۵ مشکل رایج گلکسی نوت 5 سامسونگ و راه‌حل برطرف کردن آنها

همانند آنچه پیش از این در گلکسی اس 6 سامسونگ شاهد بودیم، سامسونگ با رونمایی از نوت 5 نیز سطح جدیدی از کیفیت را در محصولات سری نوت خود تعریف کرد. بهره‌گیری از طراحی یکپارچه فلز و شیشه در کنار مشخصه‌های خوب سخت‌افزاری و تجربه نرم‌افزاری عالی در قالب رابط کاربری بهبود یافته و البته عدم وجود نرم‌افزارهای اضافی همگی باعث شده‌اند شاهد عرضه ترکیبی بدیع از شرکت سامسونگ باشیم. علاوه بر موارد یادشده نباید قلم ویژه S-Pen را به عنوان ویژگی بارز این دستگاه هوشمند فراموش کرد.

523

متاسفانه و صد البته همانند روند موجود در دیگر دستگاه‌های هوشمند در گلکسی نوت 5 سامسونگ نیز مشکلات و مواردی چند مشاهده می‌شوند که کاربران را ناراضی به سمت اینترنت و انجمن‌های پشتیبانی روانه می‌کنند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم نیم‌نگاهی به مشکلات رایج گلکسی نوت 5 (از دید کاربران) و معایب گوشی نوت 5 و البته راه‌حل‌های موجود داشته باشیم.

جا زدن اشتباه قلم

Pengate واژه‌ای است که با جستجوی آن می‌توانید مطالبی در خصوص نتایج مشکل آفرین جازدن بالعکس قلم گلکسی نوت 5 شاهد باشید. این در حالی است که اگرچه در نگاه اول بروز این مشکل دور از ذهن به‌نظر می‌رسد اما شاهد نمونه‌های متعدد و گیرکردن S Pen در جای آن در نتیجه جازدن وارونه این قلم بوده‌ایم.

راه‌حل‌های موجود

پیش از هرچیز باید همواره مدنظر داشته باشید که در جازدن این قلم نهایت دقت را به عمل آورید. با این اوصاف در صورتی که قلم یادشده را به اشتباه جا زدید از وارد آوردن فشار در جهت آزادکردن قلم از جای خود جدا پرهیز کنید.  بدنیست نیم‌نگاهی هم به ویدئوی ویژه‌ای که در واقع آموزشی برای برطرف کردن این مشکل است داشته باشید.

مشکلات خاموش و روشن شدن ناگهانی

برخی کاربران در انجمن‌های مختلف پشتیبانی نوت 5 از راه‌اندازی مجدد به‌طور خود به خود و یا حتی خاموش شدن این دستگاه شکایت کرده‌اند. برخی کاربران نیز از عدم واکنش دستگاه به لمس صفحه‌نمایش حتی هنگامی که بر روی هوم‌اسکرین‌ها هستند خبر داده‌اند.

samsung-galaxy-note-5-first-look

راه‌حل‌های موجود

در صورتی که با مشکل هنگ‌کردن دستگاه روبرو هستید می‌توانید با مجبورکردن دستگاه به راه‌اندازی مجدد از طریق کلیدهای سخت‌افزاری این مشکل را حل کنید. روند اجرای این راه‌اندازی را در پایان مطلب دنبال کنید.

در صورتی که این مشکل پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شد، پاک‌کردن پارتیشن کش می‌تواند موثر واقع شود. روند اجرای این راه‌حل را نیز در پایان مطلب مشاهده خواهید کرد.

نهایتا بد نیست نیم نگاهی به برنامه‌هایی که ممکن است مشکل‌ساز شده باشند داشته باشید. بدین‌منظور پیش از هر چیز گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید (دستورالعمل را در ادامه مشاهده خواهید کرد) و کنترل کنید که آیا مشکل همچنان پابرجاست یا مرتفع شده است. در صورتی که مشکل از میان رفته است، برنامه یا برنامه‌هایی ایجاد کننده این مشکل بوده و می‌توانید با پاک‌کردن برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید مجددا عملکرد گوشی را بررسی کنید. در بدترین حالت، بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند مشکل شما را حل کند.

مشکلات مرتبط با قابلیت شارژ بی‌سیم

کاربران مختلفی در انجمن‌های پشتیبانی اعلام کرده‌اند که قابلیت شارژ بی‌سیم در نوت 5 به‌طور ناگهانی و پس از گذشت زمانی در حدود 15 دقیقه متوقف شده است. بعضا این توقف شارژ به دفعات مشاهده می‌شود و کاربر باید گوشی را برداشته و مجددا بر روی شارژر بگذارد تا فرایند شارژ شدن از سر گرفته شود.

