ال‌جی به دلیل کسادی بازار تلفن همراه تمرکز خود را بر بازار OLED می‌گذارد

در نگاه بسیاری از کاربران عملکرد ال‌جی با عرضه گوشی‌ هوشمندی مانند جی 4 به بازار پر رونق گوشی‌های هوشمند بسیار ایده‌آل بوده است. این در حالی است که خبرهای منتشر شده از عرضه گوشی هوشمند جدید این شرکت یعنی V10 در کشور کره نیز برای این شرکت امیدوار کننده هستند.

0

با این اوصاف گزارش Korea Times خبر از تغییر ساختار در این شرکت می‌دهد. بر اساس گزارشات منتشر شده، ال‌جی دیسپلی کنترل توسعه‌های مرتبط با محصولات OLED را از مالک فعلی آن LG Chem خواهد گرفت. این در حالی است که ال‌جی چِم نیز اذعان داشته تاییدیه‌هایی را از مقامات رده‌بالای ال‌جی برای فروش واحد OLED خود به ال‌جی دیسپلی دریافت کرده است. ارزش این قرارداد چیزی در حدود 142 میلیون دلار عنوان شده است.LG-V10-Vs-LG-G4-Quick-Look

این در حالی است که کره تایمز این اقدام و تمایل ال‌جی برای حضور فعال‌تر در بازار OLED را نتیجه کاهش سود این شرکت در حوزه گوشی‌های هوشمند می‌داند. در واقع واحد کلیدی محصولات الکترونیکی این شرکت یعنی ال‌جی الکترونیکس با توجه به حضور شرکت‌های چینی تولید‌کننده گوشی‌های ارزان‌قیمت نتوانسته جایگاهی در این بازار برای خود دست و پا کند.

جایگاه جهانی ال‌جی در بازار گوشی‌های هوشمند بنابر گزارشات منتشر شده در میان پنج شرکت برتر این حوزه دیده نمی‌شود. این در حالی است که هفته گذشته نیز TrendForce از اولین کاهش سالیانه در میزان فروش گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ خبر داده بود.

از نگاه تایمز دلیل اصلی این تغییر دیدگاه، حضور شرکت‌های چینی مانند هواوی، شیائومی، اپو، میزو و وان‌پلاس بوده است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد تمرکز ال‌جی بر بازار تولید OLED یکی از حوزه‌هایی است که همچنان برتری تکنولوژیکی این شرکت را بر رقبا به رخ خواهد کشید.

Androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.