آمازون اولین فروشگاه کتاب فیزیکی خود را افتتاح می‌کند

بیست سال پیش آمازون با ایده فروش کتاب به صورت آنلاین راه‌‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرده است اما از قرار معلوم این شرکت که دیگر در زمینه تجارت الکترونیک به غولی بدل شده امروز اولین فروشگاه کتاب فیزیکی خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

0

این فروشگاه جدید آمازون بوکز (Amazon Books) نام دارد و اولین فروشگاه فیزیکی عرضه کتاب و محصولات آمازون است. تمام امکانات آنلاین فروشگاه آمازون در این فروشگاه جدید تعبیه شده است.

amazon-first-physical-bookstore 01

با این حساب کاربران قادر هستند با همان شیوه سنتی و قدیمی به خرید کتاب بپردازند و تصمیمات بهتری با استفاده از روش‌های نوین نظیر رتبه‌ کتاب در وب‌سایت آمازون و دسترسی به نقدهای نوشته شده توسط کاربران، اتخاذ کنند. فروشندگان و سرپرست این فروشگاه جدید نیز با تلفیقی از شیوه‌ سنتی و مدرن به مشتریان سرویس‌دهی می‌کنند.

آمازون در فروشگاه آمازون بوکز قصد دارد تا با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهد، فروش کتاب به صورت سنتی و فروش دستگاه‌های الکترونیک ساخت این شرکت. کتابخوان معروف آمازون که آنرا با نام تجاری کیندل می‌شناسیم در کنار فایر تی‌وی و تبلت‌های سری فایر آمازون به همراه آمازون اِکو، از آن دسته محصولاتی هستند که در فروشگاه آمازون بوکز به فروش می‌رسند.

amazon-first-physical-bookstore 04

البته این محصولات قرار نیست بیش از حد حس فروشگاه تجهیزات دیجیتال را در ذهن مشتریان تداعی کند، با توجه به تصاویری که از این فروشگاه منتشر شده می‌توان گفت که آمازون قسمت‌های محصولات دیجیتال خود را از قفسه‌های کتاب جدا کرده است تا حالت سنتی فروشگاه حفظ شود.

اگر اهل کتاب و کتاب‌خوانی هستید و به کتاب‌فروشی‌ها سر زده باشید، حتماً‌ دقت‌ کرده‌اید که کتاب‌ها در قفسه‌ در کنار یکدیگر چیده می‌شوند تا فضای کمتری اشغال شود، اما آمازون بوکز کتاب‌ها را از طرف جلد آنها قرار داده است این روش جای بیشتری می‌گیرد اما باعث شده تا اطلاعات کتاب، نظیر امتیاز رتبه‌بندی آمازون و قسمتی از نقد‌های کاربران را در زیر کتاب مشاهده کنید. از لحاظ قیمتی نیز آمازون فرقی بین خرید آنلاین و خرید سنتی این کتاب‌ها لحاظ نکرده‌ است.

amazon-first-physical-bookstore 05

این فروشگاه جدید در سیاتل واقع است و هفت‌ روز هفته به استثنای تعطیلات رسمی باز است. آمازون تاکید کرده که این فروشگاه به صورت دائمی در این مکان افتتاح می‌شود و احتمال می‌رود در آینده شاهد بازگشایی فروشگاه‌های بیشتری از جانب آمازون باشیم.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.