راه‌حل‌های موجود

پیش از هر چیز به‌نظر می‌رسد این مشکل ریشه نرم‌افزاری داشته باشد. با توجه به اینکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری در شُرف عرضه می‌باشد این احتمال وجود دارد که شرکت سامسونگ در بسته نرم‌افزاری جدید خود این مشکل را به‌طور کامل مرتفع کند. با این وجود برخی کاربران اعلام کرده‌اند فعال‌کردن قابلیت DayDream در هنگام شارژ دستگاه با توجه به اینکه اتمام زمان درنظر گرفته شده برای روشن بودن صفحه‌نمایش را منتفی می‌کند، به برطرف شدن مشکل کمک کرده است. با این وجود استفاده از روش یادشده منجر به کاهش سرعت شارژ شدن دستگاه شده و از سوی دیگر باعث گرم‌شدن آن می‌شود.note5-fast-wireless

برای برخی کاربران این مشکل در زمانی که از شارژرهای تولیدی شرکتی به جز سامسونگ استفاده کرده‌اند به وقوع پیوسته است. با تغییر شارژر خود می‌توانید از سالم بودن آن مطمئن شوید. با این اوصاف مدنظر داشته باشید که تا حد امکان از شارژر ویژه و رسمی نوت 5 برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره ببرید.

از نظر برخی کاربران نیز پاک کردن پارتیشن کش یا راه‌اندازی ساده گوشی مشکل را موقتا حل کرده اما پس از چندروز مجددا شاهد بازگشت این مشکل بوده‌اند.

نهایتا این احتمال وجود دارد که مشکل یادشده ناشی از کیس استفاده شده توسط شما بر روی نوت 5 باشد. اگرچه برخی شرکت‌های سازنده تاکید کرده‌اند که کیس‌های تولیدی آن‌ها امکان بهره‌گیری از قابلیت شارژ بی‌سیم را منتفی نمی‌کند اما همچنان بهتر است کیس یا قاب اضافی را در هنگام استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم از دستگاه خود جدا کنید.

درخواست اطلاعات حساب مالک پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه

پیش از هر چیز خاطر نشان کنیم که این مورد یک مشکل نبوده و تنها قابلیتی امنیتی است که در شرایط ویژه فعال می‌شود. با توجه به اینکه در چنین شرایطی عملا نمی‌توان از گوشی استفاده کرد این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان مشکل را مرتفع نمود؟samsung-galaxy-note-5-5-tips-and-tricks

راه‌حل‌های موجود

این قابلیت امنیتی هنگامی فعال می‌شود که کاربر گذرواژه حساب گوگل خود را بازنشانی کرده و دستگاه مرتبط با آن حساب نیز سریعا پس از آن به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد. این مشکل ممکن است در صورت خرید گوشی‌های دسته دوم از کاربران دیگر به وقوع بپیوندد. به همین دلیل پیش از هرچیز در مواردی اینچنینی مشخصات فروشنده را در جهت برقراری تماس با وی در شرایط اضطراری اخذ کنید.

در صورتی که این احتمال وجود ندارد، راه‌حل دیگری به جز استفاده از رام‌های دست‌ساز توسعه‌دهندگان وجود نخواهد داشت. مدنظر داشته باشید که این قابلیت امنیتی به‌مدت 72 ساعت فعال خواهد بود و پس از آن می‌توانید به‌طور طبیعی از دستگاه استفاده کنید.

مشکلات مرتبط با قابلیت‌های ارتباطی

همان‌طور که این مشکل ممکن است در هر دستگاه هوشمند دیگری نیز مشاهده شود، این احتمال وجود دارد که با وای‌فای و یا بلوتوث نوت 5 مشکلاتی داشته باشید. در ادامه به راه‌حل‌های موجود در این خصوص اشاره خواهیم کرد.samsung-galaxy-note-5-review-second-batch

راه‌حل‌های موجود

به عنوان اولین گزینه موجود، روتر و گوشی خود را حداقل به مدت 10 ثانیه خاموش کرده و مجددا آن‌ها را روشن و قابلیت‌های ارتباطی را فعال و آزمایش کنید. با رفتن به قسمت تنظیمات مطمئنا شوید که قابلیت Power Saving یا همان ذخیره انرژی، غیرفعال باشد.

از برنامه Wi-Fi Analyzer که در پلی‌استور قراردارد می‌توانید برای بررسی ترافیک موجود در کانال خود بهره ببرید تا بهترین گزینه موجود برای روتر خود را مشخص  و انتخاب کنید. با انتخاب گزینه فراموشی ارتباط وای‌فای ( از طریق نگه‌داشتن انگشت بر روی ارتباط وای‌فای و نهایتا انتخاب گزینه Forget)، با برقراری مجدد ارتباط، گذرواژه خود را وارد و ارتباط را بررسی کنید. بد نیست از به‌روز بودن فیرمویر نصب شده بر روی روتر خود نیز مطمئن شوید. از به‌روز بودن برنامه‌ها و فیرمویر دستگاه خود نیز اطمینان حاصل کنید.

با رفتن به قسمت تنظیمات وای‌فای در گوشی خود، در قسمت Advanced نگاهی به آدرس مک دستگاه خود داشته باشید و مطمئن شوید که این آدرس در سیستم فیلترینگ مک روتر شما دسترسی لازم را دارد.

در خصوص مشکلات مرتبط با بلوتوث نیز در صورتی که قصد برقراری ارتباط بلوتوثی با دستگاه خاصی را دارید پیش از هرچیز راهنمای شرکت سازنده را در خصوص برقراری ارتباط مطالعه کنید تا مطمئن شوید که قسمتی مهم و اصلی از فرایند برقراری ارتباط را فراموش نکرده‌اید.

