سیستم خنک‌کننده مایع سرفیس پرو 4 چگونه کار می‌کند!؟

سرفیس پرو 3 مایکروسافت از سیستم خنک‌کنندگی با استفاده از مایعات در جهت پایین‌ نگه‌داشتن دمای دستگاه حتی در هنگام اجرای وظایف سنگین توسط پردازنده بهره می‌برد. این دستگاه هوشمند از لوله‌های دفع گرما به شکل سم اسب بهره می‌برد که با آب پر شده‌اند.

0

نوک این لوله‌ها، پردازنده‌ را پوشانده و در زمان گرم‌شدن پردازنده، آب درون لوله‌ها به بخار تبدیل شده و نهایتا با انتقال از طریق لوله‌های دفع گرما در مقابل فن قرارگرفته و مجددا متراکم شده و به پردازنده باز می‌گردد. اگرچه این روش عملکردی مطلوب داشته اما همچنان گرمای اضافی در برخی قسمت‌های تبلت حس می‌شود.

در سرفیس پرو 4، مایکروسافت سیستم خنک‌کننده با استفاده از مایعات را بهبود بخشیده تا این مشکل نیز تا حد امکان مرتفع شود. سرفیس پرو 4 مایع موجود در لوله فلزی را که در تماس با پردازنده قرار می گیرد به حالت جوش و نهایتا تبخیر درآورده و این بخار به دو قسمت در داخل سرفیس پرو 4 منتقل شده تا متراکم شده به حالت مایع بازگردد.

یک قسمت به فن رفته و قسمت دیگر هم به جایی که استند یا همان پایه قرارگرفته و دستگاه روی آن می‌نشیند انتقال می‌بابد. قسمت انتقال داده شده به پایه باعث خواهد شد که فن حتی در شرایط سخت و دشوار هم خیلی کمتر کار کند. در زیر می‌توانید این سیستم خنک‌کننده را مشاهده کنید.surface-pro-4-liquid-cooling

بنابراین برای مرور وب و فعالیت‌های روزمره نیازی به فعال بودن فن نظیر آنچه در سرفیس پرو 3 مشاهده کرده بودیم نیست. هنگامی هم که سرفیس با فعال بودن فن تحت فشار است، گرما به‌طور یکنواخت پخش خواهد شد و خبری از تمرکز در قسمتی خاص نخواهد بود. نهایتا این روند باعث خواهد شد سرفیس پرو 4 به مقدار بیشتری خنک شود. این در حالی است که مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد از سیستم خنک‌کنندگی مشابهی در لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال، دستگاه‌های جدید مجهز به ویندوز 10 موبایل بهره گرفته است.

microsoft-news

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.