سامسونگ در حال مذاکره با سونی برای استفاده از سنسور دوربین اکسپریا Z5 در گلکسی اس 7 است

گلکسی S7 سامسونگ جدیدترین گوشی هوشمندی است که شایعاتی در خصوص بهره‌گیری آن از دوربین 20 مگاپیکسلی در قالب سنسور ISOCELL این شرکت به گوش می‌رسد. دوربینی که در واقع یک به‌روزرسانی در مقایسه با نسخه 16 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S6، حداقل از نقطه‌نظر رزولوشن به شمار می‌آید.

0

با این وجود به نظر می‌رسد سنسور جدید IMX300 سونی آنچنان شرکت سامسونگ را تحت تاثیر قرارداده که این شرکت را به بهره‌گیری از سنسور یادشده در گلکسی S7، گوشی جدید خود ترغیب کرده است. با این اوصاف این احتمال وجود دارد که نسخه‌های مختلفی از گوشی هوشمند جدید سامسونگ، بنابر موقعیت جغرافیایی و در قالب تجهیز به سنسور تولیدی سونی یا سامسونگ، پیش روی کاربران قرارگیرد.

IMX300 سنسوری است که در حال حاضر در سه‌گانه‌های اکسپریا زد 5 سونی به کار بسته شده و نتایج آن همگان را تحت تاثیر قرارداده است. این سنسور باعث شده گوشی‌های یادشده از نظر کیفیت عکاسی در صدر بازار دوربین گوشی‌های هوشمند قرارگیرند. مسئله اصلی اینجاست که سونی قصد داشته این سنسور را به‌طور انحصاری تنها در خط تولید سری اکسپریا گوشی‌های خود مورد استفاده قراردهد اما حالا سامسونگ مذاکراتی سخت را به‌منظور استفاده از این سنسور در S7 آغاز کرده است.  با توجه به فروش احتمالی میلیونی S7، سونی یکی از بهترین گزینه‌های تامین کننده این سنسور به شمار می‌آید و از این راه می‌تواند سود زیادی را نصیب شرکت خود کند.

آن‌طور که از شواهد پیداست، IMX300 در واقع سنسوری 25 مگاپیکسلی است که به‌منظور ایجاد نسبت بهینه در تصاویر، در قالب نسبت 16:9 به کیفیت 23 مگاپیکسل کاهش داده شده و در قالب نسبت 4:3 نیز رزولوشن 21 مگاپیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این موضوع نیز برای سامسونگ که سنسور تولیدی 20 مگاپیکسلی خود را آماده استفاده در محصولات جدیدش کرده یک معضل جدید خواهد بود زیرا امکان تبلیغ S7 با دو سنسور 20 و 23 مگاپیکسلی وجود نخواهد داشت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.