با مراجعه به قسمت تنظیمات بلوتوث مطمئن شوید که تنظیمی برای تغییر دادن وجود ندارد که فراموش کرده باشید. از مخفی نبودن دستگاه خود در روند برقراری ارتباط نیز اطمینان حاصل کنید. نهایتا با رفتن به قسمت تنظیمات، مراجعه به قسمت بلوتوث، کلیه ارتباطات قبلی صورت گرفته به واسطه بلوتوث را پاک کرده و سعی کنید مجددا ارتباط بلوتوثی جدیدی با دستگاه مورد نظر خود را ثبت کنید.

 

راهنمایی‌های مورد نیاز در اجرای راه‌حل‌های مشکلات و معایب گوشی گلکسی نوت 5

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به روندهای مورد نیاز در جهت اجرایی کردن راه‌حل‌های ذکر شده در قسمت قبل. در اکثر موارد شاهد استفاده ترکیبی از کلیدهای مختلف خواهیم بود و البته مدنظر داشته باشید که این روندها ممکن است به از دست رفتن اطلاعات شما به‌صورت جزئی یا کلی منجر شوند.

سافت ریست

با نگه‌داشتن همزمان کلید خاموش روشن و کلید کاهش صدای گوشی به‌مدت 10 ثانیه باعث خواهید شد که گوشی کاملا خاموش شود. این روند در مواردی که صفحه‌نمایش به ورودی‌های لمسی شما پاسخگو نیست موثر و مفید واقع خواهد شد.

هارد ریست

پس از خاموش کردن کامل دستگاه، کلیدهای افزایش صدا، کلید هوم و کلید ویژه خاموش روشن دستگاه را همزمان نگه‌دارید. با نمایش لوگوی سامسونگ کلید خاموش و روشن را رها کرده اما کلیدهای افزایش صدا و هوم را همچنان نگه دارید. با پدیدار شدن صفحه ریکاوری سیستم‌عامل اندروید، کلیه کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلید کاهش صدا، های لایت را بر روی گزینه Wipe Data/Factory Reset آورده و نهایتا با فشردن کلید روشن و خاموش، این گزینه را انتخاب کنید. مجددا با فشردن کلید کاهش صدا، گزینه Yes-Delete all User Data را مشخص و بار دیگر کلید روشن و خاموش را در جهت تایید بفشارید.

حالا منتظر بمانید تا این فرایند به پایان برسد. نهایتا گزینه Reboot System Now پیش روی شما قرار خواهد گرفت تا با فشردن کلید روشن و خاموش بتوانید به روند موجود ادامه دهید.

در صورتی که گوشی شما روشن می‌شود می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات، لمس گزینه Backup & reset، انتخاب گزینه Reset Device، نهایتا گزینه Erase Everything را انتخاب کنید. مدنظر داشته باشید که با این عمل کلیه اطلاعات دستگاه شما از بین خواهد رفت.samsung-galaxy-note-5-review-second-batcha

پاک‌کردن پارتیشن کش

پس از خاموش کردن کامل گوشی، کلیدهای افزایش میزان صدا، هوم و کلید خاموش و روشن را به‌طور همزمان نگه دارید. با مشاهده لوگوی سامسونگ، کلید روشن و خاموش را رها کرده اما همچنان کلیدهای افزایش صدا و هوم را نگه دارید. با مشاهده صفحه مربوط به ریکاوری سیستم‌عامل اندروید، کلیه کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلید کاهش میزان صدا، های‌لایت را بر روی گزینه Wipe Cache Partition قراردهید و نهایتا با فشردن کلید روشن و خاموش این گزینه را تایید کنید. با مشاهده منوی جدید، حالا گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید.

راه‌اندازی در حالت Safe Mode

با خاموش کردن کامل دستگاه، گوشی را مجددا روشن کرده و کلید کاهش میزان صدا را نگه دارید تا نهایتا گزینه Safe Mode را مشاهده کنید. با لمس این گزینه می‌توانید گوشی خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید.

در صورتی که شما مشکلاتی متفاوت با این گوشی قدرتمند دارید و یا راه‌حل‌هایی متفاوت برای حل مشکلات یادشده به ذهنتان خطور کرده بدنیست در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. مدنظر داشته باشید که مشکلات یادشده عموما در اکثر گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شوند و گردآوری آن‌ها در این مطلب نشان‌دهنده کارایی پایین نوت 5 نخواهد بود. از سوی دیگر مشکلاتی که ریشه نرم‌افزاری دارند با دریافت به‌روزرسانی اکثرا مرتفع خواهند شد و جای نگرانی برای کاربران نخواهد بود.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

523 نظر برای این مطلب
  1. سینا می‌گوید

    سلام دوستان من ۹ ماهی میشه نوت ۵ گرفتم راضی بودم تا چند روز پیش ک خود به خود وقتی به وای فای وصل میشم از حجم نت استفاده میکنه وقتی رفتم توی بخش مصرف داده دیدم که همش رو خوده سیستم عامل اندروید استفاده کرده اونم توی بخش بک گراند . میخواستم ببینم چیکارش کنم اصن روی مخه

