یک تحلیل‌گر بازار: سامسونگ تا 5 سال دیگر جایی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد

سامسونگ در چند سال گذشته با سقوط آزاد نوکیا به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی همراه در جهان تبدیل شده است. این شرکت کره بیش از 20 درصد بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در اختیار دارد، با این حال 80 درصد گوشی‌های هوشمند جهان مبتنی بر همین پلتفرم کار می‌کنند.

0

هرچند آمار و ارقام ارائه شده از صدرنشینی بی و چون و چرا سامسونگ در جدول تولیدکنندگان گوشی هوشمند جهان حکایت می‌کنند، با این حال یک تحلیل‌گر حوزه فناوری به نام Ben Bajarin، معتقد است که این شرکت کره‌ای در صورت که روند کنونی مسیر حرکت خود را ادامه دهد طی 5 سال آینده بسیاری از بازارها را از دست خواهد داد و یا اینکه  دیگر جایی در این بخش نخواهد داشت.

این تحلیل‌گر، دلیل اصلی فرضیه خود را کمبود نوآوری در گوشی‌های آینده سامسونگ عنوان کرده و اینکه استارتاپ‌های نوپا طی این مدت خواهند توانست محصولاتی مشابه را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر راهی بازار کنند.

Ben Bajarin معتقد است که شرکت‌های تولیدکننده ایده‌های جدید، ممکن است در صورت رعایت نکردن استراتژی رقابت سرانجام قربانی نوآوری‌های خود شوند زیرا بازار همیشه خواهان مبتکرانه‌ترین محصولات با قیمت ارزان است.

iPhone-Galaxy-640x320

وی در ادامه اضافه می‌کند، محصولاتی از سوی کره‌ای‌ها که اکنون با رنج قیمت 600 تا 700 دلار به بازار عرضه می‌شوند را می‌توان با همان امکانات از سایر شرکت‌ها با رنج قیمت 300 تا 400 دلار نیز تهیه کرد، حال در زمانی که طرز فکر به‌ اندازه کافی خوب در فضای بازار گوشی‌های مبتنی بر اندروید وجود دارد چه دلیل خاصی لازم است تا کاربران را مجاب به صرف هزینه بیشتر کند؟!

شاید سامسونگ نیز با درک این واقعیت، برای از دست ندادن سهم خود در سال 2015 اقدام به عرضه پرچم‌داران بیشتری با امکانات منحصربه‌فرد کرده است و به موازات آن برای ایجاد حاشیه امن پلتفرم تایزن را هم توسعه می‌دهد.

شاید یکی از دلایلی که اپل تاکنون به این معضل دچار نشده است را بتوان در مدیریت کوپرتینوها در به کار گیری نوآوری در آیفون‌های جدید هرسال یافت؛ البته به هیچ عنوان نمی‌توان از نقش پلتفرم iOS نیز در این امر چشم‌پوشی کرد زیرا اپل با استفاده از این ابزار می‌تواند از ورود هرگونه محصول مشابه ارزان‌تر مبتنی به iOS به بازار را جلوگیری کند.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.