استفاده از کابل‌های غیراستاندارد USB-C می‌تواند آسیب‌های جدی به دستگاه شما وارد کند

یکی از مهندسین شرکت گوگل، کمپینی را بر علیه کابل‌های اتصال USB-C ناسازگار راه‌انداخته است و در این کمپین در خصوص مشکلات احتمالی مرتبط با شارژ و یا خرابی دستگاه‌های استفاده کننده از این نوع کابل‌ها هشدار داده است.

0

Benson Leung که در جدیدترین پروژه‌های گوگل در زمینه کروم‌بوک پیکسل و تبلت پیکسل سی نیز همکاری کرده است در بررسی که در وب‌سایت آمازون منتشر کرده، از این کابل‌های معیوب به بدی یاد کرده است. این مشکل در کابل‌هایی که در یک سمت از کانکتور USB-C دوطرفه بهره می‌برند و در سمت دیگر به کانکتورهای Type-A یا Type-B تجهیز شده‌اند مشاهده می‌شود. بنسون اینگونه عنوان کرده که این کابل‌ها باید مقدار مقاومت خاصی داشته باشند تا علاوه بر سازگاری با دستگاه‌های مختلف، محیط شارژ امنی را ایجاد کنند.

بدترین مشکل ممکن در خصوص این کابل‌ها آن است که می‌توانند اتصالات، شارژر و یا دستگاه کاربر را دچار مشکل سازند. با اتصال به لپ‌تاپی مانند کروم‌بوک پیکسل، احتمال عدم شارژ صحیح نیز وجود دارد. بنسون در گوگل پلاس خود در این خصوص اینچنین عنوان داشته است:

من بررسی کابل‌های یو‌اس‌بی در آمازون را از این جهت آغاز کرده‌ام که اخیرا شرکت‌های طرف ثالث تولید کننده این کابل‌ها به شدت در حال تبلیغ ویژگی‌های آن‌ها هستند. من قصد دارم آن‌ها را به دیدی منطقی و در چهارچوب مشخص وادارم.

متاسفانه هیچ روند ساده‌ای برای شناسایی این کابل‌ها در زمان خریدشان وجود ندارد. با این وجود بنسون دستورالعملی را برای کاربران پیکسل منتشر کرده تا بتوانند آزمایشاتی در خصوص این کابل‌ها به‌منظور کمک به کمپین وی انجام دهند.

تا اینجای کار به‌نظر می‌رسد بهترین راه‌حل برای تشخیص کابل‌های سازگار، خواندن بررسی‌های وی در آمازون باشد. در حال حاضر کابل‌های شرکت‌هایی مانند Cable Creation، Monba، Kupx، Juiced Systems، Orzly و TechMatte از جمله کابل‌های ناسازگار تشخیص داده شده‌اند. این در حالی است که وی از کابل‌های USB-C شرکت‌هایی مانند Frieq، Belkin و iOrange به عنوان کابل‌های ایمن یاد کرده است.

مدنظر داشته باشید اگرچه کابل‌های USB-C دو سویه یک بهینه‌سازی آشکار در مقایسه با کابل‌های یو‌اس‌بی معمولی به شمار می‌آیند اما به کابل آداپتوری برای کارکردن با شارژرها و یا سخت‌افزارهای جانبی قدیمی‌تر نیاز دارند. شرکت‌های تولید‌کننده کابل‌های اینچنینی سخت در تلاشند تا این نیاز را برطرف کنند با این وجود به‌نظر می‌رسد در این راه، مشکلات زیادی به‌وجود آمده است. مدنظر داشته باشید در خصوص خرید آداپتورهای USB-C دستگاه‌هایی مانند پیکسل، مک‌بوک 12 اینچی و یا نکسوس‌های جدید باید احتیاط بیشتری در خصوص خرید کابل‌های اضافی از برندهای ناشناخته به‌عمل آید.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.