  2. Erfanhnf می‌گوید

    سلام
    قسمت‌داخلی لایه محافظ دوربین گرد و خاک گرفته ، لطفا اموزشی برای باز کردن اون قسمت بزارید ، ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توصیه نمی کنیم خود کاربر اقدام به باز کردن گوشی کنه. گوشی باید کلا باز بشه. بهتره به نمایندگی های رسمی مراجعه کنید

  3. مهرداد بنایی می‌گوید

    سلام
    من 2هفته هست که گوشیم(نوت 5) هرچی از هر کجا دانلود می کنم نه به گالریم اضافه میشه نه به موزیکم و نه به ویدیو هام بلکه فقط به فایل منیجر میره
    اعصابم خورد شده چون فایلی به نام تلگرام هم که قبلا در گالریم درست می شد و عکس های تلگرامم در آن بود دیگر وجود ندارد.
    ممنون می شوم راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از بخش تنظیمات گالری باید پوشه تلگرام رو فعال کنید

  4. رضا می‌گوید

    سلام من گوشیم نوت۵ چند وقت پیش خواستم گوشیمو روت کنم اما ارور داد وگوشیم بالا نیامد بعد بردم تعمیر گاه درست کرد ولی از آون موقع باطریش خیلی زود خالی میکنه راه حل چیست ممنون

  5. محمد می‌گوید

    سلام میخواستم ببینم وقتی داخل گالری عکس یا فیلم رو ب فایل خصوصی منتقل میکنیم چجوری باید بدونیم کجارفته یعنی اصلا کجا هس فایل خصوصی

  6. Asif rezaei می‌گوید

    سلام دوستان
    یک سوال دارم در مورید نوت 5 روم نوت 5 N920C روی نوت 5 N920P کار میکنه ؟

  7. Asif rezaei می‌گوید

    سلام
    من نوت 5 خریدم که مال آمریکا است N920P که احصاری شرکت اسپرین است ولی بعص چیزهایش لاک است مثل هاتسپات وبعص چیزهای دیکه هرکاری کردم نشد دوسان اگرکدام راه داره برام راهنمای کنید لطفان

  8. ارین می‌گوید

    سلام‌من یک ماهه که نت ۵ خریرم همه چیس خوبه فقط مشکل انتن دهی دارم هرجایی که یه دره انتن ضیعیف باشه این گوشی کلا شبکش میره و دیگه در دسترس نیستم تا برم جایی که انتن قوی باشه…خطم ایرانسله ولی اشکال از خطمم نیست…حتی جاهای که گوشیایی معمولی انتن میدن این انتن نمیده…تورو خدا بگین چیکار کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بین 2G و 3G سوییچ کنید توی تنظیمات

  9. کژال می‌گوید

    سلام به همگی شما دوستان عزیز
    من گوشی نوت 5 گرفته ام اما با یه مشکلی مواجه شده ام زمانی ک از گوشی استفاده نمیکنم باز هم گوشی خود به خود شارژخالی میکند .باطری هم تست کردم ک گفته اند سالم است .لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. omid می‌گوید

      احتمالا گوشی شما قبلا روت شده و مشکل گوشی شما از deep sleep هستش و deep sleep چیزیه که وقتی گوشی رو صفحش رو خاموش میکنید بعد از ۲ یا ۳ دیقه گوشی مصرف cpu رو مدیریت میکنه و خاموش میکنه و این مشکل از زمانی پیدا شده که سامسونگ از برنامه سکیوریتی ناکس(knox)استفاده کرده و وقتی گوشی که روت شد و در حالت بوت دانلود جلوی knox مینویسه ۰×۱ این مشکل پدید میاد و تنها راه حلش هم روت کردن مجدده که با این کار حالت deep sleep فعال میشه.

  10. Ali می‌گوید

    سلام دوستان من چند ماهی میشه که نوت ۵ خریدم اما متاسفانه اثر انگشتش از کار افتاده بدون اینکه ضربه ای بخوره یهو از کار افتاد اگه کسی چیزی بلده کمکم کنه ممنون

  11. سمیه می‌گوید

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    جدیدا گوشی نوت ۵ ام در حالت قفل هم‌که هست نوتیفیکیشنش رو صفحه میاد و قابل خوندنه برای همه…
    هر چی لاک اسکرین نوتیفیکیشن و آف میکنم
    اصلا فایده نداره
    نمیدونم چیکارش کنم
    شده به استرسی برام ???
    میشه راهنماییم کنید ?

  12. سارا می‌گوید

    دوستان کسانی که بعد اپدیت مشکل پیدا کرده گوشیشون و اثر انگشت واسشون نمیاد،فقط برید نمایندگی مرکزی اپدیت خود گوشیتونو واستون نصب کنه درست میشه

  13. شهاب می‌گوید

    سلام، مثل تعدادی از دوستان من هم وقتی بروزرسانی کردم حسگر اثر انگشتم غیر فعال شده ( وقتی با اسکرین اف استفاده میکنم) در ضمن برای فعال کردن حالت خصوصی هم اثر انگشت و قبول نداره و فقط الگو میخواد در حالی که من براش الگو نذاشته بودم؟؟؟؟؟

  14. عماده می‌گوید

    با سلام
    گوشی نوت سامسونگ دارم. وقتی داخل contact ها مریم خیلی طول می کشه تا برگه توش وقتی هم می ره مخاطبان رو ناقص نشون میده.فکتوری ریست هم کردم و اندروید هم دوباره ریختم ولی فایده نداشت..باید چیکار کنم؟
    خواهش میکنم کمکم کنید.

