شرکت Dell لپ‌تاپ XPS 15 را با یک نمایشگر تقریبا بدون حاشیه و با پردازنده‌‌ای از سری Skylake معرفی کرد

اگر به خاطر داشته باشید شرکت دل اوایل سال جاری اولترابوک  XPS 13 را راهی بازار کرد، این در حالیست که لحظاتی پیش نیز نسخه جدید این محصول با یک نمایشگر تقریباً بدون حاشیه و برخورداری از پردازنده‌‌ سری Skylake اینتل رونمایی شده است.

1

لپ‌تاپ XPS 15 نسبت به نسل قبلی کمی بزرگ‌تر و البته باریک‌تر شده و هم‌اکنون از نمایشگری 15 اینچی بدون حاشیه که رزولوشن 4K را ارائه می‌کند بهره می‌برد؛ شرکت سازنده وسعت دید Adobe RGB این نمایشگر فوق‌العاده را به 100 درصد رسانده، این ویژگی به معنی توانایی نمایشگر XPS 15 در تولید محدوده‌ای بی‌نظیر از رنگ‌ها و طیف‌ها است و باعث می‌شود تصاویر غنی و درخشنده دیده شوند. البته اگر کماکان خواهان استفاده از نمایشگرهای مات هستید، نسخه‌ای از این محصول با نمایشگر فول‌ اچ‌دی غیر لمسی نیز قابل سفارش خواهد بود.

VLS_8011.0

از قابلیت‌های صفحه‌نمایش لپ‌تاپ XPS 15 که گذر کنیم، باید بگوییم که قلب این محصول را قرار است  پردازنده‌‌ای از سری Skylake در کنار کارت گرافیک GTX 960M انویدیا به تپش درآورد که به دلخواه می‌توان از میان مدل‌های i3 یا i7 یکی را انتخاب کرد. همچون XPS 13، این محصول نیز از فریمی تمام فلزی با پایه‌هایی ساخته شده از فیبر کردن بهره می‌برد، با این حال به دلیل حذف فن خنک‌کننده وزن آن به طور محسوسی کاهش یافته است.

VLS_8018

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری XPS 15  می‌توان به پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی_سی، Thunderbolt 3 و باتری 56 واتی برای نسخه‌ای که دارای هارد HHD است و می‌تواند انرژی دستگاه را برای 10 ساعت کار مدام تأمین نماید اشاره کرد. البته به خاطر داشته باشید اگر نیاز به عمر شارژ باتری 17 ساعته دارید، حتماً مدل صفحه‌نمایش غیر لمسی HD که دارای حافظه SSD است را مدنظر داشته باشد.

بر اساس اعلام شرکت سازنده،  لپ‌تاپ XPS 15 که به طور پیش‌فرض از ویندوز 10 بهره برده و پتانسیل تبدیل شدن به رقیبی سرسخت برای مک‌بوک پرو اپل را دارا می‌باشد، از همین امروز قرار است با برچسب 999 دلاری راهی بازار شود. البته گفتن این نکته نیز خالی از نیست که مدل تجهیز شده XPS 13 به  پردازنده Skylake اینتل در کنار گزینه‌های رم بیشتر، یک باتری بزرگ‌تر، پشتیانی از USB نوع C و حافظه SSD نیز با قیمت 799 دلاری فروخته خواهد شد.

theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امیر نادری می‌گوید

    واقعا از بررسی خوبتون ممنونم. من می خواستم این لپ تاپ (مدل سال 2016) رو بخرم. متاسفانه سایت های ایرانی چه فروشگاه ها چه اخبار آیتی این مدل عالی رو پوشش ندادند.

    متاسفانه قیمت دیجیکالا و سایت های ایرانی نسبت به قیمت جهانی خیلی بالا بود ولی تو فروشگاه روژسا این رو با قیمت خیلی بهتر پیدا کردم.

    برای برنامه نویس ها هم تخفیف داشتند و منم استفاده کردم. لطفا مدل های جدید تر رو هم بررسی کنید.