گلکسی اکتیو نئو رسما رونمایی شد؛ جدید‌ترین گوشی هوشمند جان‌سخت سامسونگ

غول کره‌ای تبار دنیای فناوری، سامسونگ، از گوشی جان‌سخت و ناهموار خود، گلکسی اکتیو نئو رونمایی کرد. گفته شده این گوشی‌هوشمند تنها برای بازار کشور ژاپن تولید شده؛ اما انتظار می‌رود در چند ماه آینده روانه بازارهای بین‌المللی هم نیز بشود.

0

گلکسی اکتیو نئو یک گوشی میان‌رده است که از یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچی WVGA با رزولوشن 480 پیکسل بهره برده و از یک چیپست اسنپ‌دراگون 410 (پردازنده چهارهسته‌ای Cortex A53 با فرکانس 1.2 گیگاهزتر) به‌همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 306 و 2 گیگابایت حافظه رم، قدرت می‌گیرد و قرار است نسخه 5.1 اندروید آب‌نبات‌چوبی را اجرا کند.

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و باتری 2.200 میلی‌آمپرساعتی سایر مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اکتیو نئو را تشکیل می‌دهند. در بحث ارتباطات، این گوشی جان‌سخت از ارتباطات مخابراتی LTE پشتیبانی کرده و از بلوتوث نسخه 4، وای‌فای و NFC نیز برخوردار است.

active-neo_1

گلکسی اکتیو نئو توانسته گواهی استاندارد IP68 را اخذ کند و به همین علت قادر خواهد بود تا به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام آورده و در برابر گرد و غبار هم نیز مقاومت کند. همچنین اخذ گواهی MIL-STD-810G این دستگاه هم نشان از مقاومت آن در برابر نمک، آب دریا، گردوغبار، رطوبت، باران، ضربه، تابش خورشید، حمل‌ونقل و شوک‌های حرارتی دارد.

این گوشی می‌تواند 2 تن بار را تحمل کرده و در عمق 1.5 متری بتن، دوام بیاورد. به همین علت سامسونگ از عبارت اکتیو برای نام‌گذاری این گوشی استفاده کرده است.اپراتور DoCoMo عرضه این دستگاه را از ماه ‌آینده با قیمتی در حدود 150 یورو در ژاپن آغاز خواهد کرد. احتمالاً در چند ماه آینده شاهد عرضه گلکسی اکتیو نئو در سایر بازارهای بین‌المللی باشیم.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.