5 چیزی که می‌توانست از لومیا 950 و لومیا 950XL گوشی‌های هوشمند بهتری بسازد

دو پرچم‌دار جدید مایکروسافت، لومیا 950 و لومیا 950XL سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان رسماً رونمایی شده و بدین ترتیب به انتظار طولانی کاربران مشتاق پایان دادند.

8

مایکروسافت در تولید این دو ویندوزفون جدید تمام تلاش خود را به کار گرفته و با ارائه ویژگی‌های جدید و منحصر به فردی در این گوشی‌ها نظیر سیستم خنک‌کننده مایع پردازنده، صفحه‌نمایش بزرگ، دوربین‌های قدرتمند و از همه مهم‌تر قابلیت تبدیل گوشی به رایانه شخصی به‌وسیله داک نمایشگر سعی دارد تا سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند افزایش داده و نظر کاربران بیشتری را به‌سوی محصولات خود جلب کند.

شاید این دو لومیای تازه‌‌نفس در نوع خود خوب بوده و نیاز اکثر کاربران علاقه‌مند به این برند را بر طرف کنند، اما با این حال می‌توان گفت کامل نبوده و می‌توانستند بهتر هم نیز باشند. در این نوشته قصد داریم تا به بررسی 5 ویژگی که می‌توانست از دو ویندوزفون لومیا 950 و 950XL گوشی‌ها بهتری بسازد، بپردازیم. در ادامه با فارنت همراه باشید.

  1. طراحی جذاب‌تر

اگر قرار باشد یک گوشی رده‌بالا و پرچم‌دار به موفقیت برسد، تنها قدرت و سرعت بیشتر و مشخصات غنی، فاکتورهای تعیین‌کننده نبوده و گوشی علاوه بر این‌ها به یک طراحی شکیل و زیبا هم نیاز خواهد داشت تا هنگامی که در دستان کاربر قرار می‌گیرد، جذاب به نظر رسیده و احساس خوبی را به وی منتقل کند.

More-attractive-design

افسوس که طراحی دو لومیای جدید مایکروسافت چنگی به دل نمی‌زند. این به این معنا نیست که بد هستند، خیر فقط آن‌چنان که باید و شاید زیبا نیستند. یک تنوع رنگی غیر از سیاه و سفید شاید می‌توانست ماجرا را کمی متفاوت کند، به‌خصوص وقتی که تنوع رنگ پایه ثابت خط تولید لومیا بوده و از زمان لومیا 800 یکی از خصایص اصلی گوشی‌های لومیا است.

  1. مقاومت در برابر عناصر

صحبت از طراحی شد، باید بگوییم که ما هنوز چشم‌انتظار یک لومیای مقاوم در برابر باران، گردوغبار، ضربه و یا آب هستیم. ظاهراً این بار هم شانس با ما یار نبوده و باید برآورده شدن انتظارمان را به وقت دیگری موکول کنیم.

Resistance-to-the-elements

به نظر نمی‌رسد که مقاومت در برابر آب، آن هم زمانی که برخی گوشی‌های هم‌رده از این قابلیت برخوردار هستند، انتظار زیادی آن‌هم از شرکتی چون مایکروسافت باشد.

  1. اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بیشتر

در حالی که اپ استور ویندوز 10 موبایل، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی را برای انتخاب کاربران پیشنهاد می‌دهد؛ اما باز هم توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند تا روی دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS سرمایه‌گذاری کرده و این دو پلتفرم را جای مناسب‌تری برای برنامه‌هایشان می‌دانند.

A-richer-selection-of-apps-and-games

در اپ استور ویندوز جای خالی بسیاری از اپلیکیشن‌ها نظیر اپلیکیشن‌های گوگل حس می‌شود؛ یعنی اگر طرفدار اپلیکیشن‌ هنگ‌اوتس بوده، اگر برای پشتیبان‌گیری اطلاعاتتان از گوگل درایو استفاده کرده یا ویدئوهای یوتیوب را تماشا می‌کنید و یا از نقشه‌خوان گوگل استفاده می‌کنید، باید در ویندوز فون قید آن‌ها را زده و یا به‌دنبال چاره‌ای دیگر باشید. با این حال مایکروسافت آفیس برای ویرایش اسناد و مشاهده آن‌ها، نقشه‌خوان ویندوز برای پیدا کردن مسیرهای موردنظر و وان‌درایو هم برای پشتیبان‌گیری اطلاعات همه گزینه‌های نسبتاً خوبی برای جایگزین کردن با موارد فوق‌الذکر و استفاده در ویندوزفون هستند.