  15. Sima می‌گوید

    Salam mnm tabestoon in goshio kharidam.3hafte pish update kardam.ghablesh hich moshkeli nadasht vali alan chan rooze hang mikone inesta miram hang mikone harkar mikonm hang mikone.ghablan injori nabood.jadidan ham ye update dge ham oomade vali mitarsm update konm nmidoonm chikar konam nmikham chizi pak she.lotfan harkas mitoone rahnameem kone ba in shomare tamas bgire.09363883829

  16. علی می‌گوید

    سلام وقتی با فیلتر شکن وارد یوتیوب میشم فیلترشکن خود به خود خاموش میشه و وقتی فیلترشکن روشن هست دیگر نمیتوانم وارد سایتی بشم تاوانی که فیلتر خاموش بسه. علت چیست.باتشکر

    1. بهنام می‌گوید

      باید حالت پاور سیوینگ خاموش بشع

  17. محمد جواد می‌گوید

    سلام من امروز روز سومیه که این گوشی رو خریدم دوروزه که از شب تاصبح تنها ۴درصد کم میکنه درصمن اینم بگم که اون روزی که گوشی روخریدم بعد دوساعتش یک اپدیدت نرم افزارراومد که ۳۵۰مگ بود الان این گوشی قدرتمند همه چیش عالیه به نظرم اینم طبیعیه بعدم من از همون کسی که ازش هریدم پرسیدم گفت اولش همینطوره باید شارژدهی بشه
    موفق باشید

  18. sara می‌گوید

    سلام .من گوشیم نوت ۵ ولی بدون اینکه ازش استفاده کنم باتریش کم میشه یعنی شب تا صبح بدون استفازه باطریش خالی میشه میشه راهنماییم کنید لطفا

    1. ارش می‌گوید

      سلام گوشی منم مثل گوشی شما باطری خالی میکنه.تکلیف چیست؟

      1. معین می‌گوید

        سلام.شب ها گوشیرو روی حالت ذخیره انرژی بذارین درست میشه.دلیلش به خاطر حالت اماده به کاره.

  19. نغمه می‌گوید

    سلام من امروز برام ی آپدیت اومد انجام دادم اما هسگر اثرانگشتم هی کار نمیکنه چیکار کنم هی نتظیم میکنم هی بازم کار نمیکنه

    1. رضا می‌گوید

      سلام، منم ی سه روز پیش آپ جدیدرو رو گوشیم نصب کردم و از اون لحظه دیگه حسگر اثر انگشتش برای باز کردن قفل صفحه کار نمیکنه

    2. رضا می‌گوید

      سلام. برنامه screen off داری؟؟؟ اگه گوشیتو با اون قفل نکنی حله✌

  20. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشین من حدو ۸ ماهی میشه نوت ۵ خریدم،تا حالا زیاد باهاش مشکلی نداشتیم بجز چند مشکل جزئی که خودم حلش کردم،ولی چند شب پیش هاردمو وصل کردم به گوشی که حافظه ی گوشیو خالی کنم تو هارد ک اصن هارد رو شناسایی نمیکرد،میگفت هارد شما خراب است،رفتم از تو بازار یه فایل منیجر دانلود کردم با بدبختی تونستم حافظه ی گوشیو بریزم تو هارد،اینم بگم که هارد ویروسی بود،بعد وقتی کارم تموم شد هاردو جدا کردم،گوشی خاموش روشن شد وقتی نگاه کردم دیدم تموم اهنگای رو موزیک پلیر و تموم البوم های روی گالریم پاک شد با فایل های صوتی که ضبط کرده بودم،ولی جالبیش اینه همه ی این چیزایی که گفتم پاک شده تو فایل منیجر موجوده،الان نمیدونم چیکارش کنم که مثه قبل اهنگا و البومارو بیاره تو گالری و موزیک پلیر،لطفا راهنماییم کنین،ممنون

  21. Saeed می‌گوید

    سلام من مدتی هس نوت پنج گرفتم الان دو سه روزه با اینترنت خود گوشی نمیشه از بعضی برنامه ها مث گوگل کروم،بازار،دیوار استفاده کنم گوشی رو یه بار بازگشت به تنظیمات کارخانه زدم ولی بازم نتیجه ای نگرفتم اگه راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. رضا می‌گوید

      سلام سعید جان گوشیتونو بدید یه رام دیگه روش فلش بزنن چون فکتوری ریست کردیین و مشکلتون حل نشده

  22. پدرام می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید من اخیرا نوت 5 خریدم و حس میکنم باتریش خیلی ضعیف عمل میکنه
    نمیدونم من زیادی حساس شدم یا واقعا گوشی مشکل داره
    مثلا وقتی باتری به 100% میرسه و از شارژ میکشم، 40 دقیقه که باهاش ور میرم (بازی نمیکنم) باتری میرسه به 80 درصد
    باید چیکار کنم؟ به نظر شما مشکل داره گوشی؟

