قابلیت App Slicing اپل برای کم کردن فضای اشغال شده برنامه‌ها در دستگاه‌های iOS

شرکت اپل در اظهارنظر جدید خود تایید کرده که قابلیتی به نام App Slicing را به‌منظور بهره‌گیری کاربران از نرم‌افزاری منحصرا مطابق با دستگاه خود فعال کرده است.

0

این قابلیت از سویی یک بهینه‌سازی در فضای ذخیره‌سازی نیز خواهد بود تا بیش از پیش برای کاربرانی که از دستگاه‌های تولیدی اپل با فضای ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایت بهره می‌برند موثر واقع شود. علاوه بر این، زمان دانلود برنامه‌ها نیز تا حدودی کوتاه‌تر خواهد شد.

قابلیت App Slicing در واقع به اپ‌استور این شرکت این امکان را خواهد داد تا نسخه iOS مورد استفاده در دستگاه‌های مختلف را تشخیص داده و کدهای مرتبط با هر دستگاه را در اختیار کاربران قراردهد. در واقع با عدم عرضه کدهای مربوط به نسخه‌های دیگر سیستم‌عامل iOS و یا دیگر دستگاه‌ها و گوشی‌های تولیدی اپل، علاوه بر صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی، سرعت دانلود نیز بالاتر خواهد رفت.

این بدان‌معناست که قابلیت‌های گرافیکی با حجم بالا برای دستگاه‌هایی مانند آی‌پد ایر یا مینی در بسته‌هایی جداگانه از گرافیک‌های عرضه شده برای آیفون 5S یا آی‌پاد تاچ با صفحه‌نمایش کوچک‌تر عرضه خواهند شد. خوشبختانه توسعه‌دهندگان نیاز به تولید نسخه‌های متفاوت نخواهند داشت و تنها یک نسخه از برنامه خود را آپلود کرده تا پس از طی فرایند چند‌تکه‌سازی برنامه‌ها توسط اپل، نسخه‌هایی متفاوت برای دستگاه‌ها آماده شوند.

لازم به ذکر است که این قابلیت قراربود ماه گذشته و همزمان با عرضه iOS 9 در اختیار کاربران قرارگیرد اما مشکل ایجاد شده در رابطه با iCloud باعث شد عرضه این قابلیت به تعویق بیفتد. آن‌طور که از شواهد پیداست کاربرانی که نسخه iOS دستگاه خود را به 9.0.2 ارتقا داده‌اند از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد تا نهایتا در نسخه‌های آتی برنامه‌های عرضه شده توسط توسعه‌دهندگان نیز شاهد پوشش کامل این قابلیت باشیم.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.