رونمایی Dell از جدیدترین مدل لپ‌تاپ XPS 12؛ در ظاهر شبیه به سرفیس اما در واقع یک عقب‌نشینی بزرگ!

شرکت  Dell در سال 2012 و زمانی که هنوز به کار گیری نمایشگرهای لمسی در لپ‌تاپ‌ها به امری مرسوم تبدیل نشده بود با قدرت گرفتن از ویندوز 8 رونمایی کرد.

0

هرچند صفحه‌نمایش 12 اینچی لمسی این محصول با قابلیت مانور 360 درجه امکان تبدیل شدن به یک تبلت 12 اینچی را دارا بود، با این حال هیچ‌گاه نباید  کیفیت ساخت بدنه و کیبورد آن را با سری تبدیل‌پذیر یوگا مقایسه کرد.

حال شرکت Dell پس از مدت‌ها نسخه ارتقا یافته و صد البته باز طراحی شده لپ‌تاپ XPS 12 را معرفی کرده که در نگاه اول بسیار شبیه به سرفیس مایکروسافت بوده، با این حال در بررسی‌های دقیق‌تر یک عقب گرد برای شرکت سازنده به حساب می‌آید.

xps-15-1

بر این اساس جدیدترین مدل لپ‌تاپ XPS 12 از صفحه‌نمایشی با رزولوشن 4K که  وسعت رنگ 100 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد بهره می‌برد. این محصول در جعبه دارای کیبورد جانبی مغناطیسی با نور پس زمینه و باکیفیتی است که در بین دکمه‌های آن فاصله لازمه رعایت شده و میزان ارتفاع آن توسط یک‌پایه فلزی قابل تنظیم هست. هرچند اتصال مغناطیسی کیبورد و دستگاه به یکدیگر محکم است، با این حال کاربران قادر هستند با یک دست آن را جدا نمایند.

از قابلیت‌های نسل جدید XPS 12 که بگذریم، این دستگاه دارای ضعف‌هایی نیز می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم برخورداری از پایه تنظیم کننده زاویه قرارگیری اشاره کرد. بدین ترتیب حق انتخاب زاویه قرارگیری دستگاه از کاربر سلب شده و باید به آنچه قسمت نگاه دارنده کیبورد تعیین می‌کند عادت نمایید؛ البته کمپانی سازنده معتقد است که XPS 12 در مرحله اول یک لپ‌تاپ قدرتمند هست تا یک تبلت!

xs12-9250-lnb-00045rf115-bk-mobility-1

ضعف بعدی این دستگاه بهره‌گیری از تراشه‌های Core M اینتل می‌باشد که به نظر می‌رسد در جهت کاهش وزن هرچه بیشتر صورت گرفته باشد. پردازنده مذکور هرچند از قدرت پردازش قابل قبولی برخوردار هستند، با این حال در بحث مصرف انرژی بسیار ناامید کننده عمل می‌کنند. به عنوان آخرین خرده‌گیری می‌توان از عدم برخورداری XPS 12 از یک قلم استایلوس یاد کرد که آن را یک سر و گردن پایین‌تر از سایر رقبا همچون سرفیس پرو 4 مایکروسافت قرار می‌دهد.

xs12-9250-lnb-050070rf115-bk-1

در هر حال بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، جدیدترین مدل لپ‌تاپ XPS 12 از ماه آینده قرار است در مدلی با استفاده از نمایشگر فول اچ‌دی، پردازنده Core m5، هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت هارد HHD با قیمت 999 دلار راهی بازار شود، این در حالیست که نسخه تجهیز شده به نمایشگر 4K لمسی و 256 گیگابایت حافظه SSD نیز با برچسب 1,299 دلاری به فروش می‌رسد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.