10 عادت مدیران موفق که باید سرلوحه کارهای خود قرار دهید

برای اینکه کسی به موفقیت دست پیدا کند، باید رؤیاها و دید شفافی داشته باشد و بعد باید بر اساس دیدی که به دست آورده تصمیم بگیرد و عمل کند. هیچ کاری تا زمانی که به عادت تبدیل نشود، حفظ نخواهد شد و تمام مدیرعامل‌های موفق عادت‌هایی دارند که باعث می‌شود اعمالشان یکپارچه و استوار باشد.

0

آن‌ها کتاب می‌خوانند

بسیاری از مدیران موفق برای کتاب خواندن مشتاق هستند. آن‌ها ژانرهای متفاوتی را مطالعه می‌کنند، از بیوگرافی گرفته تا تخیلی و کتاب‌های مربوط به کسب‌وکار. بیشتر مدیران خیلی موفق حتی لیستی از کتاب‌هایشان را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند. یکی از مثال‌های بسیار شناخته‌شده بیل گیتس است که لیستی از کتاب هایش را برای هرکس که به مطالعه آن‌ها علاقه داشته باشد، در وب‌سایتش قرار داده است.

668e0ecb-5250-404d-8412-467bb0bef156-2060x1373

آن‌ها سؤال می‌پرسند

یکی از بهترین عادت‌ها برای توسعه و بهبود، عادت سؤال پرسیدن است. این عادت باید تمرین و به صورت پیوسته اصلاح شود. مدیرعامل‌های موفق نه‌تنها سؤال می‌پرسند، بلکه شیوه مناسبی برای سؤال پرسیدن دارند تا مستقیماً به جوابی که لازم دارند برسند. Andrew Cosslett مدیر شرکت بریتانیایی گروه هتل های اینترکنتیننتال می‌گوید: در کسب‌وکار، گنج‌های بزرگ را وقتی پیدا می‌کنید که بتوانید سؤال‌هایی بپرسید که باورهای پذیرفته‌شده در سازمان را به چالش بکشند.

آن‌ها زود بیدار می‌شوند

مدیری را پیدا کنید که روزها دیر از خواب بیدار می‌شود، حالا یک مدیر معمولی و نه‌چندان موفق پیدا کرده‌ایم. مدیران موفق صبح‌ها زود بیدار می‌شوند. طبق گفته‌های Richard Branson رئیس شرکت بریتانیایی گروه ویرجین، بیدار شدن در صبح زود عادتی است که باید بر آن کار کرد و برای حفظ آن کوشید. زود بیدار شدن به شما زمانی خلوت‌تر و ساکت‌تر از ادامه روز را می‌دهد تا فکر کنید، بنویسید، بخوانید یا ورزش کنید.

آن‌ها برنامه ثابتی دارند

آن‌ها اگر هرروز در یک ساعت دقیق هم بیدار نشوند، از حدود ساعت همیشگی فاصله نمی‌گیرند. برای 60 تا 90 دقیقه ابتدایی هرروز، کارهای تکراری انجام می‌دهند تا به ثبات برسند و ذهن آشفته خود را آرام کنند.

آن‌ها زمان خود را مدیریت می‌کنند

مدیران موفق از زمان خود محافظت می‌کنند. زمان تنها منبع غیرقابل‌تجدید است. Carlos Ghosn مدیرعامل شرکت خودروسازی ژاپنی فرانسوی رنو-نیسان آلیانس روزانه حتماً یک ساعت و نیم از زمانش را به قرارهای غیر کاری اختصاص می‌دهد.

shutterstock_94079341-760x506

آن‌ها ورزش و مدیتیشن می‌کنند

این دو عادت در پایان، زمان زیادی را برای مدیران ایجاد خواهد کرد؛ مثلاً Jamie Dimon مدیرعامل بانک تجاری و موسسه مالی J.P Morgan، سالیانه 20 میلیون دلار درآمد دارد. اگر یک روز سر کار نرود، شرکت وی در حدود 54700 دلار ضرر خواهد کرد. پس حفظ سلامت نه‌تنها برای خود Dimon، بلکه برای کمپانی هم اهمیت دارد. ورزش و مدیتیشن منظم می‌تواند ذهن و جسم را سالم نگاه دارد.

woman-meditates

آن‌ها انگیزه می‌دهند

تمام مدیران موفق می‌توانند برای کارمندانشان محرک باشند. آن‌ها برای هر کارمند، راهی متفاوت برای انگیزه دادن پیدا می‌کنند. برخی مدیرعامل‌ها مثل Brad Cleveland مدیرعامل شرکت Proto Labs، از طریق شناختن اهداف کارمندان به آن‌ها انگیزه می‌دهد. از آن‌ها می‌پرسد که برای انجام دادن کارشان به چه چیز نیاز دارند و بعد از سر راهشان کنار می‌رود. دیگران مثل Matt Mullenweg مدیرعامل شرکت Automattic، به کارمندانش اجازه می‌دهد از هرجایی که می‌خوانند کار کنند. به این صورت کارمندان می‌توانند در زمانی که مناسب می‌دانند کار را دنبال کنند و باعث پیشرفت شرکت بشوند.

آن‌ها زمانی را به خود اختصاص می‌دهند

آن‌ها زمانی را برای خود در نظر می‌گیرند تا راه بروند، آرامش پیدا کنند، مدیتیشن انجام دهند، آموزش دهند و فکر کنند. Jeff Weiner مدیرعامل LinkedIn، اظهار داشته که در تقویمش 30 تا 90 دقیقه را برای زمان شخصی خود در نظر می‌گیرد تا آموزش دهد یا فکر کند. نکته مهم این است که آن‌ها زمان خود را کنترل می‌کنند، نه اینکه زمان و روزها به کنترل این افراد بپردازد.

آن‌ها قبل از خواب از لوازم الکترونیکی استفاده نمی‌کنند

تحقیقات نشان داده که نور مصنوعی تولیدشده توسط برخی از دستگاه‌ها، می‌تواند در خواب افراد اختلال ایجاد کند. Arianna Huffington غول رسانه‌ی دیجیتالی، گفته که اتاق‌خوابش از هرگونه دستگاه خالی است. در کتاب خوب وی که Thrive یا رشد نام دارد، درباره این عادت عمیقاً به بحث پرداخته شده است.

آن‌ها شبکه‌ای از آشنایان دارند

مدیرعاملان موفق برای علت‌های متفاوتی در اجتماع فعال هستند و شبکه‌ای از آشنایان را برای خود ایجاد می‌کنند. آن‌ها پیوسته به دنبال استعدادهای تازه و افراد هوشمندی که بتوانند به تیم خود اضافه کنند می‌گردند. بهترین و قابل‌اطمینان‌ترین راه برای این کار، استفاده از ارجاع‌هایی است که در شبکه‌ها انجام می‌شود. آن‌ها حتی در این شبکه‌ها با سایر مدیران عامل در ارتباط هستند تا ایده‌هایی را تبادل کنند یا به آموزش و یادگیری یکدیگر بپردازند.

lifehack

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.