گزارش فارنت از نشست فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در جیتکس 2015

صبح امروز سه‌شنبه نشست فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با حضور برخی مقامات ارشد ایران و مدیران ارشد شرکت‌های مطرح جهان در حاشیه نمایشگاه جیتکس برگزار شد. ذر این نشست در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات ایران سخنرانی و در حاشیه آن فرصت خوبی برای برقراری ملاقات میان فعالات و علاقمندان به بازار اایران ایجاد شد.

0

در ابتدای این نشست مرتضی موسویان رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ایران به بیان گزارشی از وضعیت بازار فناوری اطلاعات ایران پرداخت.

Gitex-2015-Iran-ICT-Leaders
وی در گزارش خود خاطرنشان ساخت که ضریب نفوذ بهره‌گیری از اینترنت در ایران به 76 درصد رسیده و در ایران 65 میلیون نفر کاربر اینترنتی وجود دارد که به طور متوسط ماهانه 120 ساعت را صرف استفاده از اینترنت می‌کنند.

Gitex-2015-Iran-05

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات افزود: کاربران استفاده کننده از اینترنت در تلفن‌های همراه نیز در ایران به 60 میلیون کاربر رسیده است.
موسویان خاطرنشان ساخت: بر اساس پیش‌بینی ما اینترنت در سال 1404 نقشی مانند نیروی برق در سال 1394 را در ایران ایفا خواهد کرد و فراگیر، با دسترسی آسان و ارزان خواهد بود. در سال 1404 در ایران همه به اینترنت نیاز داشته و از آن بهره می‌برند و عادات روزمره زندگی آنها بر اساس آن شکل می‌گیرد.

Gitex-2015-Iran-08
در ادامه این نشست روح‌الله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری ضمن خوشامدگویی به حاضرین با اعلام اینکه دولت ایران برای حمایت از شرکت‌های خصوصی دغدغه فراوانی دارد تاکید کرد دولت ایران در عین حال برنامه‌های زیادی برای حمایت از شرکت‌های خصوصی برای حضور در بازارهای جهانی به عمل آورده و خواهد آورد.

Gitex-2015-Iran-16

وی با اشاره به حضور 30 پارک فناوری و بیش از یکصد مرکز رشد در ایارن خاطرنشان ساخت: ما یک کریدور صادراتی با هدف حمایت از تحقیقات بازار شرکت های خارجی برای ورود به ایران ایجاد کرده‌ایم و شرکت‌هایی که قصد انجام مراحل ثبت خود در ایران را داشته باشند حمایت لازم از آنها انجام خواهد شد.

Gitex-2015-Iran-03
استیری خاطرنشان کرد: تحریم‌های ایران در حال برطرف شدن است و این موضوع فرصت خوبی برای حضور شرکت‌های خارجی و همکاری با شرکت‌های ایرانی و ثبت نمایندگی در این کشور را فراهم کرده و دولت ایران در صدد آسانتر کردن مقدمات حضور آنها در ایران است.

Gitex-2015-Iran-09

مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به بازار کسب و کار اپلیکیشن‌های تلفن همراه در ایران خاطرنشان کرد: در بخش فناوری اطلاعات ایران شاهد حضور توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های تلفن همراه فراوانی هستیم و شرکت‌های مناسبی در بازار ایران فعال هستند.

Gitex-2015-Iran-10

در این نشست مدیران ارشد منطقه‌ای و جهانی شرکت‌های مطرحی همچون اوراکل، آی.بی.ام، وذافون، ال‌جی و .. حضور داشتند و در سوالات و سخنان خود از لزوم بازنگری برخی قوانین و تسهیل ورود شرکت‌های حارجی به ایران سخن گفتند.

Gitex-2015-Iran-12

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.