10 چیز مهم که در مراسم شب گذشته معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید مایکروسافت شاهد آنها بودیم

مایکروسافت شب گذشته طی مراسمی که در نیویورک ایالات‌متحده برپا کرده بود از طیف وسیعی از محصولات مبتنی بر ویندوز 10 جدید خود رونمایی کرد. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که نتوانستید اخبار دیشب را یک به یک دنبال کنید، با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا نگاهی بیندازیم بر چکیده آنچه ردموندی ها شب گذشته از آن رونمایی کردند.

6

دو گوشی پرچم‌دار لومیا  950 و لومیا 950XL

Lumia_950XL_Marketing_01_DSIM1-1024x731

بدون شک هر پلتفرم نوپا به سخت‌افزاری برای به نمایش گذاشتن پتانسیل‌ بالای خود نیاز داشته، از این رو مایکروسافت نیز تمام همت خود را به کار گرفته تا دو گوشی مبتنی بر ویندوز 10 به راستی پرچم‌دار را معرفی کرده تا علاوه بر به دست آوردن سهم بیشتری از بازار پلتفرم‌های موبایلی، دل دوستداران ویندوز فون را که در دو سال گوشی بالا رده جدیدی مشاهده نکردند نیز به دست آورد.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری لومیا 950 می‌توان به‌به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن QHD، سه گیگابایت حافظه رم، تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 که بر پایه معماری 64 بیتی توسعه یافته، 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با پشتیبانی از حافظه میکرو اس‌دی، دوربین اصلی 20 مگا پیکسل با برخورداری از فناوری پیور ویوو، پشتیبانی از شارژ وایرلس Qi همراه با فلیپ کاور و باتری 3000 میلی آمر ساعتی اشاره کرد.

lumia950.0

در سوی دیگر لومیا 950XL از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن  2K که چگالی تصویر 518 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد استفاده کرده و یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های آن بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده مایع است که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی مورد استفاده قرار نگرفته است. تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810، 4 گیگابایت حافظه رم در کنار 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، درگاه یو‌اس‌بی_سی، سنسور تشخیص شهره برای استفاده از قابلیت Windows Hello از دیگر ویژگی‌های این بلندقامت جدید مایکروسافت است.

به گفته شرکت سازنده Lumia 950 و Lumia 950 XL از آذرماه قرار است به ترتیب با برچسب 549 و 649 دلاری راهی بازار شود.

گوشی مقرون به صرفه لومیا 550

lumia 550-2

شب گذشته مایکروسافت در کنار دو پرچم‌دار ویندوز فونی، از گوشی بسیار مقرون به صرفه دیگری نیز با نام لومیا 550 رونمایی کرد. علاقه‌مندان به گوشی‌های لومیا مستحضر هستند که سری 5XX این خانواده بیشتر میان رده بوده؛ از این حیث نباید انتظار مشخصات سخت‌افزاری بسیار بالایی را از آن‌ها داشت.

این موبایل مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون 210، دوربین اصلی دوربین 5 مگا پیکسلی، دوربین سلفی 2 مگا پیکسلی و حافظه ذخیره‌سازی داخلی 8 گیگابایتی در کنار پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است. لومیا 550 از اواخر سال جاری برای جایگزینی با لومیا 640 با قیمت 139 دلاری راهی بازار خواهد شد.

DISPLAY DOCK؛ راهی نوین برای تبدیل گوشی‌های هوشمند به پی‌سی

Microsoft display dock

شما قادر خواهید بود با استفاده از قابلیت پیوستگی یا همان کوانتوم در ویندوز 10، پس از اتصال یک کابل HDMI به تلفن همراه خود از برنامه‌های یونیورسال با همان شیوه‌ای که در لپ‌تاپ یا پی‌سی بهره می‌برید، استفاده نمایید؛ البته اگر موس و کیبورد هم به آن متصل کنید، دیگر تلفن همراهتان تقریباً تفاوتی با سیستم رومیزی نخواهد داشت.

بهره‌گیری از سه پورت یو‌اس‌بی شامل یو‌اس‌بی نوع C و دو پورت HDMI و Display Port شما را در بهره‌گیری هر چه بهتر از برنامه‌های یونیورسال ویندوز 10 کمک خواهد کرد. بدین ترتیب DISPLAY DOCK که قرار است با برچسب 99 دلاری راهی بازار شود، این امکان را فراهم می‌کند تا یک کامپیوتر جیبی همیشه وقت در اختیار داشته باشید.

