ادامه سراشیبی مالی اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه سوم سال 2015

اگر پیش از این با شک و تردید درباره وضعیت بد مالی شرکت اچ‌تی‌سی صحبت می‌کردیم اما حالا با انتشار آمار و ارقام سه‌ماهه پیشین این شرکت، این شک و تردید به طور کامل برطرف شده است.

3

این شرکت تایوانی با انتشار نتایج مالی ماه‌های جولای تا سپتامبر در واقع مهر تاییدی بر آینده تیره و تار این شرکت زده است. این نتایج خبر از ضرر خالص 138 میلیون دلاری این شرکت می‌دهند که برای شرکتی اینچنینی نمی‌تواند نوید بخش بازگشت به روزهای خوب باشد.

حتی پیش از حضور سیستم‌عامل اندروید نیز می‌توانیم روزهایی را به خاطر بیاوریم که اچ‌تی‌سی بدون دغدغه به فروش محصولات هوشمند خود ادامه می‌داد و دستگاه‌های هوشمند مجهز به Windows CE این شرکت رقیبی سرسرخت برای پالم و بلک‌بری بودند. انتخاب اچ‌تی‌سی به‌عنوان اولین تولید کننده گوشی‌های سری نکسوس از سوی گوگل، خود به تنهایی می‌تواند عظمت این شرکت در آینده‌ای نه‌چندان دور را نشان دهد اما در حال حاضر علی‌رغم تولید و عرضه جدیدترین پرچمداران اندرویدی، این شرکت همچنان نتوانسته به سوددهی برسد.

این شرکت اعلام کرده در سه‌ماهه اخیر، مجموع 4.48 میلیارد دلار تایوانی از دست داده که در مقایسه با 0.6 میلیارد دلار تایوانی سود این شرکت، یعنی چیزی در حدود 18.5 میلیون دلار آمریکایی در مدت مشابه سال گذشته، این رقم بیش از پیش به چشم خواهد آمد. علاوه بر این، میزان درآمد این شرکت نیز از 41.9 میلیارد دلار تایوانی در سه‌ماهه مشابه سال گذشته حالا به 21.4 میلیارد دلار تایوانی در سال جاری رسیده است که در واقع شیبی تند از 1.3 میلیارد به 0.7 میلیارد است.

این شرکت اقداماتی را نیز در جهت سروسامان دادن به این اوضاع در پیش گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به انتصاب Chera Wang، موسس این شرکت به عنوان مدیرعامل جدید، آن‌هم بلافاصله پس از عرضه نا امیدکننده اچ‌تی‌سی وان ام 9 به بازار اشاره کرد اما هنوز نتایج مثبتی از این تغییر مشاهده نشده است. حضور این شرکت در بازار تولید محصولات متفرقه مانند هدست واقعیت مجازی Vivee نیز از جمله تلاش‌های دیگر و البته بی‌ثمر بوده است.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید آیا رویداد این شرکت در تاریخ 28 مهرماه که به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد، می‌تواند با معرفی یک یا چند محصول جدید این شرایط را برای اچ‌تی‌سی تغییر دهد یا خیر؟!

Slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    اقای صحافی یسوالی!موقعیکه من فوکوس دستی میکنم رو منبع نور مثل چراغ تمام صفحه مشکی میشه انگار عکس میسوزه.با گوشی های دیگه تست کردم اینجوری نشدن.مشکل کجاس؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوربین اچ‌تی‌سی بزرگترین پاشنه آشیل گوشی‌های اچ‌تی‌سی هست که نمیشه انکار کرد حالا با آپدیت نرم‌افزاری فقط یه بخش خیلی کوچیکی مرتفع میشه اما همچنان این ضعف وجود داره.

  2. quietly brilliant می‌گوید

    htcکجایی ک یادت بخیر،یادمه چنسال پیش تا میگفتم اچ تی سی دهن همه وامیموند اصن نمیدونستن چی هست!!اما اوضاع الانشو ببینین :( :( :(
    یکی از دوستام ک مغازه داره میگه مشکل اچ تی سی در ارائه مدلهای کمتر ب بازاره..