده باشد.

tag-heuer-connected-watch

اما ویژگی‌های فنی آن چگونه است؟ TAG Heuer می‌گوید که علاوه بر دارا بودن وای فای و بلوتوث معمولی، Connected می‌تواند به صورت هدایتی آب‌وهوا را تحت نظارت قرار دهد. همچنین دارای 4 گیگابایت فضای داخلی نیز است. TAG Heuer به ‌جای استفاده از چیپست‌های متداول کوالکام برای ساعت‌های اندرویدی، از چیپستی که توسط اینتل ساخته شده استفاده کرده است.

البته هنوز معلوم نیست که با چه تفاوت‌هایی در کارایی سروکار خواهیم داشت. از برخی جهات بدتر است زیرا در اینجا حسگری برای بررسی ضربان قلب نداریم، سخت‌افزاری که برای ساعت‌های معمولی هم به صورت اجبار درآمده بود. البته کسی که مسیر این گجت‌های تجملی را دنبال می‌کرده نباید از نبود این قابلیت تعجب کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.