توضیح گوگل در مورد دلیل عدم برخورداری نکسوس 5X و 6P از قابلیت شارژ بی‌سیم

تقریبا غیرممکن است که محصول جدیدی در حوزه تکنولوژی روانه بازار شود و با انتقادات مختلف از سوی کاربران روبرو نشود. به‌عنوان مثال در صورتی که شرکتی باریک‌ترین تلفن همراه را روانه بازار کند، کاربران از مشخصات سخت‌افزاری آن انتقاد خواهند کرد. حال اگر قدرتمند‌ترین گوشی همراه با باتری ایده‌آل به بازار عرضه شود کاربران از ضخامت بالای آن گلایه خواهند کرد.

1

اما نباید فراموش کرد که در واقع توازن و تعادلی میان مشخصه‌های مختلف دستگاه‌های هوشمند برقرار است. با این اوصاف موضوع مورد بحث ما نیز عدم بهره‌گیری از قابلیت شارژ بی‌سیم در نکسوس‌های جدید گوگل یعنی Nexus 6P و Nexus 5X است که انتقادات زیادی را نیز به همراه داشته است.

شرکت گوگل در بیانیه‌ای صراحتا دلیل عدم بهره‌گیری از این قابلیت را اعلام کرده است. این شرکت در توضیح خود اینچنین عنوان کرده:

ما در ابتدای امر در N4 از قابلیت شارژ بی‌سیم بر پایه استاندارد Qi استفاده کردیم و پورت  میکرو‌یو‌اس‌بی معمولی نیز به کار گرفته شد (که بازهم مشکل بالا یا پایین بودن جهت ورود کابل به پورت را به دنبال داشت). با این تفاسیر در نکسوس سال جاری از قابلیت یو‌اس‌بی نوع C پشتیبانی شد. در حال حاضر عملیات شارژ برای Nexus 6P از یک تا صد درصد در زمان 97 دقیقه انجام خواهد شد که 45 دقیقه اول عملیات شارژ نیز به‌طور ویژه‌ای سریع انجام می‌شود. علاوه بر این، بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع باعث اضافه‌شدن بر ضخامت دستگاه خواهد شد. بنابراین تصمیم بر این شد تا با توجه به راحتی استفاده از پورت جدید، قابلیت شارژ سریع و بهینه‌سازی هرچه بیشتر در جهت کم‌کردن ضخامت دستگاه، از یو‌اس‌بی نوع C به جای قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده گردد.

لازم به ذکر است نقل قول یادشده از یکی از اعضای تیم نکسوس گوگل منتشر شده است. با این اوصاف، استفاده و یا عدم استفاده از این قابلیت، موضوعی کاملا شخصی و سلیقه‌ای بوده و با توجه به وجود گزینه‌های مختلف، کاربران می‌توانند دستگاه اندرویدی دیگری که از این قابلیت بهره می‌برد را جایگزین این محصول کنند. نظر شما در خصوص عدم تجهیز نکسوس‌های جدید گوگل به قابلیت شارژ بی‌سیم چیست؟

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بهترین خلاقیت رو نوکیا داشت که با فلیپ کاور شارژ بیسیم رو ارائه داد