سرفیس پرو 4؛ قاتل لپ‌تاپ‌ها و آی‌پد

Surface-Pro-4-image-4-Small

سرفیس پرو 4 به لطف بهره‌مندی از نسل ششم پردازنده‌های اینتل یا همان Skylake نسبت به نسل قبلی کمی باریک‌تر، سبک‌تر و به مراتب قدرتمندتر شده و قرار است با صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل که چگالی تصویر 267 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد در جهت رقابت با محصولاتی همچون آی‌پد پرو و تبلت پیکسل سی گوگل راهی بازار شود.

به گفته شرکت سازنده، صفحه‌نمایش سرفیس پرو 4 با لایه محافظ گوریلا گلس 4 که تنها 0.4 میلی‌متر ضخامت داشته محافظت شده و دارای 16 گیگابایت حافظه رم است؛ حافظه داخلی سرفیس پرو 4 اکنون به 1 ترابایت افزایش یافته، از تراشه‌ای با نام G5 برای تجربه‌ لمس به مراتب بهتر بهره می‌برد، با این حال دیگر خبری از فن خنک‌کننده در آن نیست. از دیگر قابلیت‌های نسل جدید سرفیس مایکروسافت می‌توان پایه نگاه دارند، قلم  Surface Pen و کیبورد مغناطیسی جدید اشاره کرد.

پیش‌خرید این دستگاه هوشمند از تاریخ 15 مهرماه آغاز و این دستگاه نهایتاً در تاریخ 4 آبان ماه روانه بازار خواهد شد. قیمت آغازین این محصول 899 دلار اعلام شده است.

لپ‌تاپ سرفیس‌بوک؛ سریع‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی جهان

Surface-Book-and-Pro-4-1024x640

برند سرفیس هم‌اکنون در بازار دارای اسم و رسمیست، از این رو ردموندی ها با غنیمت شمردن این موقعیت تصمیم گرفته یک محصول جدید را هم تحت سری سرفیس راهی بازار کند؛ نوت بوک سرفیس

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ 13.5 اینچ است. آن‌طور که مایکروسافت عنوان کرده این لپ‌تاپ از یکی از بهترین صفحه‌کلیدها در کلاس خود بهره می‌برد. با یک بار شارژ دستگاه نیز می‌توانید به مدت 12 ساعت از آن استفاده کنید.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ سرفیس‌بوک می‌توان به تراشه مرکزی اینتل کور، کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس به همراه حافظه GDDR5 و باتری‌ای که می‌تواند انرژی دستگاه را برای 20 ساعت کار مداوم تأمین نماید اشاره کرد. بر اساس اعلام شرکت سازنده پیش‌فروش این محصول با قیمت 1499 دلار از فردا آغاز خواهد شد، با این حال اولین نسخه در تاریخ ۴ آبان ماه به دست مشتریان خواهد می‌رسد.

نسخه یونیورسال اپلیکیشن‌های فیس‌بوک

Facebook-Messenger

بدون شک در آینده‌ای نزدیک با پلتفرم یونیورسال که اوایل سال جاری از سوی مایکروسافت معرفی گردید، دیگر نسخه موبایلی و یا دسکتاپی اپلیکیشن ها معنایی نخواهند داشت، زیرا شرکت‌های نرم‌افزاری به راحتی می‌توانند با یک بار کد نویسی اپلیکیشن خود را برای اجرا بر روی گجت‌های مختلفی که از ویندوز 10 قدرت گرفته‌اند بهینه کنند.

در همین رابطه مدیرعامل فیس‌بوک در مراسم شب گذشته مایکروسافت با پی بردن به اهمیت این پلتفرم اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک نسخه یونیورسال اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، مسنجر فیس‌بوک و اینستاگرام راهی استور ویندوز 10 خواهد شد.

ناگفته نماند که عرضه اپلیکیشن رسمی فیس‌بوک برای ویندوز ۱۰ خیلی هم دور از انتظار نبود، چرا که کاربران ویندوز ۸ قبلاً به این اپلیکیشن دسترسی داشتند، اما نسخه آپدیت شده اینستاگرام خیلی وقت است که روانه ویندوز نشده است.