    1. رضا می‌گوید

      سلام دوست من چهل دقیقه با گوشی کار میکنی توقع داری دو درصد حتما کم کنه؟؟؟خیلی هم عادیه چهل درصد ،اگه با گوشی کار نکنی و خود به خود شارژ خالی کنه اون باطری مشکل داره

  23. هلنا می‌گوید

    سلام خسته نباشید گوشی من از دیروز تا حالا خود بخود ولوم مدیاش از حالت سکوت به بلندترین حدش میرسه لطفا راه حل بر طرف کردن این مشکلو بهم بگید ممنون

    1. رضا می‌گوید

      سلام گوشیتونو اول فکتوری ریست (تنظیمات کارخانه بزنین)اگه درست نشد بدین خدمات موبایلی فلش بزنه باز هم اگه همین منوال بود مشکل سخت افزاری از دکمه ولوم گوشیتونه،هر گوشی اول نرم افزاری باید تست شه اکه حل نشد مشکل سخت افزاری موفق باشین

    2. رضا می‌گوید

      یا اگه تو برنامه ای میرید که آهنگ گوش میدی و چنین مشکلی هست ممکنه اون برنامه با گوشیتون سازگاری نداره از مدیا پلیر دیگه ای استفاده کنین

  24. مریم می‌گوید

    سلام .من نوت ۵ دارم .مشکلم اینه که من چیز زیادی توی گوشیم ندارم ولی کلی از حافظه گوشیم پر شده .چیکارش کنم؟ مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از برنامه Smart Manager خود گوشی برای پاکسازی فایل های اضافه استفاده کنید

  25. zahra می‌گوید

    سلام. وقتتون بخیر
    من یه مشکلی پیدا کردم . گوشی من از دیروز تا حالا از دسترس خارج شد و هنوز هم درست نشده. باطریشو خارج کردم ولی فایده ای نداشت. حتی از اول reset factory کردم ولی درست نشد. میشه راهنماییم کنید. ممنون

  26. Sara می‌گوید

    سلام.دو روز پیش نوت ۵ خریدم. الان هر برنامه ای ک دانلود میکنم گزینه نصب نداره و نصب نمیشه . کابل otg هم ک وصل میکنم فلشو باز نمیکنه…ممنون

    1. رضا می‌گوید

      مشکل گوشیتون نرم افزاریه،گوشی های قدیمی تر با اندروید های پایین تر باید تیک برنامه های غیر بازار رو تیک میزدید تا بتونستید برنامه نصب کنین ولی اندروید های پنج به بالا نیاز نیست و رفع مسدودی همون موقع نصب برنامه برداشته میشه،اگه کلا گزینه نصب براش نمیاد باید یه فکتوری ریست کنین اگه حل نشد بدید خدمات موبایلی فلش بزنه تا مشکل نصب نشدن برنامه و کلا مشکلات نرم افزاری گوشیتون حل شه

  27. سارا حیدری می‌گوید

    سلام خسته نباشید من نت گوشی همراهم رو وصل کردم و از،طریق اون گوشی مگا رو ب نتش وصل کردم خیلی عجیب بود لیست تلگرام مگا اومده بود توی نوت۵ توی قسمت تلفنها و واتساپ نرفته بود فقط،تلگرام ب نظرتون علتش چیه؟

  28. کریم افشارپور می‌گوید

    سلام خسته نباشید گوشی نوت ۵ دارم احساس میکنم باتریش ماندگاری خوبی نداری مشکل از گوشی منه یا کلی نوت۵مصرف باتری داره

    1. حقان می‌گوید

      کلا نوت ۵ زودتر ازبقیه گوشیا از نظرمن شارژ کم میکنه…

  29. محسن می‌گوید

    سلام من یه گوشی نوت ۵ دارم اندروید رو ارتقا دادم به ۶ الان گوشیم زود شارژ خالی می کنه

  30. علی می‌گوید

    سلام ببخشید من چند ماه نوت 5 خریدم دیشب که باهاش کار میکردم کاملا سالم بود ولی از صبح که بیدار شدم تاچ گوشی با دست کار نمیکنه با قلمش کاملا کار میکنه و با دست هم دکمه بک و استک که لمسی هستند کار می کنند ولی خود صفحه اصلا به دست واکنش نشون نمیده میشه راهنمایی کنید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شاید و تاکدی می‌کنم شاید مشکل از گلسی باشه که احتمالا برای محافظت روی صفحه نمایش کشیدید اگر گلس نداره راه حلی ندارم

  31. حقانیان می‌گوید

    باسلام.من نوت ۵ دارم.وقتی صفحه قفل هست میانبر تماس و دوربین که برروی صفحه پایین هست بعد چندروز میانیر دوربین ازبین میرود.گوشیمو به تنظیمات کارخانه برمیگردونم و دوباره بعد چند روز باز میانبر دوربین ازبین میرود.مشکلو چطور حل کنم؟لطفا کمکم کنید چون واقعا باعث اعصاب خوردیه من شده

