توئیتر رسما با حذف قابلیت favorites آن را با likes جایگزین کرد

دکمه “favorites” که اصلی‌ترین راه حمایت و یا ابراز علاقه به مطالب افراد در شبکه اجتماعی تویتر به حساب می‌آید، امروز به طور رسمی بازنشست شد و جای خود را به دکمه “likes” داد.

0

به گفته تویتر، دکمه likes اکنون بر روی اپلیکیشن‌های موبایلی این سرویس جای گرفته، این در حالیست که شکلک قلب در نسخه تحت وب نیز جایگزین شکلک ستاره شده است؛ این تغییرات همچنین در اپلیکیشن Vine نیز اعمال شده است.

این اقدام نشان‌دهنده تمایل تویتر به ساده‌سازی رابط کاربری شبکه اجتماعی خود در جهت جذب هرچه بیشتر استفاده‌کنندگان جدید است. تویتر به این نتیجه رسیده است که شکلک ستاره برای نشان دادن میزان رضایت افراد از پست‌های دوستانشان مخصوص برای تازه‌واردها کمی گیج کننده است.

Akarshan Kumar: شما ممکن است بسیاری از پست‌ها را بپسندید، با این حال تمامی آن‌ها موردعلاقه شما نیستند

قابلیت favorites از سال 2006 به عنوان ابزاری در جهت نشان دادن رضایت کاربران از پست‌های دیگران به تویتر افزوده شد، این در حالیست که اولین بار دکمه لایک در فیس‌بوک در سال 2008 به کار گرفته شد.favorites در آن زمان تنها ابزار نشان دادن علاقه کاربران در شبکه‌ای با محدودیت ارسال 140 کاراکتر و بدون پیوست فایل تصویری و عکس بود.

twitter-hearts-vs-stars.0

توسعه‌دهندگان این شبکه از همان وقت به دنبال کاربردی‌تر کردن این قابلیت بوده‌اند و در همین رابطه کمی بعد قابلیت Favrd به عنوان نشان دادن بهترین پست کاربران از نظر دیگران معرفی شد. هرچند این قابلیت در بین کاربران تازه کار با استقبال بالایی مواجه شد، با این حال در سال 2009 و همزمان با معرفی قابلیت Favstar به طور رسمی بازنشست شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.