مایکروسافت می‌گوید کنترل پنل ویندوز 10 احتمالا حذف خواهد شد

هرچند نسخه نهایی ویندوز 10 چندی پیش به صورت رسمی منتشر گردید، با این حال ردموندی ها بر اساس اعلام قبلی ممکن است طی بسته‌های به‌روزرسانی جدید تغییراتی در آن ایجاد کنند. در همین رابطه اطلاعاتی از طریق مدیر ارشد مایکروسافت Brandon LeBlanc به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد بیلد بعدی ویندوز 10 دسکتاپ بدون برخورداری از کنترل پنل سنتی عرضه می‌شود.

0

استفاده‌کنندگان از نسخه نهایی ویندوز 10 بر این نکته آگاه‌اند که مایکروسافت دو برنامه سیستمی کنترل پنل و Setting را برای تغییرات در تنظیمات سیستم‌عامل، سازگار با هر دو رابط کاربری سنتی و مترو تعبیه کرده است، این در حالیست که به نظر می‌رسد روند تکمیل قابلیت‌های برنامه Setting به پایان رسیده و در بیلد بعدی دیگر خبری از کنترل پنل سنتی نخواهد بود.

اگرچه مایکروسافت برنامه سیستمی Setting را به خوبی با ویندوز 10 هماهنگ کرده، اما Control Panel همچنان جزئی از این سیستم‌عامل به حساب می‌آید زیرا کاربران دسکتاپ از دیرباز به آن عادت کرده‌اند. به گفته Brandon LeBlanc، برنامه سیستمی Setting به حدی از بلوغ رسیده که اکنون می‌توان از آن به صورت پیش‌فرض برای تغییر تنظیمات سیستم عامل بر روی انواع گجت ها از جمله دسکتاپ، گوشی هوشمند و یا تبلت استفاده کرد.

از برنامه سیستمی Setting اولین بار در ویندوز 8 رونمایی گردید که در آن زمان تنها تنظیمات سطح پایین‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌داد و تنظیمات پیشرفته‌تر از جمله تاریخچه فعالیت برنامه‌ها، مدیریت برنامه‌ها و یا تهیه فایل پشتیبان کماکان در کنترل پنل قرار داشت. این روند با عرضه ویندوز 10 کمی تغییر کرد به گونه که در آخرین بیلد شاهد پیکربندی بهتر Setting و امکان دسترسی از طریق آن به اکثر تنظیمات دستگاه اجرا کننده ویندوز هستیم.

در چنین شرایطی به گفته گابریئل آئو هیچ دلیل منطقی بر لزوم دو برنامه سیستمی با کارایی یکسان وجود نداشته و صرفاً موجب  تکرار کد نویسی و به کارگیری منابع بیشتر خواهد شد. هرچند سخنان مسئولین رده‌بالای مایکروسافت نوید بخش حذف همیشگی کنترل پنل سنتی است، با این حال هیچ تاریخ دقیقی مبنی بر اعمال این تغییرات از سوی ردموندی ها منتشر نگردیده است.

neowin

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.