  32. مریم می‌گوید

    سلام من نوت ۵ دارم و یکی دو بار از دستم افتاد و زیر lcd هوا افتاد ولی به screen نرسیده این هوا .. اما اخیرا وقتی تو برنامه های مختلف میرم یهو هنگ میکنه اون notificatin bar اون بالا هی سیاه و سفید میشه و از برنامه خارج میشه به نظرتون علتش همون هواییه که زیر lcd افتاده یا به خاطر مشکلات نرم افزاری؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر نرم افزاری باشه با ریست فکتوری حل میشه. امتحان کنید

  33. محمدی می‌گوید

    سلام
    روزتون بخیر
    ببخشید من یه مشکلی برام پیش اومده من گوشیم نوت 5 هستش و زدم برای اپدیت ، و با موفقیت آپدیت شد اما مشکلی که الان براش پیش اومده من با اثر انگشت وارد گوشی میشم اما متاسفانه الان بعد آپدیت نمیزاره که من وارد بشم و همش درخواست رمز ورود پشتیبان میکنه!!! اما من این رمز رو ندارم
    راهی برای ورود آیا هست یا باید کلا گوشی رو فرمت کنم؟؟؟
    البته تا وارد هم نشه من نمیتونم حتی گوشی رو فرمت کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنون از لطفتون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعد از آپدیت و ریست شدن باید همیشه رمز رو داشته باشید. بدون اون شاید مجبور به فلش کردن بشید

      1. محمدی می‌گوید

        متاسفانه رمز رو فراموش کردم … یعنی هیچ راه دیگه ای نداره غیر از ریست کردن؟؟؟؟؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          خیر

    2. رضا می‌گوید

      سلام دوست من همیشه گفتن بعد اپدیت برا جلوگیری از مشکلات احتمالی گوشی رو فکتوری ریست کنین خوب حالا گوشی اپدیت کردی و بعد اثر انگشت رمزی میاد که شما میگی رمز نذاشتی،گوشی خاموش کن بعد دکمه ولوم بالا،هوم،پاور بگیر به محیط ریکاوری که رفتی گزینه وایپ دیتا ،فکتوری ریست انتخاب کن و گوشی رو بزار وایپ بشه بعد وایپ جوشی میاد بالا و دیگه رمزی نداره

  34. علی می‌گوید

    سلام ببیحشید ی سوال دارم گوشی من نت 5 هستش وقتی گوشی رو در دستم تکان میدم از پشت گوشی سمت دوربیت ی صدایی میاد حالت تق تق ریز از چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه توضیح بدین ؟ خواهش میکن

    این صدا طبیعیه یا طوری شده گوشی ؟؟؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مربوط به لززش گیر اپتیکال گوشیه و طبیعیه

      1. علی می‌گوید

        merci bara inke javab dadin vali bazi gooshiya in seda nemiyad chera????? bara note 5 intore ya chize digast >>>> ???

        kheli zehnamo dargir karde in masale merci

        1. علی ارغوان می‌گوید

          هر گوشی که لرزش گیر اپتیکال داشته باشه این صدا رو داره

  35. الهام می‌گوید

    سلام .من حدود ۸ ماهه که note 5 خریدم بعد الان به مدت سه الی چهار روزه که پیام که میفرستم ارسال میشه ولی گزارش تحویل داده نمیشود و پیام برای شخص مورد نظر ارسال نمیشود
    لطفا کمکم کنین تا مشکل برطرف بشه
    ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر ارسال نمیشه یک بار سیمکارت رو دربیارید و گوشی رو خاکوش و دوباره روشن کنید بعد سیمکارت بندازید و دوباره خاموش و روشن کنید احتمالا درست میشه

  36. مهسا می‌گوید

    من گوشیم not 5 هستش پسوردش یادم رفته تو رو خدا کمکم کنید

    1. رضا می‌گوید

      گوشی که پسوردش یادت میره یا باید به خدمات موبایلی داده بشه که فلش بزنه وتمام اطلاعات پاک میشه در ضمن شانس بیاری قفل frp گوشیت روشن نباشه که هزینه بالاتری داره و راه دیگه اینکه خودت گوشیت وایپ کنی دکمه ولوم بالا ،هوم،پاور با هم بگیر به محیط ریکاوری که رفتی گزینه وایپ دیتا،،فکتوری ریست انتخاب کن بزار انجام شه بعد ریبوت سیستم کن گوشی میاد بالا که اگه قفلfrp روشن نباشه راحت میاد بالا منو گوشیت موفق باشی

  37. آرزو می‌گوید

    با سلام من مدتی هست نوت ۵ دارم به تازگی خود به خود گوشی میره رو رد تماس باید چکار کنم؟

  38. فاطیما می‌گوید

    بخاطر اطلاعات جالب و کاربردیتون سپاسگذارم

  39. فاطیما می‌گوید

    سلام من اخیرا گوشی نوت ۵ گرفتم و در کل راضی هستم. قبل از اون اس ۵ داشتم. من برای انتقال لیست مخاطبینم از سیم کارت به گوشی دچار مشکل شدم چون گزینه های import export در قسمت کانتکتش و ستینگ اون وجود نداره میشه خواهش کنم راهنماییم کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بالای صفحه More رو بزنید و Settings و Import/Export
      ضمن اینکه به صورت خودکار کانتکت های سیم کارت نمایش داده میشه

