گوگل اعطای دسترسی توسعه‌دهندگان به سیستم عامل Brillo خود برای اینترنت اشیاء را آغاز کرد

دسترسی توسعه‌دهندگان به سیستم‌عامل Brillo از جانب گوگل آغاز شد، به این ترتیب این سیستم‌عامل که پایه‌ و اساس آن اندورید است راه را برای اینترنت اشیا هموار خواهد ساخت.

0

اگر پیگیر خبرهای گوگل باشید حتماً‌ به یاد دارید در کنفرانس I/O‌ امسال که حدود ۵ ماه پیش برگزار شده بود، این غول اینترنتی برای اولین بار سیستم‌عاملی را با نام Brillo معرفی کرد که قرار است نقش حیاتی را در اینترنت اشیا بازی کند.

سیستم‌عامل Brillo به صورت بسیار ساده‌ و آسان طراحی شده تا توسعه‌دهندگان با سرعت بیشتری بتوانند با این سیستم‌ تعامل داشته باشند، از طرف دیگر نیاز سخت‌افزاری بسیار پایینی نیز دارد تا تمامی اشیا هوشمند به راحتی با این سیستم‌ ارتباط برقرار کنند.

گوگل مدعی است این سیستم‌عامل با سخت‌افزارهای بسیار زیادی سازگار خواهد بود و از طرف دیگر به راحتی از جانب کاربر یا سازنده اپلیکیشن قابل تنظیم است، به این ترتیب نمونه‌های اولیه از کالاهای ساخته شده با سرعت بیشتری آزمایش می‌شوند و پس از عرضه به بازار نیز امکان آپدیت و گزارش خطاهای ایجاد شده به راحتی انجام می‌شود تا توسعه‌دهندگان با سرعت بیشتری نسبت به ارتقا محصول خود اقدام کنند.

سیستم‌عامل Brillo با چیپست‌های اینتل، آرم و MIPS‌سازگاری دارد اما در حال حاضر گوگل سعی می‌کند تا کاربران را به سمت استفاده از بردهای الکترونیکی که تاییدیه Brillo را دارند سوق دهد.

از لحاظ ارتقا نرم‌افزاری نیز روند منظمی از جانب گوگل در نظر گرفته شده است، هر شش ماه یک‌بار نسخه آپدیت جدیدی برای Brillo‌ منتشر می‌شود و هر ۲ سال یک‌بار نسخه کاملی با پشتیبانی رسمی طولانی از آن منتشر می‌شود. (این فرآیند آپدیت از لحاظ بازه زمانی شبیه به آپدیت‌های شرکت کنونیکال برای سیستم‌عامل محبوب اوبونتو است.)

جالب اینجاست که گوگل کاربران iOS را نیز فراموش نکرده و پروتکل Google Weave Communications این سیستم‌عامل برای اندروید و iOS منتشر شده است. این پروتکل از طریق رایانش ابری به عنوان ابزاری بسیار کارآمد در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

ناگفته نماند که مایکروسافت نیزعلاقه‌ خود را به اینترنت اشیا نشان داده است. این شرکت هسته IoT ویندوز ۱۰ را به صورت آزاد و رایگان در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داده است. به این ترتیب بدون شک در آینده شاهد محصولات و نوآوری‌های بیشتری در زمینه اینترنت اشیاء خواهیم بود.

venturebeat.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.