پورشه به دلیل نگرانی‌ حفظ حریم شخصی مشتریان خود CarPlay اپل را بجای اندروید اتو گوگل برگزیده است

شرکت خودرو سازی معتبر و خوش‌نام پورشه اعلام کرد در سری جدید خودروهای محبوب پورشه ۹۱۱ خود اندورید اتو را به کار نخواهد گرفت و از Carplay استفاده خواهد کرد، چرا که پورشه مدعی است این غول اینترنتی بیش از اندازه به اطلاعات فنی خودرو و اطلاعات شخصی کاربر سرک می‌کشد.

0

اخیراً‌ خودروها نیز هوشمند شده‌اند و شرکت‌های سازنده باید برای محصولات جدید خود سیستم‌عامل به خصوصی را انتخاب کنند، در این بین شرکت‌های سازنده محصولات نرم‌افزاری نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و سیستم‌عامل‌های ویژ‌ه‌ای را برای اتوموبیل‌ها طراحی کرده‌اند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

اپل با سیستم‌‌عامل خودرو CarPlay وارد این کارزار شده و گوگل نیز سیستم‌عاملی مبتنی بر اندروید با نام اندروید اتو (Android Auto) را معرفی کرده است، در این بین وب‌سایت معتبر MotorTrend گزارش داده که شرکت خودرو سازی خوشنام پورشه ترجیح می‌دهد در خودروهای تراز اول آینده خود به دلایل امنیتی از اندروید اتو استفاده نکند و CarPlay را به خدمت بگیرید.

جالب اینجاست که هیچ دلیل فنی برای کنار گذاشتن اندروید اتو در پورشه وجود ندارد اما این شرکت مدعی است در قرار داد میان گوگل و شرکت‌های خودرو سازی قید می‌شود که شرکت سازنده باید اطلاعات دقیقی را از قطعات به کار رفته در خودرو در اختیار گوگل قرار دهد.

گوگل در قرار داد خود شرکت سازنده را ملزم می‌کند اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، وضعیت سوپاپ موتور، گزارش‌های مربوط به رادیاتور و درجه روغن را به اشتراک بگذارد. با این حساب می‌توان گفت گوگل اطلاعات کاملی از وضعیت خودرو را برای اندروید اتو نیاز دارد.

پورشه نیز بر این باور است که اطلاعات درخواستی به نوعی محرمانه هستند و هیچ لزومی ندارد که گوگل به آنها به بهانه استفاده در اندروید اتو به آنها دسترسی داشته باشد.

از طرف دیگر، لیز مارک‌مَن، سخنگوی گوگل نیز در پاسخ گفته است که این اطلاعات به هیچ وجه محرمانه نیست و مواردی است که برای فراهم کردن تجربه رانندگی بهتر توسط اندروید اتو به کار گرفته می‌شود. جالب اینجاست که مارک‌مَن مدعی است پورشه در گزارش خود زیاده روی کرده و گوگل به هیچ وجه اطلاعاتی را در خصوص وضعیت سوپاپ خودرو، درجه روغن و رادیاتور درخواست نکرده است، البته وی اشاره‌ای هم به اطلاعاتی که اندروید اتو از خودرو جمع‌ آوری می‌کند نداشته است.

با این حساب به احتمال زیاد در خودروهای سری آینده پورشه ۹۱۱ شاهد Carplay اپل خواهیم بود و اندروید بازار خودروهای پورشه را با این سیاست خود از دست خواهد داد.

betanews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.