حالا بیش از نیمی از جستجوی انجام شده در گوگل توسط تلفن همراه انجام می‌شود

گوگل مدت زیادی است که حساب ویژه‌ای روی گوشی‌های همراه باز کرده و این طور که پیداست حساب و کتاب این غول اینترنتی درست از آب در آمده چرا که گزارش می‌شود بیش‌ از نیمی از جستجوی انجام شده در گوگل بوسیله‌ گوشی‌های همراه صورت می‌گیرد.

0

تابستان امسال برای اولین بار میزان جستجو از طریق گوشی‌های همراه با موتور جستجوی گوگل نسبت به رایانه‌ها پیشی گرفت، این خبر را مدیر ارشد واحد موتور جستجوی گوگل اعلام کرده است.

این مدیر ارشد مدعی است در بازه زمانی یک‌ماهه حدود ۱۰۰ میلیارد بار از موتور جستجوی گوگل استفاده شده که بیشتر از نیمی‌ از این جستجوها توسط موبایل انجام شده است.

گوگل همیشه سعی داشته تا با هموار کردن راه برای جستجو از طریق موتور جستجوی قدرتمند خود درآمد زایی داشته باشد و انصافا تاکنون این نقش را به خوبی بازی کرده است.

مدیر ارشد واحد موتور جستجوی گوگل، آقای Singhal این صحبت‌ها را در کنفرانس کُد موبایل که در کالیفرنیا برگزار شده بود مطرح کرد. این مدیر بلند پایه همچنین متذکر شد که گوگل فرآیند انجام جستجو توسط موتور جستجوگر گوگل را برای گوشی‌های موبایل بهینه سازی می‌کند، این فرآیند از طریق نگهداری (cashes) صفحه‌های وب‌سایت بر روی سرورهای قدرتمند این شرکت انجام می‌شود.

از طرف دیگر باید به این امر نیز توجه داشت که گوگل همیشه خواهان پررنگ کردن سهم موتور جستجوی خود بوده و انصافا راه‌های خلاقانه‌ای برای این کار پیدا می‌کند، به همین منظور دستیار صوتی Google Now نیز بدون شک در آینده نقش پر رنگ‌تری در جستجوهای گوگل بر روی گوشی‌های همراه ایفا خواهد کرد.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.