جیتکس 2015 دروازه ورود به کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات در خاورمیانه

سی و پنجمین نمایشگاه جیتکس دوبی در سال 2015 به عنوان دروازه ورود به کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی (MEASA)، متخصصین حوزه ICT را در 6 محور کلیدی این صنعت در منطقه هدف قرار خواهد داد که انتظار می رود در طی 10 سال آینده نقش بسزا و ویژه ای در سرمایه گذاری و هدایت خدمات و فناوریهای IoT داشته باشند.

0

نمایشگاه جیتکس 2015 با مشارکت 9 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر در خاورمیانه، 20 بانک از بزرگترین بانکهای کشورهای عربی و 5 شرکت برتر در حوزه نفت و گاز برگزار خواهد شد و بدین ترتیب این رویداد بزرگ برای متخصصین فناوری اطلاعات که در حوزه های نفت و گاز، آموزش، سلامت و بهداشت و بانکداری خُرد و ساخت و ساز فعالیت می کنند با فراهم نمودن اجتماعات مبتکرانه و متمرکز بر این صنایع (GTX Communities) جذابیت ویژه ای خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی جیتکس در ایران،  در این رابطه خانم تریکسی لوه میرمند (TRIXIE LOHMIRMAND)، قائم مقام ارشد مدیریت در مرکز تجاری دوبی (DWTC) اظهار داشت:

“در حالی که عصر “اینترنت اشیاء” با قدرت در خاورمیانه پیشروی می کند، محورهای صنایع با سرعت یکسان در حوزه فناوری اطلاعات وارد نمی شوند.”

وی افزود:

“اجتماعات GTX با برخورداری از امکان پژوهش، ابزارها و شبکه ها، در نمایشگاه جیتکس 2015 بخش ویژه ای را برای افراد،شرکتها و ارگانها فراهم می آورد که در آن بر اساس 6 محور درآمدزا و با در اختیار گرفتن آخرین دستاوردهای نوآورانه و فناوریهای روز قادر خواهند بود کسب و کار خود را به صورت کامل دیجیتالی نموده و در عصر “اینترنت اشیا” با موفقیت گام بردارند.”

به موازات تم اصلی جیتکس که “اینترنت، آینده همه چیز”است، اجتماعات مبتکرانه GTX دربرگیرنده کنفرانسهایی با محورهای تکنولوژی، میزگردهای ویژه مقامات ارشد اجرایی شرکتها و ارگانها و سری جلسات نوآوری و هوشمند و همچنین سری گزارشات “راهبری اندیشه” و نظرسنجی و مصاحبه با رهبران پیشگام در عرصه فناوری در وب سایت نمایشگاه ارائه خواهد گردید.

Gitex Dubai 04

امسال قرار است داده های بزرگ و تکنولوژی ابری خاورمیانه بازار اینترنت اشیا را از حد معمول جهانی فراتر برده و به ۲ میلیارد دلار برسانند.
یک مشاور اقتصاد جهانی، اعلام کرد: دولتها، ارتباطات راه دور (telecom) و شرکتهای نو، خاورمیانه را تبدیل به یکی از سریعترین پذیرندگان اینترنت اشیا در جهان می کند و در جیتکس ۲۰۱۵ این بخش کلیدی را به نمایش می گذارد.

دلویت(Deloitte) پیش‌بینی کرد که بازده اقتصادی سخت افزار در بخش اینترنت اشیاء در خاورمیانه با رشدی بیش از حد جهانی به 1.95 میلیارد دلار در سال برسد. خاورمیانه و آفریقا آماده هستند که به بزرگترین رشد جهانی در ترافیک داده های ابری دست پیدا کنند و قرار است ترافیک داده های ابری در خاورمیانه و آفریقا از30 اگزابایت در سال 2013 با رشد 8 برابری به 260 اگزابایت در سال 2018 برسد.

در جیتکس 2015 سازمان ها می‌توانند به بهترین راه حل ها برای مدیریت، دریافت و آنالیز داده ها برای شناخت بیشتر از مشتریان و شرکتها از طریق اینترنت اشیاء دست پیدا کنند.

Gitex Dubai 01

مراکز اطلاعاتی و راه حل های ابری به دولت ها و شرکت های مخابراتی کمک می کند تا با اتوماسیون کردن سیستم ها، ارائه خدمات در بخش های صنعت، بهداشت، آموزش، گردشگری و خدمات رفاهی به شهروندان را بهبود بخشند.

در میان مشارکت کنندگان بزرگ نمایشگاه جیتکس امسال، میراس (Meraas)، یکی از شرکت های هلدینگ بزرگ دبی وجود دارد. این شرکت در نمایشگاه جیتکس، سرمایه گذاری مشترک اخیر خود با علی کلاد (Alicloud) و علی بابا (Alibaba) و شرکت جدیدی که برای سرویس دهی ابری به مردم و سازمان های خصوصی در منطقه قرار است تاسیس شود، حضور می‌یابد. جیتکس 2015 پلت فرم ایده آل برای به نمایش گذاشتن ارائه ما در محاسبات ابری، مشاوره دیجیتال، یکپارچه سازی سیستم ها، راه حل های سفارشی، کارآفرینی و آموزش در صنایع می باشد”

با نشان دادن این فرصت برای داده های بزرگ و پردازش ابری در منطقه، شرکت تحلیلی گارتنر بازار خدمات پردازش ابری عمومی که در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارد و چگونگی 17 درصد رشد سال 2015 که به 851 میلیون دلار می رسد را نشان می‌دهد.

Trixie LohMirmand، معاون ارشد مدیریت نمایشگاه و رویدادهای مرکز تجارت جهانی دوبی(DWTC) در این رابطه می گوید:

فراگیری اینترنت اشیاء در خاورمیانه، و ترکیب آن با دستگاه های متصل، خدمات پهن باند و طرح شهر هوشمند باعث رشد صعودی، نسل داده های بزرگ شده است.

تریکسی اضافه می کند:

از آنجا که منطقه به سرعت در حال دیجیتالی شدن است جیتکس 2015 فرصتهای جدیدی را برای سازمان ها ایجاد خواهد کرد تا بتوانند به جدیدترین ابرها و راه حلهای داده های بزرگ برای دیجیتالی کردن خود دست یابند تا بتوانند در عملیات خود چابکتر و با دید بهتری عمل کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.