لوازم جانبی سرفیس 

microsoft-surface-pro-18.0

مایکروسافت شب گذشته قدرت بالای خود را به رخ دیگر شرکت‌های سخت‌افزاری کشید و از همه جهات سنگ تمام گذاشت. در همین رابطه ردموندی ها در کنار معرفی نسل جدید تبلت سرفیس پرو 4، لوازم جانبی مختلفی نیز برای آن معرفی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به قلم هوشمند سرفیس پن که از نظر ظاهری بسیار شبیه به قلم سرفیس 3 بوده، با این حال بهینه‌سازی‌های بسیاری بر روی آن انجام گرفته به همراه درگاه چند خروجی این محصول با یک سنسور اثرانگشت، دو درگاه اتصال به صفحه‌نمایش با کیفیت 4k و چهار پورت یو اس بی 3 و تایپ‌کاور جدید اشاره کرد.

دستبند هوشمند مایکروسافت بند 2

microsoft-band-10.0

هرچند مایکروسافت باند 2 نیز بیشتر تمرکز خود را بر روی سلامت کاربران قرار داده، با این حال این محصول اندکی شیک‌تر از دستبندی است که سال گذشته معرفی شد. مایکروسافت باند 2 از صفحه‌نمایش خمیده OLED بهره برده و برای محافظت از آن از گوریلا گلکس 3 استفاده شده است.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت اکنون نسل دوم مایکروسافت بند به بدنه‌ای فلزی مجهز و دارای حس‌گرهای مختلفی از جمله فشارسنج، جی‌پی‌اس، پیمایش خواب و کالری و… است که تمامی آن‌ها با قدرت گرفتن از پلتفرم تحت کلاد Microsoft Health تمام وقت فعالیت بدنی فرد را زیر نظر دارند. البته شرکت سازنده وعده انتشار اپلیکیشن‌های سازگار با این محصول همچون تویتر،  Uber، ران کیپر، استار باکس و… را در آینده‌ای نزدیک داده است. این محصول از هفته آینده با قیمت 249 دلاری قابل پیش‌خرید است.

عرضه نسخه توسعه دهندگان هدست هولونز با قیمت 3000 دلاری!

Microsoft now taking applications for $3,000 HoloLens development kits

اوایل سال جاری بود که مایکروسافت در کنفرانس رونمایی از نسخه جدید ویندوز 10، هدست واقعیت مجازی خود را با نام هولولنز معرفی کرد. این هدست واقعیت مجازی یک سر و گردن از همنوعان موجود در بازار خود بالاتر است، به گونه که انتظار می‌رود با ورود این محصول به دنیای گیمرها، این صنعت دچار دگرگونی محسوسی شود.

به گفته مایکروسافت، قابلیت‌های هولولنز محدودیت نداشته و با بهره‌گیری از آن قادر خواهید بود دنیای مجازی را به واقعیت تبدیل کنید. در مراسم شب گذشته این شرکت به صورت رسمی در کنار معرفی اولین بازی سازگار با این محصول به نام X-Ray اعلام گردید که نسخه توسعه‌دهندگان هدست هولولنز اوایل سال آینده با قیمت 3 هزار دلاری به فروش خواهد رسید. به گفته ردموندی ها، کیت توسعه‌دهنده برای کارکرد صحیح هیچ نیاز به اتصال به پی‌سی از طریق کابل نداشته و برنامه به صورت مستقیم بر روی آن اجرا خواهند شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. mahshid می‌گوید

    این سورفسیس منو دیوونه کرده
    منم میخوام ولی پول ندارم

  2. سعید می‌گوید

    از توجه و پاسخگویی شما سپاسگزارم.
    سعید

  3. سعید می‌گوید

    دوباره سلام
    کدوم سایز تبلتها از ویندوز ده کامل استفاده می کنن؟ هشت اینچ و بالاتر یا فقط بالاتر از هشت اینچ؟ معماری سی پی یو هم مهمه یا هسته های آرم هم ویندوز ده کامل رو اجرا می کنن؟ (در تبلتها)
    ببخشید زیاد شد

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      سلام
      هرچند تبلت های هشت اینچ هم ویندوز 10 رو ساپورت می کنن، با این حال نسخه ویندوزفون اونا بهترن
      بله ویندوز 10 از تراشه های ARM پشتیبانی می کنه.

  4. سعید می‌گوید

    آقای ایزدی
    سلام
    بین سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک کدومشون توان اجرای فایلهای با پسوند .exe رو دارند؟
    ممنون

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      ازون جا که هر دو به ویندوز 10 مجهز شدند، هر دو دستگاه امکان اجرای برنامه های مد نظر شما رو دارا می باشند.