  1. وجود کابل یو‌اس‌بی و ایرفون در جعبه

شاید عدم وجود یک کابل یو‌اس‌بی و ایرفون در جعبه گوشی، در نگاه اول مسئله چندان مهمی نباشد، اما وقتی شما مبلغی در حدود 550 یا 650 دلار برای خرید یک گوشی هزینه می‌کنید، انتظار دارید تا با تمام امکانات ارائه شود.

USB-cable-and-earphones-in-the-box

براساس مشخصات درج شده در سایت مایکروسافت، لومیا 950 و لومیا 950XL بدون ایرفون در جعبه عرضه می‌شوند. از سوی دیگر مبدل یو‌اس‌بی Type C به Type A هم که برای تبدیل پورت یو‌اس‌بی Type C به نمونه استاندارد آن و اتصال به رایانه استفاده می‌شود، در جعبه موجود نیست. این در حالی است که 99 درصد از شارژرها و کامپیوترهای موجود از نوع استاندارد یو‌اس‌بی استفاده می‌کنند. ناچار خواهید بود این مبدل را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

  1. اسپیکرهای استریو

ما کماکان منتظریم که لومیا را با اسپیکرهای قوی، تعبیه شده در جلوی گوشی و استریو ببینیم.

Stereo-speakers

قطعاً وجود یک جفت اسپیکر قوی و استریو در گوشی بزرگی چون لومیا 950XL با صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت که برای کاربردهای چند‌رسانه‌ای نظیر دیدن فیلم ایده آل است، مناسب خواهد بود. ولی افسوس که باید فعلاً این‌گونه کاربردها را تنها با تک اسپیکر تعبیه شده در پشت گوشی انجام داد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. Alireza می‌گوید

    اه چرا این طوری می کنه مایکروسافت
    فکر کردم دیگه زد آب کردن گوشی ش رو
    اول می خواستم Asus zenfun2بگیرم وقتی دیدم میکروسافت جدید زده پشیمون شدم الان که زد آب نبودن صدای نسبتا خوب رزولوشن کم
    می دونین چیزی که باعث تعجبم شد این بود که Asus دوربینش 13 مگاپیکسل با کیفیت 4k با رزولشن 4080 , 3020 در حالی که مایکروسافت با ۲۳ با همین اما رزولشن کم
    دوستان از چی بگم ولی از یه چیزش خیلی متحیر شدم متصل شدن گوشی به مانیتور یا تلوزیون این خیلی با حال بود
    باز صبر تا سال بعد

  2. علی کریمی می‌گوید

    یک پرچم دار فقط نباید مشخصات سخت افزاری قوی داشته باشه. عدم وجود ایرفون و کابل usb و ضد آب نبودن خیلی نا امید کننده بود

  3. محمود می‌گوید

    مایکروسافت نمیتونه مثل نوکیا گوشی طراحی کنه و تولید کنه

  4. Majid می‌گوید

    کی گفته که اپلیکیشن های گوگل نیست تو اپ استور. کافیه که مثلا سرچ کنین Youtube تا ببینین چندتا اپ برای یوتوب در اپ استور مایکروسافت هست.

    1. Amir می‌گوید

      البته بگم که هیچ کد.م از ا.نا واقعا اپلیکیشن یوتیوپ نیست همشون یک کلاینت به وبسایتش هست

  5. Majid می‌گوید

    قراره که یه نسخه Full Pack هم از این گوشیها عرضه بشه که شامل شارژر بی سیم، داک کانتینیوم، اسپیکر، کابل یو اس پس و موارد دیگه باشه

  6. محسن می‌گوید

    سلام
    به نظر میاد مقاله جانبدارانه ای نوشته اید. اگه روی این گوشیها اندروید بود خیلی خوب بود نه؟
    من میخوام بدونم کمبود نرم افزارهای استور مایکروسافت از عیبهای لومیا ۹۵۰ هست؟
    جمعش کنید بابا. مایکروسافت هر روز با شتاب زیادی داره پبشرفت میکنه
    سرفیس پرو
    سرفیس بوک
    مایکروبند و ….

  7. Amir می‌گوید

    اسپیکر های لومیا واقعا قوی هست با اینکه استریو نیست
    طراحی هم سلیقه ای هست و من خودم سادگی لومیا رو خیلی دوست دارم
    فقط بین این موارد نبود هندزفری رو میشه واقعا یه نقص دونست اما بقیه رو نه
    استور هم که روز به روز بهتر داره میشه
    زمان میخواد