فایرفاکس پشتیبانی از پلاگین‌ها را در پایان سال 2016 متوقف می‌کند

شرکت موزیلا رسما اعلام کرده به پشتیبانی از اکثر پلاگین‌های تحت وب تا پایان سال 2016 خاتمه خواهد داد. این عدم پشتیبانی شامل جاوا و سیلورلایت هم خواهد شد اما فلش همچنان پشتیبانی خواهد شد.

0

پلاگین‌ها، قابلیتی ادغام شده با تجربه تحت وب هستند که اغلب برای پخش محتویات چندرسانه‌ای که به‌طور پیش فرض توسط وب یا مرورگرها پشتیبانی نمی‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود، باتوجه به ظهور HTML5 و مرورگرهایی که می‌توانند به رندرینگ نسخه کامل بازی‌های سه‌بعدی بپردازند عملا وجود پلاگین‌ها امری غیر ضروری به‌نظر می‌رسد.

علاوه بر این، معمولا عملکرد این پلاگین‌ها چندان مطلوب نبوده و به شدت بر روی مصرف بیشتر باتری و البته بروز موارد بیشتر از مشکلات امنیتی تاثیرگذار هستند. این در حالی است که مرورگرهای دیگر مانند کروم و اج نیز پشتیبانی از پلاگین‌ها را متوقف کرده‌اند. مرورگر کروم حتی محتواهای غیرضروری فلش را به‌طور پیش فرض غیرفعال می‌کند. اگرچه تا پایان سال 2016 همچنان زمان زیادی باقی است اما تصمیم بر عدم پشتیبانی از پلاگین‌ها به خودی خود تصمیمی خوشحال‌کننده است. این در حالی است که پلتفرم‌های جدید مانند فایرفاکس 64 بیتی برای ویندوز از همان ابتدا از پلاگین‌ها پشتیبانی نخواهند کرد.

Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.