دانشمندان به دنبال ساخت قرصی برای راحت کردن شما از ورزش کردن هستند!

همواره یکی از رویاهای انسان، دست‌یابی به قرصی بوده که با خوردن آن تمامی مشکلات و بیماری‌های او برطرف شود. اگر چه این آرزو بلندپروازانه است اما دانشمندان در همین راستا تحقیقات و نتایج جالبی بدست آورده‌اند.

0

محققان موفق شده‌اند طرحی مبسوط از عکس‌العمل‌های عضلات در سطح مولکولی به تمرین‌ و فعالیت‌های ورزشی ایجاد کنند که می‌تواند به یافتن روش‌هایی برای تقلید و شبیه‌سازی فعالیت‌های ورزشی کمک کند. این بدان‌معناست که نهایتا می‌توان به تولید قرص‌هایی رسید که تاثیراتی همانند رفتن به باشگاه را داشته باشند.

با این وجود دکتر نولان هافمن رسیدن به چنین قرصی را نیازمند به گذشت یک دهه می‌داند اما اذعان داشته محققان سخت در حال کار بر روی این دیدگاه هستند. این یافته می‌تواند به ابزاری قدرتمند در پزشکی تبدیل شود زیرا افرادی وجود دارند که نمی‌توانند تمامی ماهیچه‌های بدن خود را به علت مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی پرورش داده و یا ورزش کنند.

چنین راه‌حلی نتیجتا باعث خواهد شد این بیماران در وضعیت بدنی بهتری قرارگیرند و حتی به فعالیت‌های طبیعی و انجام حرکات ورزشی بازگردند. با این اوصاف این احتمال وجود دارد که اینچنین قرص‌هایی نهایتا باعث شوند نسلی تنبل‌تر از پیش را شاهد باشیم.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.