  40. سمیرا می‌گوید

    با سلام ممنون میشم ب سوالم پاسخ بدید من تازه نوت۵ گرفتم وباتوجه به راهنماییهای سایت نتونستم قسمت فست شارژ رو پیدا کنم..اصلا چنین قسمتی تو بخش باطری نداشت..امشب برای دومین بار خواستم گوشیمو شارژ کنم دیدم خودبخود داره فست شارژ میکنه درحالیکه من تنظیماتی ندیدم که فعالش کنم
    لطفا راهنمایی کنید ازکجا این تنظیماتو پیدا کنم
    ممنونم

    1. Ali می‌گوید

      سلام اصلا چنین قابلیتی نیست که فعال یا غیر فعال کنید.اگه فست شارژ یه بار کار میکنه یه بار نه مشکل از سیم شارژر هست اون رو عوض کنید.

  41. حسن ازمشا می‌گوید

    سلام
    من از دو روز قبل تا الان چندین مرتبه نرم افزار خدمات google playe را برای نوت ۵ به روز رسانی کردم اما وقتی دکمه اجرا را کلیک میکنم با پیغام”این سرویس فایل اجرایی ندارد روبرو می شوم،ادمین محترم لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس

  42. علی کاشانی می‌گوید

    با عرض سلام.
    نوت 5 من روت بوده وبعد از نصب یه برنامه و ریست کردن دیگه دستگاه بالا نمیاد.نمیشهوارد دانلودینگ شدم و
    خواستم با اودین رام جدیدش رو فلاش کنم ک بعد چند ثانیه خطا میزنه و رام روش نصب نمیشه…
    جنتب ارغوان عزیز اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز مشکله از راه دور راهنمایی کنم چنین مشکلاتی رو.

  43. هوشمند می‌گوید

    سلام گوشی نوت 5 دارم و اکثر اوقات فقط با قلم کار میکنه لمسش کار نمیکنه خواستم بپرسم مشکل از چین!¿¿

  44. فرهاد می‌گوید

    با سلام لطفا راهنمایی نمایید گوشی نوت 5 من به هیچ وجه امکان عوض کردن اهنگ زنگ تلفن و اعلان را ندارد در تنطیمات صدا و لرزش زنگ تماس را انتخاب می کنم بلافاصله یک صفحه super tools می اید و با وجود کپی اهنگ زنگ در ring tones با انتخاب یکی از انها صدای زتگ سکوت می شود و مجبور مشوم دستگاه را ریست کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      super tools؟ شاید اپلیکیشن خاصی نصب کردید که اخلال ایجاد کرده

  45. Nazanin. می‌گوید

    سلام خسته نباشید من نوت ۵ دارم. خواستم قفل گوشیم با اثر انگشت باز شه. گفت ی پسوورد یا پین یا پترن بذار. من پسوورد زدم. اما قفل گوشیم بدون اثر انگشتم باز میشه. میخوام روش قفلشو عوض کنم . میگ پسووردتو بگو . میزنم میگ اشتباهه. خواستم ریست فکتوری کنم. ازم باز اون پسووردو میخواد .هیییچ کاریش نمیتونم کنم. لطفا کمکم کنیددد. چطوری ریستش کنمممم?

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید اون پسورد رو حتماً وارد کنید. یا اینکه گوشی رو فلش کنید ریست بشه.
      (ریست از طریق ریکاوری توصیه نمیشه)

  46. امیرسامان آذرفر می‌گوید

    با سلام و ارادت من یکساله نوت ۵ دارم و واقعا ازش راضی هستم و هیچکدوم از مشکلات که دوستان گفتن رو نداشتم البته برنامه ها رو فقط از اندروید مارکت دانلود کردم بسیار گوشی خوب و سریع و راحتی هست و پن این گوشی هم کاربردی و بینظیره

  47. امین می‌گوید

    عاقا من 8 ماهه نوت 5 دارم هیچ مشکلی جز گرم شدن هنگام فست شارژ نداره که اونم طبیعیه

  48. sun می‌گوید

    با درود فراوان من تازه نوت 5 خریدم و برای قفل صفحه fingerprintرو انتخاب کردم که یک رمز دوم میخواد در صورت بازنشدن با fingerprint ازاون رمز استفاده کنبم . که رمز رو فراموش کردم کتاسفانه گوشیم رو خاموش روشن کردم برای باز شدن صفحه رمز رو میخوادfingerprint رو نمیپذیره هرچی هم اشتباه میزنم باز کردن ب وسیله ی گوگل اکانت رو نمیده ممنونتون میشم اگر راهنمایی بفرمایید چی کار کنم

  49. سعید می‌گوید

    باعرض سلام دوستان چون cpuگوشیnot5قوی هسش زودشارژ خالی میکنه دستگاهتون هیچ مشکلی نداره

  50. mohsen amini می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    دوستان دلیل دیر شارژ شدن نوت5 چیه
    چرا گوشیه من اینقدر دیر شارژ میشه مگه فست شارژینگ نیست نوت

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از شارژر اصلی گوشی استفاده کنید